در برخورد با متخلفان تعارفی نداریم

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان دکتر یگانه ضمن اشاره به تشدید بازرسی های انجام شده در دهه اول محرم بیان داشت: روند نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و بهداشتی در منطقه لارستان و خنج شدت یافته و ما برای بازرسی ها و برخورد با متخلفان با کسی تعارف نداریم.

وی گفت: نظارت بر مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی موضوعی همیشگی است، چیزی نیست که خاص دوره و زمان محدودی باشد . از ابتدای سال تاکنون در لارستان ۸۳۷۴ مورد بازدید از اماکن مختلفی که با سلامت مردم در ارتباط است، انجام شده که طی آن ۳ مرکز عرضه مواد غذایی تعطیل و ۳۷۸۵ مورد اخطاریه صادر گردیده است.

 معاون بهداشتی دانشکده ضمن اشاره به سامانه کشوری ۱۹۰ در خصوص ثبت شکایات بهداشتی، ادامه داد : تا کنون حدود ۱۵۴ شکایت در این سامانه ثبت شده که بیشترین آنها در رابطه با عدم رعایت بهداشت فردی و فساد مواد غذایی و آب بوده است. این مسئول بیان کرد: گزارش های مردمی و حضور کارشناسان در محل و انجام آزمایش مبنای اولیه رسیدگی به تخلفات بهداشتی است. به گفته وی قبلا بازرسی ها صرفا در وقت اداری انجام می شد و کارمندان بهداشت محیط بررسی ها را در وقت خاصی انجام می دادند و در شب کسی نظارتی بر فست فودها و مراکز عرضه نداشت اما در رویکرد جدید تا پاسی از شب نظارت ها ادامه دارد.

یگانه افزود: برای بازرسی کردن از کسی اجازه نمی گیریم، ماموران بهداشت محیط مراجعه می کنند و آزمایش ها دقیق انجام می گیرد، دراین زمینه نیاز به مشارکت و همراهی مردم داریم، مراکز عرضه اخطارهای بهداشتی را جدی بگیرند و برای بهسازی محیط اقدام کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد