جشنواره طرح، رنگ و لباس در تالار امپراطور اوز

به گزارش پسین اوز، اولین جشنواره طرح، رنگ ولباس امروز پنجشنبه ۹ اسفندماه ۹۷ با حضور فرماندار ویژه لارستان و مسئولین ادارت بخش اوز  به همت انجمن هنرهای سنتی شهر اوز در سالن امپراطور افتتاح شد.

در این جشنواره فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ضمن تشکر اظهار داشت: هدف از اجرای این جشنواره الگوسازی و اهمیت ترویج و تحقق پوشش با سبک لباس های سنتی است. وی افزود: این جشنواره  می خواهد ویترینی برای پوشش و لباس های سنتی باشد این جشنواره همه تلاشش را انجام داده است تا با معرفی بهترین طراحان و خیاطان محلی لباس های محلی را به نمایش بگذارد. باید در این راه فرصت بسیاری را برای کارآفرینی ایجاد کنیم و در این مسیر نیازمند یاری تولید کنندگان و مسئولان هستیم تا بتوانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم. این جشنواره از طرف انجمن هنرهای سنتی اوز در مرداد ماه ۱۳۹۷ با فرآخوانی که در کل منطقه اوز داده شد از همه خیاطان، طراحان لباس، خیاطان دوخت های سنتی دعوت به همکاری شد و  از آذرماه ۹۷ کلید آن زده و کار اجرایی آن شروع که خروجی آن دوخت لباس هایی با تلفیقی از هنر خیاطی مدرن و سنتی می باشد.

 در این جشنواره آثارها در بخش زیورآلات که بیش از ۵۰اثر، بخش کیف و دمپایی، لباس مجلسی، لباس های محلی،  رخت گشاد، لباس عروس، شال و قبا، مانتو و کت های با طرح های سنتی و گلدورزی شده با کار دست و…. به نمایش در آمده بود.

برگزاری چنین جشنواره های عملکرد بسیار خوبی دارد اما مهم است که زنان و مردان در کنار هم برای احیای هنرهای سنتی و تلفیق سنت و مدرنیته تلاش کنند.

این جشنواره از روز شنبه ۱۱ اسفندماه به مدت سه روز برای بازدید علاقمندان برپا است.


1 دیدگاه

  1. امیدوارم قیمت ها نجومی نباشه که همه بتونن استفاده کنن.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد