درخشان ترین بازی های ایران در جام جهانی در روسیه بود

انگلیس، ایران، آمریکا و یک تیم از پلی اف اروپا در گروه B در بازی های جام جهانی قطر به رقابت می پردازند.

به گزارش پسین اوز، بر اساس قرعه کشی که با حضور مسئولان طراز اول فوتبال دنیا و ۸ اسطوره فوتبال جهانی از جمله علی دائی، تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه B و با تیم های انگلیس، آمریکا و یک تیم از پلی اف اروپا (اسکاتلند، ولز، اکراین) هم گروه و به رقابت خواهند پرداخت. بر این اساس اولین بازی ایران  در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ با تیم انگلیس در ورزشگاه الخلیفه دوحه و دومین بازی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۴ آذر با یکی از تیم های اسکاتلند یا ولز یا اکراین و آخرین بازی تیم ایران در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ با تیم فوتبال آمریکا برگزار می شود. ۸ آذر یادآور خاطره حماسه ملبورن و راهیابی ایران به جام جهانی فوتبال است.

سابقه حضور تیم ایران در جام های جهانی به شرح زیر است:

۱- ۱۹۷۸ آرژانتین که تیم ایران با تیم های پرو، هلند و اسکاتلند هم گروه بود که از تیم های هلند و پرو با نتایج ۳ بر صفر و ۴  بر یک شکست خورد و با تیم اسکاتلند به تساوی یک بر یک رسید و صاحب یک امتیاز شد.

۲- ۱۹۹۸ فرانسه که ایران با تیم های یوگسلاوی، آمریکا و آلمان هم گروه بود تیم ایران از تیم های یوگسلاوی و آلمان با نتایج یک بر صفر و دو بر صفر شکست خورد و با نتیجه ۲ بر یک بر آمریکا پیروز شد و صاحب سه امتیاز شد.

۳- ۲۰۰۶ آلمان که تیم ایران با تیم های پرتغال، مکزیک، آنگولا هم گروه شد. که از تیم های مکزیک و پرتغال با نتایج ۳  بر یک و ۲  بر صفر شکست خورده و با تیم آنکولا یک بر یک مساوی کرد و صاحب یک امتیاز شد.

۴- ۲۰۱۴ برزیل که با تیم های  آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه هم گروه شد. در این دوره از تیم های آرژانتین و بوسنی با نتیجه یک بر صفر و ۳  بر یک شکست خورد و با تیم نیجریه بدون گل مساوی و صاحب یک امتیاز شد.

۵- ۲۰۱۸ روسیه- تیم ایران با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه شد که از تیم اسپانیا با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و با تیم پرتغال یک بر یک مساوی و با نتیجه یک بر صفر مراکش را شکست داد و صاحب ۴ امتیاز شد که بهترین نتیجه را در ۵ دوره بازی های جام جهانی نصیب ایران گردید و درخشان ترین بازیها را در ۵ دوره جام جهانی در این دوره برگزار کرد.

۶- ۲۰۲۲ قطر- ایران با تیم های انگلیس، آمریکا و پلی اف آمریکا هم گروه شده است.


2 دیدگاه

  1. امید است در قطر بازی های قشنگتری از روسیه داشته باشیم

  2. اگر بازی تدارکاتی باشه ومدیریت صحیح اعمال شود از گروه بالا می آئیم البته تیم آمریکا خیلی قوی شده است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد