تقسیم شادی ها در یک شب بزرگ

*حمیرا نامدار: باید بزرگ اندیشید تا بزرگ زندگی کرد. بزرگی زندگی در خوشحالی و کامیابی است. بزرگی در تعداد آشنایان و برزگی در احترام است. حضور بیش از ۸ هزار نفر شرکت کننده در جشن نکوداشت ارتقاء اتفاقی بود که برای اولین بار در اوز تجربه کردیم و این همان نشان از زندگی و احترام مردم شهرستان اوز بود. 

هر چند مردم اوز جشن ها و برنامه های زیادی در طول سالیان همچون جشن هفته وحدت، روز اوز، حضور رئیس جمهور در و… را تجربه کرده بودند، اما این بار مردم با مهربانی و در کنار هم بودن نه فقط نمره قبولی بلکه در سطح عالی از این کار سربلند بیرون آمدند. 

ستاد نکوداشت که از دل ۵ کارگروه تشکیل شد و برای ارائه با کیفیت خدمات به مهمانان و اجرای مراسم با پیچیدگی ها و چالش های بزرگی مواجه بودند هر کسی به طریقی گوشه ای از کار را گرفته بود، با مشورت و همفکری همه دست بکار شدند. همه بدون توقع و طلب، فقط در راستای مهرورزی به شهرشان از: بسته بندی، چیدمان صندلی، تزیین شهر، پذیرایی، خوشامدگویی، برقرای نظم و… پای کار آمدند. 

همه منتظر این جشن بزرگ بودند و نوعی خوشحالی را می توانستی در چهره تک تک مردم را ببینی. اول جشن هفته وحدت در ۱۹ آبان ماه ۹۸ که این جشن به نوبه خود با نظم و برنامه ریزی خوب یک جشن عالی و بی نظیرتر از سال های گذشته بود. 

اما جشن دوم ۲۳ آبان ماه ۹۸ هم از راه رسید مراسم از ساعت ۴ عصر شروع شد و همه آمده بودند بهترین لباس ها را پوشیده بودند. اول رژه اسب ها همراه با ساز و نقاره و این شادی با هلهله و دست زدن های مردم شهر در خیابان ها همراه بود. مراسم قرار بود ساعت ۶ عصر شروع شود ولی در ساعت ۵ عصر تمام صندلی های ورزشگاه اوز پر شده بود. حضور مهمانان از مناطق مختلف جلوه خاصی به این جشن داده بود. تنها مشکلی که داشت این بود که اگر همه مهمانان سر ساعت به جشن پیوسته بودند جای برای بعضی از گله ها باقی نمی ماند. 

جشن سر ساعت شروع شد ولی مهمانان هر نیم ساعت یک بار به جمع ما اضافه می شدند. اما این کار هم با درایت و همکاری گروه ها و ستاد که هر کدام وظایفی برعهده داشتند به خوبی کنترل می شد و پذیرای مهمانان بودند. ورزشگاه مملو از جمعیت بود و اعضای ستاد را می دیدی که در کنار سن همگی سرپا ایستاده بودند و جشن را مدیریت می کردند. البته سردی هوا هم باعث شده که بعضی از شرکت کنندگان تا آخر برنامه نمانند. 

بهرحال مردم شادی هایشان را در کنار هم گذاشتند و برنامه پایان یافت. اگر بخواهیم برنامه را سبک و سنگین و نتیجه گیری کنیم و آن را در کفه ترازو قرار دهیم باید بگویم قسمت شادی ها خیلی سنگین تر بود. ما مردم اوز در مهربانی و کنار هم بودن امتحان های زیادی داده ایم همه در کنار هم سربلند بوده ایم. 

آری مردم و نیکوکاران شهرستان نوپای اوز در این روزها بیشتر به هم نیاز داریم. سعی کنیم دلهایمان گرم باشد و با مهربانی به یکدیگر آن را گرم تر کنیم و با یاری هم دست در دست هم مشکلات را کم کنیم و این احساس زیبا در جای جای جامعه سرشار از عطوفت خود تقدیم همه مردمانی کنیم که خستگی ناپذیرند و با عشق به وطن و پیشرفت سرزمین سرسختانه تلاش  می کنند. به امید روزهای شاد و فرادی بهتر…. 

*عضو شورای سرپرستی 


1 دیدگاه

  1. متسفانه سال هاست که این چهره ها تغییر نمی کنند
    به امید بهتر شدن اوضاع.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد