با کمک خیرین دفتر شورا بهسازی شد

به منظور بهره برداری از دفتر بهسازی شده شورای اسلامی شهر اوز بامداد سه شنبه ۱۰ مهرماه ۹۷ به دعوت شورای اسلامی شهر ۲۴ نفر از معتمدان، اعضای شورا و اصحاب رسانه در دفتر شورا گردهم آمدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اوز ضمن سپاس از حضار گفت: دفتر شورای اسلامی شهر اوز در ۲۰ سال گذشته دچار استهلاک شده که نیاز به بازسازی داشت که این مهم با همکاری محمد علی انگاشته با اهداء ۵ میلیون، بهرام ثریانژاد با اهدا یک و نیم میلیون، ساسان پیرزاد با اهداء ۳ میلیون و ۶۰۰  هزار تومان و شهردار با اهداء چهار میلیون تومان توانستیم انجام دهیم. وی اعتماد عمومی و حضور مردم را بزرگ ترین سرمایه برای شورا دانست. مهران عسکری هزینه انجام شده برای بازسازی دفتر شورا را افزون بر ۱۵ میلیون تومان ذکر کرد.

شیخ صالح انصاری امام جمعه موقت اوز نیز با اشاره به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران گفت: اگر فردی مرجع رفع نیاز مردم شود توانسته است بزرگ ترین توفیق را در زندگی کسب کند. وی اظهار داشت: البته اولین مرجع خداوند و سپس انبیاء هستند. مسلما در این جریان ممکن است مرجع انسانی مورد بی مهری نیز قرار گیرد، که با صبر و استقامت می توان از این مرحله عبور کرد.

محمدصدیق پیرزاد عضو شورای نویسندگان پسین اوز و رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد نیز درباره اقتدار شورا و تاریخچه تاسیس کتابخانه عمومی به صحبت پرداخت.

سیدیوسف حسینی رئیس نمایندگی ورزش و جوانان گفت: این بازسازی کار خوبی است ولی در شان شورای اوز نیست که پس از ۲۰ سال ساختمان و تالار ویژه نداشته باشد.

عبداله معصوم نژاد رئیس نمایندگی اصناف اوز اظهار داشت: خوشبختانه مانیتور و دستگاه اخذ رای شماره۲  اتاق اصناف لارستان را در اوز نصب کرده و انتخابات اتحادیه ها و در آینده اتاق اصناف علاوه بر لار در اوز هم صورت می گیرد. وی افزود: این دستگاه تنها در شهرهای لار و اوز نصب است و کاسبان بخش های اوز، بیرم در اوز رای خواهند داد.

عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد نیز ضمن تایید صحبت های رئیس اداره ورزش و جوانان گفت: خطبه های نماز جمعه نیز باید پویا و به جزئیات و نیازها بپردازد. وی در پایان گفت: شورا باید جدی و مقتدر بوده نه این که زیر نظر شهرداری باشد.

ابراهیم احمدی مدیر پیام اوز گفت: اتحاد و همبستگی اعضاء شورا حرف اول را می زند و درون شورا باید مستحکم باشد. هم اکنون در یک جلسه رسمی فقط ۲ نفر از اعضاء شورا حضور دارند و شهردار هم غایب است و این ابهام برانگیز است. وی گفت: من و سایر رسانه ها با شورا همکاری کرده و خواهیم کرد. لازم است اصحاب رسانه در جلسات شورا باشند.

محمد وحدانی نیز به سفر رئیس مجلس به لارستان اشاره کرد و اظهار داشت: بهتر بود هماهنگی بیشتری برای ملاقات با وی ترتیب داده می شد. وی نیز از عدم حضور سه نفر از اعضاء شورا گله مند بود.

احمد خضری مدیرمسئول پسین اوز ضمن تبریک اظهار داشت: صحبت دوستان در مورد لزوم ساختمان ساخت جدید شورا تاکید می شود اضافه کرد که: هم اندیشی با بزرگان برای تصمیمات شورا می تواند مثمر ثمر باشد.

نوید خادم پور، عبدالحمید پیشداد، محمد محمودی، بهرام ثریانژاد، اسماعیل فقیهی، محمد رسول صباغی، شاهرخ امیری معاون شهردار نیز بهسازی دفتر شورا را تبریک و برای شورا آرزوی موفقیت کردند.

حسن راهپیما معاون بخشداری شورا را نهادی رسمی و دارای قدرت دانست و گفت: باید نظارت کافی و لازم را در پروژه های شهرداری و حتی تاسیسات عمومی داشته باشند. وی گفت: شورا باید علاوه بر دفتر نسبت به سایر قسمت های شهر نیز توجه و بازسازی کند.

ساسان پیرزاد نیز اظهار داشت: تحول شورا از شورای چهارم بوجود آمد و به جوانان و مردم بهاء داده شد. وی افزود: اگر بهاء بدهی حتما بهاء می گیری. پیرزاد تاکید کرد که شورا باید در جلسات با بزرگان و فعالان اجتماهی هماهنگ و مشورت نماید.

جعفر راستگو با اشاره به وظایف شوراها گفت: ما نمی توانیم در تمام امور دخالت داشته باشیم. برای ساختمان جدید در شورای چهارم برنامه ریزی و نقشه کشی شد و حتی پیمانکار ساختمان نیز مشخص گشت اما به دلیل مشکل زمین متوقف گردید. ان شاء اله در مکان دیگر ساختمان ساخته می شود. و از رئیس شورا سپاسگزاری کرد که توانسته دفتر شورا را بهسازی کند. وی نیز اعتماد عمومی را پشتوانه محکم برای شورا دانست و شورای اوز را در مقایسه با سایر شوراها بسیار موفق و منسجم نامید. راستگو در پایان اظهار داشت: تشکیل جلسات شورا با حضور رسانه و مردم از اختیارات رئیس شورا است.

جلسه که در ساعت ۹ آغاز شده بود در ساعت ۱۰ و ده قیقه صبح پایان یافت و به خیرین که در بهسازی دفتر مشارکت داشته اند لوح تقدیر اهداء شد.


4 دیدگاه

  1. شهروند. اوزی. خطاب به. شورای. محترم. شهر

    بسیار مبارک است. اما مردم. انتظار. دارند شورای. شهر. وبخشداری. نسبت به. تاسیس. ادارات. مورد. نیاز. مردم. اقدام. عاجل. کنند. ادارات. ثبت. اسناد. واملاک. دفتر. پلیس. ۱۰. شدیدا. مورد نیاز. بخش بزرگ. اوز است. درحال. حاضر. این ادارات. در. اشکنان. بیرم. جویم. دایر. هستند. اما. شهر بزرگ. وپر اوازه. اوز. فاقد. این. ادارات. هستند. ومردم. سرگردان. لار. وگراش. هستند

  2. به دلسوزان شهر

    برای دایر کردن ادارات معطل ارتقای اوز نباشید فعلا دولت به علت مشکلات ارتقایی صورت نمیدهد بنابرین برای تاسیس ادارات منتطر ومعطل ارتقا نباشبم اوز در حال حاصر از نطر ادارات از بخشهای کوچکتر منطقه هم عقب افتاده

  3. عدم حضور سه نفر از ۵ نفر اعضای شورا نشانه خوبی نیست و این نشان از عدم هماهنگی اعضای شورای شهر میباشد.
    در مورد سالن محل حضور افراد در تصاویر نشان میدهد سالن شایسته ای نمیباشد و و به نظر میرسد سالنی بلند اما کم عرض میباشد. آیا بهتر نیست خیرین بجای ساخت چندین سالن متعدد برای دانشگاه ،برای دفتر شورای شهر یک سالن مناسب بسازند که جلسات بزرگتر و شایسته داشته باشند تا حضور مردم در اینگونه جلسات پررنگ تر باشد و مشوقی برای حضور بیشتر مردم باشد. بهتر بود این پول خیرین باید بتدریج جمع آوری میشد تا برای ساخت دفتر جدید شورای شهر صرف شود. لذا انتخاب محل جدید دفتر شورای شهر که نیازی به مجوزهای منطقه ای و مقامهای بالادستی ندارد میتواند هرچه زودترصورت گیرد و چنانچه قرار باشدشهرداری به محل جدیدی نقل مکان پیدا کند میتوان آنرا به شورای شهر واگذار نمود و یا بخشی از آن به شورای شهر واگذار شود و بخش دیگر کماکان در اختیار شهری برای انجام بخشی از فعالیتهای شهری باشد. اینگونه اقدامات و تصمیمات میتوان توسط شهرداری و شورای شهرو خیرین بدون نیاز به تصمیمات استان و یا فرمانداری ویژه لارستان انجام گیرد.و نباید انجام اینکارها به پس از ارتقای اوز موکول نمود.
    درشرایط کنونی که ارزش ارزهای خارجی بالاست خیرین ساکن در کشورهای عربی خلیج فارس میتوانند اقدامات و خدمات زیادتری برای توسعه وعمران و آبادی شهر و اقدامات اشتغال زائی برای جوانان انجام دهند.مسولین بومی شهر هم لازم است پروژه های مفید و ثمر بخش برای مردم که مدیریت آنها در دست جوانان بومی اوز باشد به خیرین معرفی و پیشنهاد دهند تا آنها را به اجرا در بیاورند.باید از فرصت و زمان حاضر برای کمک خیرین به توسعه شهر و ایجاد کارگاههای تولیدی استفاده کرد
    در مورد سخنان آقای عبدالعزیز خضری نیز باید بیشتر تعمق کرد که گفته اند شورا باید جدی و مقتدر بوده نه این که زیر نظر شهرداری باشد .فکرنمیکنم که چنین باشد اما لازم است همبستگی و همکاری مابین اعضای شورا با شهردار باشد و نباید به گونه بیان شود که تحریکی برای جدائی و اختلاف افکنی مابین شهردار واعضای شورای شهر گردد. شورای شهر و شهرداری مجموعه برای اداره شهر و شهرستان میباشد و هردونیز زیر مجموعه وزارت کشور میباشند

  4. مبارک است ولى چرا شهردار وسه تن از اعضاء شورا نباشند این کار خوبى نیست وپیشرفت ما.در ابهام است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد