ده راهکار آسان برای تقویت تمرکز دانش آموزان و پیشرفت بیشتر آنها هنگام آموزش آنلاین، آموزش از راه دور در منزل

نوشته: فاطمه میراحمدی-کارشناس طراحی داخل ساختمان -کارشناسی ارشد طراحی پایداردر محیط

طبق شرایط کنونی جهان اکثر دانش آموزان‌از طریق آموزش آنلاین و یا آموزش از راه دور در کلاس های مدرسه ی خود شرکت می کنند. بیشتر والدین از سختی این شرایط شکایت می کنند. در این مقاله ده راهکار کوتاه برای بهبود وضعیت آموزشی در منزل می باشد تا بتواند شاید ذره ای از سختی ها و تلاش های والدین در این دوران قرنطینه ای کم کند.

۱.اتاق یا مکانی که کودک در آن درس می خواند بسیار مهم است و نقش کلیدی را ایفا می کند در نتیجه باید مکان مشخصی را در زمان مدرسه ای برای کودک در نظر گرفت؛ تا در آن مکان عادت کرده ودر آرامش آموزش ببیند.

۲. اگر ‌اتاق مخصوصی برای زمان آموزش آنلاین ندارید بهتر است یک کنجی از خانه را برای اینکار اختصاص دهید. میز و صندلی ساده و زیبایی انتخاب کنید و گوشه ی اتاق بچینید. از فرزندتان بخواهید روزانه در این مکان ساعات مدرسه ی خود را بگذراند تا عادت کند.

۳. اگر میز کودک را مقابل دیوار چیدید می توانید عکس هایی از سالهای قبل مدرسه کودک بر روی دیوار بیاویزید تا با محیط مدرسه و دوستانش همچنان احساس نزدیکی کند و او را حین درس خواندن در آن فضا نگه دارد.

۴. بر گوشه ای از میز عکس زیبا و شادی از کودک خود را بگذارید و یک لیوان مخصوص مدادها و خودکار کودک روی میز قرار دهید تا هنگام درس خواندن به راحتی از آنها استفاده کند.

۵. در زمان کلاس های آنلاین کودک خود از روشن کردن تلویزیون، رادیو و یا صحبت کردن با تلفن در اتاقی که کودک درس می خواند جلوگیری کنید. این اتفاقات باعث مختل شدن تمرکز کودک و پایین آمدن سطح هوشیاری او می شود.

۶. لباس یا تی شرت راحت و زیبایی را برای کودک خود انتخاب کنید و از او بخواهید هرروز وقت کلاس های آنلاین این تی شرت یا لباس را بپوشد، این عمل باعث جدیت بیشتر کودک هنگام شرکت در کلاس های آنلاین می شود و به او احساس بهتر و بیشتری می دهد که در کلاس رسمی مدرسه نشسته و شرکت می کند.

۷. لطفا کودکتان را کاملا درک کنید. اینکه از نزدیک و فیزیکی معلم و دوستان خود را نمی بیند پروژه ی آسانی نیست صبوری و درک شما در این ایام بسیار مهم است؛ و از هر زمانی ارزشمند تر است.  

۸. لطفا هنگام پایان تکالیف و درس کودک بارها او را تشویق و تمجید کنید کلمات شما دنیا و آینده ی کودک شما را می سازد.

۹. عکس چند ورزش آسان با روش آن را بر روی کاغذی بنویسید و روی دیوار یا گوشه ی میز کودک بچسبانید از او بخواهید هر وقت احساس خستگی کرد به ورزش روی بیاورد تا از خستگی و استرس او بکاهد.

۱۰. شما می توانید صبحانه ی کودک خود را در ظرفی زیبا و خوش رنگ ارائه دهید تا با احساس شیرین و خوش صبحانه اش را میل کند و انرژی و تمرکزش را برای یادگیری دو برابر کند. بگذارید کودکتان احساس کند که او مهم ترین قسمت از زندگی شماست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد