اوز یکی از مردمی ترین شهرهای کشور ایران است

مدیرکل کلان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اوز یکی از مردمی ترین شهرهای کشور ایران است

به گزارش پسین اوز، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس محمد غلام پور مدیرکل کلان برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مهدی امید بخش معاون فرهنگی اداره کل در جمع فرهنگ دوستان و شهردار اوز گفت: من پیشنهاد راه اندازی گذر فرهنگ و هنر در اوز را دارم. ضمن این که در وزارتخانه برنامه ورنق کسب و کار فرهنگی آغاز شده است و هدف آن است که مردم در این کسب و کار مشارکت کرده و وزرات ارشاد نیز تسهیل گر باشد.

وی افزود: برای ایجاد ۱۹ هزار فرصت شغلی آمادگی پرداخت تسهیلات با نرخ ۶ درصد سود را داریم. برنامه روزبازار و شب بازار فرهنگی را در برنامه خواهیم داشت. استاد دانشگاه تهران افزود: با تشکیل کمیته ای با شرکت شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد هر شهر گذر فرهنگی را تصویب و پس از معرفی کسب و کار به وزارت می توانند از تسهیلات برخودار شوند.

معاون فرهنگی اداره کل فارس نیز از تعامل خوب بین اهالی فرهنگ و مسئولان اوز به نیکی یاد کرد و اظهار امیدواری نمود که گذر فرهنگ به نحو مطلوب شکل گیرد. مسعود کراماتی شهردار اوز طی سخنانی از حفظ و احیای بافت قدیم شهر صحبت کرد و تاکید نمود که گذر فرهنگی اوز بطول ۵/۱ کیلومتر ساخته خواهد شد.

علیرضا خادمپور از فعالان فرهنگی اوز گفت: این مسیر از برکه های ملامحمد، حاج قنبر، بلوار شهید رجائی، سرای زرنگار، پیر اولیاالله، مسجد جامع قدیم، لرد میری، کاروانسرا، برکه ها عبور و به خانه سوداگر ختم می شود.


3 دیدگاه

  1. کلبه. مسولین. وکسانیکه. به. اوز. می. ایند. از. مردم. خیر. وشهر. اوز. تعریف. وتمجید. می. کنند. اما. درمقابل. این کارهای. چیزی. وامکاناتی. به. اوز. نمی. دهند. واصولا. می ایند. ومی. روند. وتاثیری. بر. رونق. وپیشرفت. وتوسعه. اوز. ندارند. باید. خیلی. جدی. تر. از. انها. مطالبه. ودرخواست. داشته. باشیم. وخودمان. هم. بیش. از. حد. معمول. از. خودمان. تعریف. وخودستایی. نکنیم.

  2. در تایید این شهروند کاسب محترم باید گفت که حرف زدن که خرجی ندارد  باد هواست بلاخره باید این افراد دوسه روزی در اوز بهشون خوش بگذرد و احساس امنیت  و شادی داشته باشند خرج که از کیسه میهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود .بنابراین من در کامنتهای  بسیاری  که میفرستم‌معتقدم این افراد باید  برای حرفشون پول خرج کنند و کار آفرینی  از کیسه مردم خرج کردن و دست در جیبب مردم کردن درست نیست و متاسفانه سالهاست این روال در اوز برقرار است و متاسفانه عده ای در اوز هم وقتی بادشون میکنند و هندوانه زیر بغلشون‌میگذارند خوشحال میشوند چون سردو گرم زندگی نچشیده اند و  تجربه ندارند و این مصیبت برای اغلب روستاهای با مردم خوش باور و ساده دل وجود دارد. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی .‌عده ای درفکر رخت گشادند عده ای در فکر مهیاوه و گوده و عده ای در فکر سینما و عده ای در موزه و عده ای در فکر پایتختی کتاب .و عده ای درفکر ورزش کیو کوشین و  پارالیفتینگ و مچ اندازی و طناب کشی و جاده بی مطالعه عیر فنی اختلاف برانگیز و از این قبیل کارهای بی سرانجام . باید کاری کرد که پول وارد اوز شود و کار و اشتعال ایجاد شود و تولیدات مخصوص اوز راه بیفتد تا اوز دارای سوغاتی مخصوص خودش بشود وگرنه از جیب خیرین اوز هزینه کردن تا دیگران عیر بومی مشعول شوند هنر نیست. انشااله که نظراتم سایت پسین اوز منتشر کند شاید بتواند بر روی افرادی تاثیر گذار باشد

  3. کامنتهایی که بدرد مردم میخوره و از شیوه عملکرد دست اندرکاران اوز انتقاد میکند بالا بروید و منتشر کنید تعریف و تمجید مشکلی را حل نمیکند و تجمع نظرات انتقادی و عدم انتشار انها بعدا اثرات مخرب تری دارد چرا نطرات سازنده و انتقاد از عملکردها مناشر نمیکنید انتشار نظرات مفید و سازنده در سایت بهتر از درگیری در جمع و جلسات و پسرعت شهر میباشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد