دانشگاه های منطقه و هفته پژوهش

بشر پیوسته سعی داشته است که رازها و اسرار زندگی و جامعه را برای خود بشکافد و حقایق پنهان را برای خودش آشکار سازد. این تلاش ناشی از حس کنجکاوی است که در نهاد آدمی بوده و همچنان هم هست در این رهگذر موجب شده تا انسان بسیاری از مجهولات را کشف و به پیشرفت های چشمگیری برای جامعه برسد.

در دنیای امروز رشد و گسترش علم و تکنولوژی از عناصر مهم پیشرفت و توسعه در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … محسوب می شود. بنابراین دانشگاه ها، و مراکز آموزشی و پرورشی و غیره که مدعی گسترش و ترویج علم و تکنولوژی و فن آوری های جدید علمی هستند می توانند نقش مهم و ارزشمندی در رشد و توسعه داشته باشند و برای این کار احتیاج به تحقیق و پژوهش است.

در بین نهادها و مراکز علمی یاد شده، نقش نظام آموزش عالی (دانشگاه ها) به عنوان یک نظام پویا و هدفمند در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص که طبعاً مورد نیاز جامعه است بسیار مهم و در خور توجه است.

با توجه به نقش اساسی و مهم دانشگاه ها در نظام تحقیقاتی کشور، متاسفانه در حال حاضر دانشگاه ها در نقش آموزشی خود فرو رفته و نقش مهم تحقیقاتی و پژوهشی را فراموش کرده اند. حال آنکه در جهان امروز به ویژه در کشورهای پیشرفته صنعتی، پژوهش و تحقیق از اولویت خاص برنامه های دانشگاهی است و تقریباً می توان گفت هیچ آموزشی بدون انجام پژوهش صورت نمی گیرد. بنابراین محیط دانشگاه باید به گونه ای سازنده و در شرایطی به وجود آید که بیشتر بر پایه «تحقیق» استوار باشد. اعضای هیات علمی و دانشجویان باید عملاً درگیر تحقیقات به ویژه در زمینه علوم تربیتی باشند. انتظار بود که در هفته پژوهش چهار موسسه آموزش عالی فعال در شهر اوز یعنی آزاد اسلامی، بهداشت، پیام نور و علوم دینی با گرامیداشت هفته پژوهش، دانشجویان و اساتید پژوهشگر را معرفی و تشویق و نوع پژوهش را اعلام می کردند.

 


2 دیدگاه

  1. درهفته. پژوهش یک از متخصصین. اوزی به نام دکتر. نوید نطافت. که از اعضای هییت علمی دانسگاه علوم پزشکی شیراز هم. هستند طی بک جلسهرسمی. باحضور. ریس ومسولین. دانشگاه علوم پزشکی. فارس. به عنوان. پژوهش گر نمونه. تجلیل شدند. که در. شبکه. مجازی. منتشر. شده. اما. در سابتهای. محلی. اشاره. ای. نشد

  2. در پاسخ به شهروند باید گفت که آقاى دکتر محمد رفیع بذر افشان هم در لار پژوهشگر نمونه شد که باید بنویسند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد