چرا مشکلات عدیده شهر اوز در تیررس نگاه مسئولان نیست؟

* حمیرا نامدار: قدم زنان راهی یکی از معابر پر جمعیت شهر می شوم. این جا یکی از خیابان های اصلی است. پنج شنبه و جمعه های شلوغی مردم برای استراحت و فارغ از مشکلات به همراه خانواده به آنجا می روند. همزمان با ورود طوفانی برپا می شود. با وزش باد شدید پلاستیک و زباله ‌ها در آسمان به گردش در می آیند و پس از کمی این سو و آن سو رفتن در حاشیه جوی‌ها جا خوش می کنند.
پارک حاشیه ای شلوغ است و میدانی که هیچ شباهتی به میدان ندارد از زباله و نخاله پر شده است. اهالی
گلایه های بسیاری دارند. مردم معتقدند اوز انگار همانند جایگاهش در نقشه در قاب دوربین مدیریت شهری هم جزو آخرین‌هاست. ردیف ردیف مشکلات است که به کاغذ تحریر می آید.
کمی جلوتر میدانی است که نماد برکه در آن خودنمایی می کند. انگار دوباره به خواب رفته و این همه سیل، باد، طوفان و باران به آن تکانی نداده است. همین رانندگانش را به چالش می کشد. درونش با تپه‌های خاک تزیین شده است.
پیاده رو را پیش می گیرم. در گوشه دیگر شهر پروژه بهداشت و درمانی است به نام پایگاه بهداشتی حضرت امام علی (ع) واقع در کوی مسکن مهر چند سالی است که ساخت و سازش به دست خیر تمام شده است. اینجا هم خاک است که بر زمین فرش شده و نخاله‌هاست که خراشی بر گونه‌های آن گذاشته است.
برای آبادانی و این که مشخص شود این جا هم جزئی از شهر است اقداماتی شده است اما در میانه معبر اصلی خیابان بولوار خاکی است و گودال‌های ناهمگون دور درختچه‌های کم برگ و بار را گرفته است.
کمی آن سوتر پروژه ای مربوط به مجموعه تجاری مرحوم حسام‌الدین حسان بنا شده و آن سال ها خبرش در شهر پیچید طبق گفته ساکنان آن منطقه این مجموعه در حال حاضر مهمان گرد و خاک شده است.
در محله ای که گویا بیش از هزاران نفر ساکن هستند و به نام مسکن مهر نام گرفته است فقط یک سوپر مارکت آن هم در انتهای معبر قرار دارد مقداری از مایحتاج ساکنان را تامین می کند. در آنجا دیگر از میوه فروشی و نانوایی خبری نیست.
فشار آب کم است. بیشتر ساکنان که در طبقات بالاتر هستند باید پمپ داشته باشند در غیر این صورت فقط نخی باریک از آب لوله عایدشان می شود. با همین محدودیت‌ها باز هم یک روز آب قطع می شود و اکثر شب ها در لوله های شهر آب نیست.


نبود خطوط تلفن ثابت در اکثر نقاط شهر و قطعی اینترنت، نبود سطل زباله در برخی از مناطق و جمع آوری نامناسب زباله، نبود آسفالت کوچه‌ها، جولان شب و روز سگ‌های ولگرد و…. این موضوع ها گلایه مندی مردم را به دنبال داشته است.
انگار مدیریت شهری در این نقطه های از شهر در تیررس نگاه مسئولان نیست. مشکلات بر زمین مانده اند.خدا کند که همه دست در دست برای آبادی بیشتر شهرمان بکوشیم.
* عضو شورای نویسندگان


3 دیدگاه

  1. قابل توجه شهردار وشورای شهر اوز

    با سپاس از خانم نامدار. مطلب خوب وجالبی مطرح کرده اند انتظار است شهرداری به این مشکلات رسیدگی کند در مجموع مردم. از عملکرد شهرداری چندان راضی نیستند مخصوصا میدان برکه جلوی پیام نور که واقعا طولانی شده وبه آثار باستانی تبدیل شده است شهر اوز کلا زیبایی خود را از دست داده و نسبت به سایر شهرهای مجاور. کهنه وفرسوده به نظر می رسد شهرداری هم پاسخگوی نظرات مردم نیست وشورای شهر هم سکوت اختیار کرده است

  2. سلام وخداقوت احسنت برشما خانم نامدار واقعا عنوان درست وبه جایی برای متن نگارشی درنظر گرفته ای وواقعیت هم همین است کاش مسوولین ماهم یک بازدید میدانی درشهر داشته باشند واز نزدیک با مشکلات آشنا بشوند نه این که صرفا درتالار جلسات فرمانداری بنشینند وبعد از صرف چای وشیرینی ومیوه گزارش مختصری ارائه دهند .

  3. واقعا وضعیت آسفالت خیلی از کوچه ها افتضاحه و اینترنت خط هم که تو اوز خیلی ضعیفه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد