کار گروهی اوز در قامت فرهنگی ارزشمند است

به گزارش پسین اوز، هفتمین نشست مطبوعاتی مدیران رشا با معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۴ بهمن ۹۹ در خانه فرهنگ به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز برگزار شد.

مهدی امید بخش معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ابتدای سخنانش گفت: حضور در جنوب بویژه شهرستان اوز سرشار از تجربیات فرهنگی است چون در این شهرستان، کارهای فرهنگی به صورت خرد جمعی و کارگروهی صورت می پذیرد و کارگروهی در قامت فرهنگی ارزشمند است. الگو بودن شهرستان اوز در امور فرهنگی بویژه مطبوعاتی در وحدت و همدلی مورد توجه مسئولان است.

وی در پاسخ به سخنان احمد خضری دبیر مدیران رشا اظهار داشت: وضعیت نشر و مطبوعات در ایران حال خوب ندارد و این نشان از کم کاری حوزه معاونت فرهنگی مطبوعات نیست.

امیدبخش با صراحت اعلام کرد: پاک دست ترین و پربارترین وزیر دوران جمهوری اسلامی ایران، دکتر صالحی وزیر فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این مقام فرهنگی و مطبوعاتی با اشاره به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: که این رویداد به حوزه فرهنگی نیز لطمه شدیدی وارد کرده است. در بعضی از شهرستان های استان هیچ نوع رسانه فعالیت ندارد، که ما سعی می کنیم رسانه دار شوند.

امیدبخش متعهد شد که پس از بازگشت به وضعیت عادی به پاس خدمات اصحاب فرهنگی اوز شما را در قالب تور فرهنگی و تفریحی به استان های اصفهان و یزد اعزام کنیم. همچنین برای تشکیل کارگروه آموزشی با اعزام اساتید قوی و همچنین برای تاسیس نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان قول همکاری داد.

در ابتدای جلسه فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ضمن خیرمقدم وضعیت مطبوعاتی و فرهنگی شهرستان را تشریح کرد.

سپس احمد خضری دبیر مدیران رشا به معرفی مدیران پرداخت و خواستار امکانات رفاهی برای اصحاب رسانه و حمایت از رسانه های موجود شد. وی تاریخ مختصر رسانه های کشور، لارستان و شهرستان اوز را اعلام کرد و گفت: انتظار است برای جلوگیری از توقف رسانه های چاپی اوز نگاه ویژه ای به آنها داشته باشید.

عبدالعریز خضری، ابراهیم احمدی، مسعود باقرزاده، مرتضی اسماعیلی، محمدرفیع راوند، فاطمه رضائی و حمیرا نامدار نیز درخواست و پرسش های خویش را اعلام که در هر مورد توسط امیدبخش پاسخ لازم داده شد.

نشست که در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه آغاز شده بود در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه پایان یافت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد