گام بلند مردم اوز برای ساخت منبع مردمی آب

علی تیرزن: به گزارش پسین اوز در پی فراخوان انجمن خیریه سلمان فارسی اوز به هدف هم اندیشی برای ساخت منبع ۵ هزار متر مکعبی آب شرب اوز جمعی از مردم این شهر در مسجد جامع مصلی گردهم آمدند.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم ابراهیم احمدی مجری این برنامه و عضو هیات امناء انجمن خیریه اوز به حاضرین خیرمقدم گفت و هدف از برگزاری این نشست را مشارکت مردم در احداث ساخت منبع ۵ هزار مترمکعبی مردمی دانست. وی در ادامه به تشریح فعالیت های انجمن خیریه در ایجاد طرح های ماندگار انجام شده در شهر پرداخت و پیگیری و ساخت منبع آب شرب توسط مشارکت مردمی را از دیگر فعالیت های ماندگار این انجمن دانست و از عموم مردم اوز خواست در ساخت حیاتی منبع آب شرب اوز مشارکت کنند.

در ادامه محمد حسین آتش فراز بخشدار اوز گفت: اوز به واسطه وجود خیرین و نیکوکاران در منطقه زبانزد خاص و عام است. وی اظهار داشت: خیرین نیک اندیش ارزش های معنوی در جامعه هستند که ما باید همواره قدردان آنها باشیم.  بخشدار احداث منبع ۵ هزار متر مکعبی آب شرب اوز که توسط مردم ساخته خواهد شد را یک نیاز و ضرورت برای شهر اوز  برشمرد و ار احداث یک منبع ۵ هزار متر مکعبی توسط دولت  خبر داد که هزینه ساخت آن در ردیف بودجه دولتی قرار گرفته است.

مهندس جهانگیر عطوفت رئیس اداره آبفا اوز نیز از تحویل زمین برای ساخت منبع دولتی و انجام مناقصه برای قرارداد با پیمانکار ساخت این منبع خبر داد و اظهار داشت که: به زودی کار تجهیز کارگاه پیمانکار ساخت منبع دولتی آغاز خواهد شد.

شیخ صالح انصاری مدیرمجتمع دینی امام شافعی اوز نیز مردم را دعوت به مشارکت در ساخت منبع مردمی فراخواند و گفت: انسان باید به نیاز جامعه بی تفاوت نباشد و اگر کسی به نیازهای جامعه که امری حیاتی برای مردم است بی تفاوت باشد مصداق آن تکذیب قیامت است. وی در ادامه صدقه جاریه را برای امر خیر و رفع نیاز آحاد مردم از ضروریات دانست و اظهار داشت: که انسان باید با صدقه جاریه خود به جامعه خدمت کند. در این میان هرچه نیاز بزرگ تر باشد صدقه اش باارزش تر و اجرش بالاتر است.

در ادامه مهندس مسعود کراماتی شهردار اوز به بحث انتقال آب و مشکلات عدیده آن در گذشته اشاره نمود و گفت: با پیگیری شورای اسلامی و بخشداری و همکاری های اداره آبفا و شهرداری مجوز احداث منبع آب دولتی و مردمی در سال ۹۷ اخذ که برآورد هزینه ساخت آنها هر کدام مبلغ سه میلیارد اعلام شده است. ایشان احداث دو منبع آب ۵ هزار متر مکعبی آب شرب اوز توسط دولت و مشارکت مردمی را برای اوز بسیار ضروری دانست و ابراز امیدواری نمود مردم شریف اوز در این امر خداپسندانه مشارکت جدی نمایند.

فریبا صالحی عضو شورای اسلامی در این مراسم پیگیری های صورت گرفته شده توسط شورا و روند اخذ مجوزهای لازم برای احداث منابع آب در اوز را برای حاضرین تشریح کرد و احداث دو منبع بزرگ آب شرب در اوز را دستاور مهمی برای مردم این شهر دانست.

در پایان این مراسم جمع زیادی از حاضرین از کوچک و بزرگ با اعلام کمک های نقدی خود در امر ساخت منبع ۵ هزار متر مکعبی مردمی مشارکت نمودند و انجمن خیریه اوز اعلام کرد که روند مشارکت های مردمی را به صورت بیلان مالی به اطلاع عموم خواهد رسانید.

شایان ذکر است منبع آب مردمی و دولتی اوز در ضلع جنوبی شهر اوز جنب منبع فعلی اداره آبفا هر یک با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.


1 دیدگاه

  1. انتظار. مردم. خوب. ونیکوکار. اوز

    مردم. خوب. ونیکوکار. اوز. انتظار. دارند که. دولت. محترم هم. با یک. گام. بلند انتظار. دیرینه. مردم. اوز. را برا اورده. نمایند وبار. ارتقای. اوز. به. شهرستان. به. این. مردم. صبور. عیدی. بدهند. در تاریخ ۵. اسفند ماه. بخش. اصلاندوز. در استان. اردبیل. با. مصوبه. هیت. دولت به. شهرستان. تبدیل شد این. این شهرستان. جدید دارای ۳۲ هزار نفر جمعیت. دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد