در آستانه سال تحصیلی جدید:بیست و دومین نشست مطبوعاتی با مدیر آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد

بیست و دومین نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه شهرستان اوز با مسئولان ادارات ظهر روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در دفتر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اوز برگزار شد.

به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، خانه مطبوعات بیست و دومین نشست را با علی اصغر رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان اوز برگزار کرد.

در ابتدای نشست، مدیر آموزش و پرورش ضمن تمجید از حضور رسانه های فعال در شهرستان گفت: تعداد و کیفیت رسانه ها در این شهرستان نشان از آگاهی و فرهنگ والای مردم است. رضایی شغل معلمی را بسیار شریف و آن را مورد تاکید مکتب اسلام و قرآن کریم دانست.

وی لازمه پیشرفت و توسعه جوامع را از مسیر آموزش و پرورش دانست. علی اصغر رضایی برنامه های خود را برای آموزش و پرورش شرح داد و گفت: ۵۰ نفر نیروی جدید وارد سیستم ما شده اند .دبیران متخصص بومی را با هماهنگی از ادارات هم جوار به شهرستان منتقل کرده و ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای شهرستان را افزایش داده ایم و با فرهنگ سازی با کمک شما رسانه ها باید سعی شود سهمیه دانشگاه فرهنگیان توسط جوانان بومی تکمیل شود.

وی نیروسازی متخصص را در راس برنامه ها ذکر کرد و گفت: اداره کل متبوع خواهان نیروهای متخصص ما در اداره بویژه مسئولان حسابداری و آمار و فن و آوری است. بومی سازی دفعی نیست بلکه جذبی است. متاسفانه بعضی از همکاران بومی حاضر به همکاری نیستند و انتطار است بیشتر همکاری شود. در بحث تجهیزات نیز موفق و سعی شده است لوازم لازم را اخذ کنیم و بیش از یک میلیارد تومان تجهیزات برای مراکز شبانه روزی و غیره جذب شده است.

پس از آن پرسش ها به شرح زیر مطرح شد:

*ابراهیم احمدی مدیر پیام اوز و اوز امروز:۱-برای نزول رقم های رتبه های کنکور چه برنامه ای دارید؟ ۲-چرا بعضی از دانش آموزان برای تحصیل به شهرهای اطراف می روند؟ ۳-طبق اعلام دفتر نماینده مجلس حدود ۲۶ میلیارد تومان برای محرومیت زدائی آموزشی در اوز اختصاص یافته، این مبلغ در کجا هزینه شده است؟

-وظیفه آموزش و پرورش نزول رقم های رتبه های کنکور نیست؟! کنکور نشانه عملکرد آموزش و پرورش نیست. برای ورود دانش آموزان رشته های مطلوب باید خانواده ها مشارکت کنند. آموزش و پرورش راهکار می دهد و خانواده باید هزینه کند. ما در تابستان افزون بر ۳۶ میلیون تومان برای تقویت آموزشی بچه ها هزینه کردیم. حتی دبیر ساعتی ۵۰۰ تومان را در کلاس دعوت کردیم و در مدارس احمدپور و یادگاری کلاس کنکور برگزار شد ولی استقبال جالب نبود. امسال این حرکات از مهر ماه سال جاری آغاز می شود.

-دانش آموزانی که به شهرهای دیگر می روند ۲ دسته هستند: الف-کسانی که در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان پذیرفته شده و مجبور به تحصیل در شهر دیگر هستند. ب-بعضی هم به دلیل تبلیغ مدارس به شهرهای اطراف می روند. مدارس و دبیران ما بسیار خوب عمل می کنند و چیزی کمتر از اطراف ندارند.

– در مورد اعتبار ۲۶ میلیارد تومان تاکنون هیچ ابلاغ بودجه ای دریافت نکردیم.

*مسعود باقرزاده مدیر مسئول اوز خبر:۱-چرا برنامه ریزی و پیگیری آموزش و پرورش ضعیف است؟ ۲ -چرا تعداد دانش آموزان و فضای آموزشی هماهنگی ندارند؟ ۳-افاغنه برای ما مشکل ساز شده اند؟

-در مورد برنامه ریزی ها بطور مرتب در حال برنامه ریزی هستیم و از مهر ماه کلاس تقویتی آغاز می شود. نیرو سازی می کنیم و…

-نُرم برای تشکیل هر کلاس ۲۲ نفر و حداکثر تعداد ۴۰ نفر است. بطور مثال اگر در دبستانی ۴۲ نفر ثبت نام کنند، سامانه صدور ابلاغ برای آن دبستان ۲ کلاس ۲۱ نفره قرار می دهد ولی اگر ۴۰ نفر ثبت  نام کنند فقط یک کلاس ۴۰ نفره است واین موضوع در اختیار ما نیست و سیستمی است.

-افاغنه مردمانی مسلمان، همسایه و مستحق آموزش خوب هستند.

*عبدالرحمن صالح خبرنگار پیام دانش:

 ۱-لطفا درصد قبولی کنکور امسال و سال پیش را اعلام کنید؟ ۲-آیا برنامه ای برای تحول در آموزش و پرورش دارید؟ ۳-آیا افاغنه دارای مدارس جداگانه می شوند؟

-مقایسه درصد قبولی امسال و سال پیش هنوز آماده انتشار نشده است.

 -برنامه تحول آموزش و پرورش را قبلا توضیح داده ام.

 -برای افاغنه مدارس جداگانه هم داریم و آنان نیز در دیگر مدارس مشغول به تحصیل هستند.

*گلی برازنده از فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-آیا در مدارس زنگ یا کلاس هنر دارید؟ ۲-خانه فرهنگ در این برنامه ها متنوع است آیا می توان با هم همکاری کرد؟

-کلاس و زنگ هنر به طور کلاسیک در برنامه داریم.

-ما با کمال میل حاضر به همکاری با خانه فرهنگ هستیم. در کانون فرهنگی حاضر به هر نوع همکاری فرهنگی و هنری می باشیم.

*حمیرا نامدار از پسین اوز: لطفا برنامه دانشگاه فرهنگیان را توضیح دهید؟

-برای ورود به آموزش وپرورش راههای زیر وجود دارد. ۱-دانشگاه فرهنگیان که جایگزین دانشسرها و تربیت معلم شده است و برای هر شهرستان برابر سهمیه دانشجو می پذیرند و طبق اصول علمی آنان را تربیت و در نهایت بعد از ۴ سال معلم متخصص و فهمیده تحویل می دهد.۲-آزمون جذب نیروی انسانی دستگاه های اجرائی که هر ساله برگزار می شود.۳-جذب حق التدریس ها و نهضتی ها که بهترین راه جذب معلم، همان دانشگاه فرهنگیان است که همه وظیفه داریم جوانان ما را با دانشگاه فرهنگیان و آزمون سالانه آشنا سازند.

*محمدرفیع راوند از اوز موزه: ۱-آیا برنامه ای برای جذب نیروی بومی دارید. ۲-برای بازدید دانش آموزان از آثار تاریخی برنامه ای دارید؟

-مسلما برای جذب افراد بومی بویژه متخصص در تلاش بوده و هستیم.

– سعی کنید پهلوان سازی و قهرمان سازی کنید و به بزرگان خودتان اهمیت دهید تا بقیه تشویق شوند. برای آثار تاریخی و اهمیت آنها نیز اقدام می کنیم.

* عبدالعزیز خضری مدیر پیام دانش: ۱- آیا مردم در ضعف آموزش و پرورش موثر هستند؟ ۲- ارتباط مردمی شما و همکاران چگونه است؟ ۳- عملکرد مدیران اجرائی شهرستان را چگونه ارزیابی می کنید؟

– مردم باید پیوسته در بالا بردن کیفیت آموزشی همکاری کنند. البته باید مطالبات آموزشی بیشتری داشته باشند و برای بچه ها بیشتر وقت بگذارند.

– بهترین و خوش برخوردترین مردم در شهرستان اوز حضور دارند و این به پیشینه مردم بر می گردد. پس باید تلاش شود تا به آنان خدمت کنم. من و همکاران پیوسته در خدمت مردم هستیم.

– من در جایگاه قضاوت عملکرد مدیران نیستم ولی سه دسته مدیر وجود دارد: الف- خلاق ب- بی تفاوت ج- تنبل. امید است مدیران اوز در ردیف اول باشند.

* احمد خضری مدیر پسین اوز: ۱- لطفاً آمار دانش آموزان، کارکنان و آموزشگاه ها را اعلام کنید ۲- آیا امسال کمبود نیرو دارید؟ ۳- برنامه شاخص شما در سال تحصیل جدید چیست؟ ۴- نظرتان درباره مدارس غیرانتفاعی را بگوئید.

– الف) امسال افزون بر ۷۵۰۰ نفر دانش آموز در مدارس اوز تحصیل می کنند. ب) ۵۲۵ نفر همکاران آموزشی و اداری در خدمت مردم و دانش آموزان هستند. ج) ۶۵ آموزشگاه فعال دولتی داریم.

– به لطف پروردگار امسال کمبود نیرو نداریم.

 – شاخص امسال ما این است که دانش آموزان ترک تحصیل نکنند و دیپلم را اخذ سپس وارد جامعه شوند. امسال ۶۰ درصد موفق به اخذ دیپلم شدند. امید است این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

 – مدارس غیرانتفاعی مراکزی هستند که هیچ بار مالی برای آموزش و پرورش ندارند ولی بر آنها نظارت داریم. مدارس اوز خوب کار کردند و ما از آنان راضی هستیم. ما یکشنبه های آموزشی داریم که آموزش ضمن خدمت انجام می دهیم و معلمان مدارس غیرانتفاعی را نیز شرکت می دهیم.
این نشست که از ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه آغاز شده بود در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه پایان یافت.


4 دیدگاه

  1. عملکرد سالیان گذشته. در اوز

    در شهرستانهای که مدارس تیز هوشان ونمونه دولتی دایر هستند تعداد وارقام قبولی در دانشگاههای با کیفیت بسیار زیاد. است بنابراین یک رابطه و همبستگی بین کنکور وعملکرد آموزش وپرورش وجود دارد علاو بر آن این ارقام نزولی. در کنکور بین قبول‌شدگان شهرهای گراش. خنج. ولار وشهرستان اوز به صورت خیلی محسوس دیده میشود که بخش مهمی از آن به عملکرد ومدیریت این اداره در سالهای گذشته مربوط. است

  2. باسلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران سایت پسین اوز
    درجواب آقای رضایی در خصوص بی ارتباط بودن کنکور با آموزش وپرورش باید بگویم جناب آقای رضایی این گفته ی شما نه تنها درست نیست بلکه نشان از بی اطلاعی شما به مسائل آموزشی دارد تا جایی که عقل ناقص و معیوب ما قد می دهد می دانیم که دانش آموزی می تواند در کنکور موفق شود که با آموزه هایی که از کلاس درس دبیران به دست آورده در کلاس های کنکور شرکت کند و فن تست زنی بیاموزدحال با توجه به این که کلاس کنکور تماما به تست زنی و بررسی تست های سال های قبل اختصاص دارد اگر دانش آموزی بدون داشتن بار علمی که می بایست از دوران تحصیل خود در مدارس داشته باشد آیا حاضر شدن دز کلاس کنکور برایش فایده ای خواهد داشت ؟جناب رضایی بهتر نیست نظارت عمیق تری برکار مسئول آموزش اداره و عملکرد دبیران خود داشته باشید تا بنیه ی علمی دانش آموزان تقویت شود؟در خصوص کلاس ها وهزینه ای که تابستان کردید هم شواهد نشان داده که برنانه ریزی آنقدر ضعیف بوده که مدرس و محصل هر دو سر در گم بوده اند به دانش آموز گفته شده قرار است کلاس کنکور برگزار شودو به مدرسینی که از شهرهای همجوار آمده بودند گفته شده کلاس تقویتی است و به محض شروع به تدریس با موجی از اعتراض دانش آموزان مواجه شده اند که به ما گفتن کلاس کنکور نه درس دادن به شیوه ی مدرسه ما این ها را بلدیم.
    نکته ی آخر این که در شهری که با کمبود نیرو مواجه هستیم چرا باید نیروهای تازه نفس که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند و از سهمیه ی این منطقه برای ورود به دانشگاه استفاده کرده اند وقانونا باید طبق تعهدی که دارند ۸سال بمانند راحت انتقالی می گیرند و هنوز زمان تعهدشان تمام نشده از این شهر می روندو به جای آنها نیروهای خسته ی بازنشسته که فقط به امید اجرایی شدن قانون رتبه بندی مانده اند را نگه داشته اید؟امسال با کمبود نیروی زبان مواجه بودیم و شاهد انتقالی دادن به ۳ نیروی زبان بودیم این ها تماما به ضعف مسئولین آموزش برنی گردد که درجریان کمبود نیرو ها نیستند
    درخصوص رفتن دانش آموزان به شهر های همجوار هم شاهد هستیم خود فرهنگیان این شهر هم کار مدارس اوز را قبول ندارند و بچه های خود را برای ادامه تحصیل به لار می فرستند من خودم بارها از یکی از مدیران دبیرستان شنیده ام که مدارس اور به درد نمی خورد و پسرانم درلاز تحصیل کرده اند و دخترم هم امسال به مدرسه ی سما لار فرستاده ام و در تبلیغ کردن برای ناکارآمد جلوه دادن مدارس اوز از بیان هیچ نکته ای فروگذار نیستند وقتی یک مدیر فقط خودش و دبیرستان خودش را قبول دارد و این گونه مدارس دیگر را زمین می زند از افراد عادی چه توقعی دارید.

  3. از اصحاب رسانه که در آغاز سال تحصیلی رئیس آموزش وپرورش را به چالش کشیدید تشکر می شود، چرا وظیفه آموزش وپرورش داشتن رتبه های ۱و۲ و۳ رقمی نیست ؟

  4. چه فایده داره این به چالش کشیدن ها وقتی رییس اداره جواب میده که کنکور وظیفه ی ما نیست و سوال کننده ها نگفتن که اگه قبولی در کنکور به آموزش صحیح برنمی گردد پس درب مدارس را ببندید تا دانش آموزان فقط با رفتن به کلاس کنکور خود را آماده کنند و نتیجه بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد