*کلاس توجیهی امورصنفی وبهداشتی اتاق اصناف باصنف آرایشگران زنانه اوز

*کلاس توجیهی امورصنفی وبهداشتی اتاق اصناف باصنف آرایشگران زنانه اوز*
بابرگزاری یک جلسه توجیهی امور بهداشتی و صنفی ویژه آرایشگران و پیرایشگران زنانه در اتاق اصناف اوز ، شرکت کنندگان با اصول اساسی بهداشتی محیط شغلی و امورصنفی خود آشناشدند.

در این نشست ابتدا حاج عبدالله معصوم نژاد رئیس اتاق اصناف اوز با ابراز تشکراز حاضرین و گلایه وانتقاد از عدم حضورسایر آرایشگران زنانه سطح شهر گفت بی شک احترام به قانون نظام صنفی نشانه بلوغ فکری و شخصیتی وحرمت به شغل و حرفه خود است وی اصناف را یکی از بخش های مهم جامعه دانست و اظهار داشت هر واحد صنفی به دلیل ارتباط مستقیم با مردم می تواند در فرهنگ جامعه و رفتارهای اجتماعی نقش مثبت ایفا نماید رئیس اتاق اصناف شهرستان اوز در ادامه افزودتبعیت هر واحدصنفی از ارگانهای دولتی مانند شهرداری ، دارایی ، اتاق اصناف ، نیروی انتظامی ، بهداشت محیط ، و ……… یکی از ضروریات فعالیت هر واحد صنفی است وی در ادامه از شروع به کار بعضی از صنوف در سطح شهر قبل از اخذ پروانه کسب انتقاد و آن را خلاف قوانین صنفی دانست وخواستار رعایت ماده ۱۲ قوانین صنفی در مورد اخذ پروانه کسب قبل از هرگونه فعالیت صنفی شد، ایشان رعایت نزخنامه ، اخلاق مشتری مداری ، پرداخت حق عضویت اصناف و توجه به انقضای پروانه کسب و اقدام به تمدید آن از نکات مهمی دانست که هر واحدصنفی باید آن را مدنظر داشته باشد . علی تیرزن عضو هیت رئیسه اتاق اصناف اوز نیز با ابراز تاسف از عدم استقبال آرایشگران زنانه از این کلاس توجیهی گفت یکی از مهم ترین وظایف یک فرد صنفی شناخت شغل و حرفه خود و وظایف محوله صنف در قبال جامعه است که غفلت از آن قطعا می تواند مشکلاتی را در وهله اول برای صاحب صنف و سپس واحدصنفی ودر ادامه برای مردم ایجاد نمایدوی پیشنهاد داد برای رعایت کلی امور بهداشتی در آرایشگاه های زنانه و مردانه گارگاههای آموزشی در مرکز شهرستان برگزار گردد .
در ادامه و در این جلسه توجیهی لیلا دهقانی مسئول اموربهداشت محیط اوز در امور صنف آرایشگران زنانه بر رعایت اصول اساسی بهداشت در آرایشگاه های زنانه تاکید کرد و گفت اداره متبوع وی با بی توجهی به امور بهداشتی در مورد بیماری های واگیر پوستی مانند شپش و کچلی های موضعی و انجام عمل های مانند تاتو و کاشت ناخن و امثالهم در آرایشگاهها و همچنین عدم رعایت بهداشت در واحد های صنفی هشداردادو گفت با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد. مصطفی طالبی مسئول اموربهداشت وسلامت مدارس اداره آموزش و پرورش اوز در این نشست ضمن استقبال از برگزاری چنین جلساتی گفت سلامت دانش آموزان در مدارس نخسین هدف ماست و افزود در حال حاضر ما بیش از ۷۵۰۰ دانش آموز داریم که متاسفانه برای این تعداد دانش آموز فقط ۳ مربی بهداشت فعالیت دارند اما برای جبران این کمبودما رابطین بهداشت زیادی داریم که بصورت افتخاری با آموزش های لازم وبا هماهنگی اداره آموزش و پرورش در مدارس همکاری می کنند و برای سلامت بهداشت محیط مدارس و دانش آموزان فعالیت مستمر و پویای دارند.
در این جلسه توجیهی ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده بهداشتی و صنفی استفاده از بسته های بهداشتی و پیرایشی اختصاصی برای هر مراجعه کننده جهت مبارزه با بیماری های واگیر پوستی در آرایشگاه های زنانه از سوی آرایشگران حاضر پیشنهاد گردید که مورد توجه قرار گرفت .
شایان ذکر است که در شهرستان اوز در حال حاضر بیش از ۳۵ آرایشگاه زنانه دائر و مشغول به فعالیت هستند.


1 دیدگاه

  1. پیشنهاد میشود اتاق اصناف دوره های رعایت مسایل بهداشت و آرایشگری برای بانوان در س ح اوز برگزار نماید چون پیشگیری هر بیماری پوستی کچلی و خدای نکرده ایدز بسیار مهمتر از درمان انهاست و در میان اعضای اتاق اصناف اکنون که شهرستان شده است حداقل یا خانم در میان اعضای اتاق اصناف باشند . و اکنون احساس مسولیت بر دوش اعصای اتاق اصناف بیشتر است حتی در سطح روستاهای توابع نیز این مسئله رعایت گردد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد