چهارمین جشنواره گلستان خوانی در اوز

 به گزارش پسین اوز، چهارمین جشنواره گلستان خوانی ۱۳ اسفندماه ۹۷  توسط مدارس شهر و روستاهای بخش اوز با حضور دکتر باصری معاون آموزش ابتدایی استان و تعدادی از مسئولین ادارات، دانش آموزان و مربیان و اولیاء آنان در پژوهشسرای بدری برگزار شد.

دکتر باصری معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: واقعا شهر ادب پرور زیبنده شهر اوز است چرا که با حضور مسئولین و وقت گذاشتن آنها در این جشنواره  این را نشان می دهد و باید صمیمانه تشکر کرد. وی ادامه داد: چرا گلستان خوانی؟  چون هدف جشنواره گلستانی خوانی، الگویی برای پیوند دانش آموزان با هویت ایرانی و زمینه تقویت مهارت های مختلف آنها را فراهم می آورد  با بررسی نظام آموزشی این طرح در راستای سیاست کاهش استرس دانش آموزان و بازگشت به اهداف متعالی تعلیم و تربیت است.  این باعث افزایش گنجینه لغات دانش آموزان برای استفاده در سال های آتی، ایجاد روحیه شادی و نشاط در دانش آموزان، شناخت استعدادهای هنری، دوری از آموزش رسمی، طوطی وار و خشک مدارس و نهایتا استفاده از مضامین و پیام های ارزشمند موجود در زندگی فردی و اجتماعی را از جمله دیگر اهداف طرح گلستان خوانی دانست و از مسئولین آموزشی خواست که تمام دانش آموزان را در این جشنواره ها شرکت دهند تا مختص به دانش آموزان خاصی نباشد.

محمدرضا رضایی رئیس آموزش و پرورش اوز نیز گفت:  هدف ما حفظ میراث گذشتگان است که آن را نسل به نسل انتقال دهیم و دانش آموزان دوره ابتدایی با چنین جشنواره های با یکی از چهره های ادبی ملی آشنا شده و بخش هایی از زیباترین اثر وی یعنی گلستان خوانی و شاهنامه خوانی را حفظ، و خوانده و حکایت های آن را درک می کنند.

در این آئین گلچینی از حکایات گلستان سعدی متناسب با سن دانش آموزان توسط مربیان آموزشگاه های خود: از مدارس دولتی و خصوصی با گلستان و شاهنامه خوانی رمیصا زمانی از مجتمع آموزشی آفرینش شروع شد و سپس گروه های دانش آموزی:  مجتمع آفرینش، گروه خورشید و گلدسته های سعدی، مجتمع مهرماه و ماه کرانی، مدرسه حق شناس اوز، مدرسه احمدیه کوره، مدرسه خوشابی اوز، مدرسه سعدی هود، مدرسه سیدعبداله هاشمی گلار، مدرسه شریف پور کهنه، مدرسه خرد فیشور، مدرسه حاج یوسف خضری اوز، مدرسه عبدالهی بیدشهر و مدرسه شمسی زاده اوز مجری جشنواره را ساره رسولی از مجتمع آفرینش به عهده داشت. افراد شرکت کننده در این جشواره را دانش آموزان مقاطع دوم تا ششم ابتدایی را تشکیل می داد.

 

 

 

 

 

 

 

 


2 دیدگاه

  1. اوزی مصلحت اندیش

    اگر مردم و مسولین بومی اوزی و بلوکات گشتی در سطح شهر و ادارات و موسسات اوز بزنند از چپ و راست و هراداره و کوچه و پس کوچه ای از افراد بومی میبینیم که در اوز ساکن و مشغول کارند اما جوانان اوزی بیکار و سرگردان و مشغول موتور سواری و وقت گذرانی بیخود اتلاف وقت میکنند ‌. مردم و جوانان اوز و معتمدین و آنانی که متوجه هستند بخودتان بیایید مگر مردم شهر کوچک اوز فقط باید میراث دار فرهنگ ژبان فارسی و آداب و سنن ایرانی باشند چرا وقتتان صرف اینکارها میکنید والا بلا به هرکه میرستید این مسولین الکی هندوانه زیر بغل مردم اوز میگدارند .بخودتان بیایید و کمی شب که سر بر روی بالش میگدارید فکر کنید مردم شهرهای مجاور بویی از این کارها نبرده اند و با کار و تلاش شهرشون را ساخته اند و فرزندانشان را کارآفرین و توانمند و سازنده ببار اورده اند. مردم‌اوز شده اند چوب دوسر طلا که از همه چیز باز مانده اند نه کاری هستند نه فنی هستند نه کارگری میکنند نه اتوبوس رانی میکنند. مسولان و بخصوص خانواده بزرگی که سالها خودشان بر سرکارند و مشغول کار فرهنگی هستند بفکر اینده اوز و مردم اوز باشند اوز از اوزیها خالی شد بس کنید دست بردارید از این کارها

  2. اوزی مصلحت اندیش

    متن اصلاح شده
    اگر مردم و مسولین بومی اوزی و بلوکات گشتی در سطح شهر و ادارات و موسسات اوز بزنند از چپ و راست و هراداره و کوچه و پس کوچه ای از افراد غیر بومی میبینیم که در اوز ساکن و مشغول کارند اما جوانان اوزی بیکار و سرگردان و مشغول موتور سواری و وقت گذرانی بیخود اتلاف وقت میکنند ‌. مردم و جوانان اوز و معتمدین و آنانی که متوجه هستند بخودتان بیایید مگر مردم شهر کوچک اوز فقط باید میراث دار فرهنگ زبان فارسی و آداب و سنن ایرانی باشند چرا وقتتان صرف اینکارها میکنید والا بلا به هرکه میپرستید این مسولین الکی هندوانه زیر بغل مردم اوز میگدارند .بخودتان بیایید و کمی شب که سر بر روی بالش میگدارید فکر کنید مردم شهرهای مجاور بویی از این کارهای فرهنگی نبرده اند و با کار و تلاش شهرشون را ساخته اند و فرزندانشان را کارآفرین و توانمند و سازنده ببار اورده اند. مردم‌ اوز شده اند چوب دوسر طلا که از همه چیز باز مانده اند نه کاری هستند نه فنی هستند نه کارگری میکنند نه اتوبوس رانی میکنند نه درسخون هستند که به دانشگاه برار بروند. مسولان و بخصوص خانواده بزرگی که سالها خودشان میرات دار اوزمیدانند و بر سرکارند و مشغول کار فرهنگی هستند بفکر اینده اوز و مردم اوز باشند اوز از اوزیها خالی شد بس کنید دست بردارید از این کارها. سعی کنید کارهای سازنده به مردم بیاموزید .مردم اوز اگر چه سکوت کرده اند اما همه افراد به نیک و بد میشناسند. خدا را خوش نمیاد مردم اوز و روستاهای اطراف را سرگرم کرده اید اصلا خیلی ها مردم اوز داخل مردم ایران حساب نمیکنند که این همه بفکر فرهنگ ایران زمین هستید مثل بقیه مردم ایران بفکر زندگیخودتان و توسعه شهر و دیار بصورت اصولی باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد