حق مردم فارس است که داراى استان توسعه یافته باشند

به گزارش پسین اوز، معاون اول رئیس جمهور روز سه شنبه براى افتتاح چند طرح عمرانى به استان فارس سفر کرد، دکتر اسحق جهانگیرى در بدو ورود به بازدید صنایع لامرد وشرکت پالایش پارسیان مهر پرداخت، طرح استحصال گاز اتان در مهر با سرمایه گذارى یکهزار و١۶ میلیون یورو در دست اجراست که تا کنون ۵٠ درصد پیشرفت فیزیکى داشته است و قراراست تا ٢ سال بعد به بهره بردارى برسد. همچنین شرکت پترو پیمان دانا تولید کننده بنزین در مهر نیز که با ۵٠٠ میلیارد تومان در حال ساخت است بازدید شد.

وى پس از بازدید از این طرح ها، گفت، حق مردم فارس است که از استان توسعه یافته برخوردار باشند، و٢ سال به دولت روحانى باقى مانده است که سعى مى شود طرح هاى نیمه تمام به اتمام  برسد. وى افزود: اکنون زمان جهش صنعت پتروشیمى در کشور است و سعى خواهیم کرد ٢٠ طرح مهم پتروشیمى که در دست اجراست به پایان برسد و وظرفیت تولید را به ٩٠میلیون تن  برسانیم.

وى صنعت آلمنیوم لامرد را مهم و از دستاوردهاى برجام دانست و ظرف چند ماه آینده با بهره بردارى از آن یکى از مدرنترین کارخانه آلمنیوم کشور محسوب مى شود و روند توسعه شهرستان لامرد، استان فارس وکشور را سریع مى کند. دکتر جهانگیرى گفت: شهید نصیرى لارى معلم من بوده و حرکت انقلابى مردم سیرجان از روحیه انقلابى این معلم شهید اهل لارستان بوجود آمد. وى یاد وخاطره وى را گرامى داشت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به چهره ها وشخصیت هاى مهم کشورى مانند دکتر سید محمود علوى وزیر اطلاعات، حجت الاسلام موسوى لارى پرداخت و از آنان که اهل لامرد و مهر هستند به نیکى یاد کرد. دکتر جهانگیرى سپس به شهرستان جهرم عزیمت وتصفیه خانه انتقال آب از سد سلمان فارسى به جهرم و دو واحد بخار ٣٢٠ مگاواتى نیروگاه سیکل ترکیبى را با حضور وزیر نیرو افتتاح کرد.


2 دیدگاه

  1. کسى در باره ارتقاء صحبت نکرده است ؟

  2. در پاسخ به اوزی

    در باره تقسیمات کشوری در مملکت واستان فارس صحبت وعمل زیاد است چنانچه پیگیری جدی نباشد وکسی نداشته باشیم که تحرکی ایجاد کند ارتقایی هم در گار نیست

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد