عبدالحمیدنامور فعال اجتماعی در آرامگاه ابدی  آرام گرفت

خواجه عبدالحمید نامور فرزند محمدرفیع طبق شناسنامه متولد ۱۳۰۳ در روز یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ دارفانی را وداع گفت. وی عضو اصلی انجمن محلی در اوز قبل از انقلاب اسلامی بود  که این انجمن متشکل از عبدالحمید نامور، محمد یوسف نامی، محمد وحدانی، محمود پیشداد و عبدالعزیز خضری در اوز توانست پیگیر بسیاری از کارهای مهم باشد.

از جمله این کارها با حضور وی و عبدالعزیز خضری در تهران حوره نظام وظیفه را که از اوز منتقل کرده بودند و برای مردم مشکلات ایاب و ذهاب به وجود آمده بود  در سال ۱۳۵۳ به اوز برگردانده و مشکل مردم بخش اوز حل شد. همچنین چون نانوایی در اوز وجود نداشت و این موضوع باعث مشکلات مردم به ویژه اهالی غیر بومی را فراهم کرده بود این انجمن توانست نسبت به تاسیس نانوایی اقدام نماید. این مشکل بزرگ نیز حل شد.

مرحوم نامور در سال ۱۳۵۴ به عنوان عضو انجمن شهر اوز از سوی مردم انتخاب شد. و در هیات امناهای بیمارستان، دانشگاه پیام نور؛ مدارس علوم دینی و تربیت بدنی عضو فعال بود. وی در سال ۱۳۴۲ به استخدام رسمی جمعیت شیرو خورشید سرخ پذیرفته شد. و اولین سمت وی سرپرستی جمعیت شیر و خورشید سرخ بستک بود. سپس به بندرلنگه و تهران منتقل و در سال ۱۳۵۳ به عنوان حسابدار بیمارستان شیر و خورشید سرخ اوز شروع به کار کرد. مرحوم نامور تا آخرین لحظات عمرش با مدارس علوم دینی، هیات امناهای بیمارستان، دانشگاه پیام نور و دانشکده بهداشت همکاری فعال داشت.

سرانجام در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه مورخه ۷ بهمن ۱۳۹۷ در بیمارستان لار جان به جان آفرین تسلیم کرد. در مراسم خاکسپاری امام جمعه، اعضای شورای های شهر و روستا، بخشدار، شهردار، مسئولین نظامی و انتظامی، مسئولان ادارات و گروهی از مردم بویژه طلاب و مدرسین مدارس علوم دینی اوز و امام جمعه فیشور حضور داشتند. حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده مفتی و امام جمعه اوز برای آمرزش وی دعا کرد و حاج شیخ محمد صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی درباره صفات نیکوکاران بطور عام و عملکرد مرحوم نامور به طور خاص صحبت کرد. مراسم ترحیم و ختم امروز و فردا (۸ و ۹) بهمن در مسجد نامور برقرار است. 

پسین اوز درگذشت خواجه عبدالحمید نامور را صمیمانه تسلیت می گوید.


4 دیدگاه

  1. از. دوستان. مرحوم. نامور

    مرحوم. نامور. دلسوز. به. اوز. زادگاه. ابا. واجدادی. خود. بود. همانطور که. همه. می. دانیم. بزرگترین. ارزویش. ارتقای. اوز. به. شهرستان. بود. ودر این. راه. تلاش میکرد. بتابرین. انتظار. است. که. نسل. جدید. وفعال. اوز. این. ارزوی. همگانی. را. پیگیری. نمایند

  2. با عرض تسلیت خدمت اهالی اوز و فرزندان مرحوم مخصوصا جناب استاد عنایت الله نامور
    هم اکنون فرزند خلف ایشان جای پدر را پر کرده و خواهد کرد
    روحش شاد

  3. ابراهیم نجم الدینی

    درگذشت مرحوم حاج عبدالحمیدنامور همسرمرحومه حاجیه فاطمه ملا محمودزارعی به همه ی بازماندگان تسلیت وتعزیت می گویم.خدمات مرحوم نامور درسالیان متوالی درامورات اجتماعی فراموش نشدنی است چون تا آخرین روز های حیاتش ازسلامتی فکری وهوشی برخوردار بودبا توجه به اینکه قدرت وتوان بیرون رفتن ازمنزل نداشتندولی بوسیله تلفن به کارهایی که درآن دخالت داشت مانندامضاء و… انجام می دادهمواره برای پیشرفت وترقی اوزتاکید می کرد برخلاف اینکه گاهی شنیده میشد برای ارتقاء اوز خیلی رغبت نشان نمی دهد تبلیغ سوء بود اتفاقاًبسیار تاکیدداشت دراین مهم محکم ایستادگی کنید تا حق اوز پایمال نشود خدا رحمتش کند بسیارقاطع ورک گوبود

  4. خداوند بیامرزدشان و روانشان شاد بدارد علاقه ایشان به مسائل اجتماعی ستودنی بود. در جلسه ای خدمتشان بودم خنج تازه شهرستان شده بود از روند پیگیری کار پرسیدند دنبال راهکاری برای ارتقاء اوز به شهرستان بودند . مطالبی خدمتشان گفتم و چند روز بعد یک سی دی از طرح شهرستان شدن خنج برایشان بردم اوز در محل کارشان. انسانی بودند که وجودشان متعلق به یک زندگی شخصی نبود. علاقه ای خاص به امور اجتماعی و کمک به حل مشکلات مردمی و شهر اوز داشتند. یادش گرامی باد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد