جوانان فارغ ‌التحصیل بیکـار

امروزه بیکاری برای جوانان و پیدا نکردن شغلی متناسب با درس و رشته تحصیلی کاری بسیار دشوار شده و نیز جوانان فارغ ‌التحصیل بیکار و خانه‌نشین زیادی هستند که وقتی درددل‌‌های آنان را گوش می‌دهید از اول با هزار امید و آرزو درس خوانده‌اند اما هم‌اکنون بیکار و یا با مدارک تحصیلی بالا به کارهای غیرمرتبط رو آورده‌اند.

*جوان فارغ التحصیل: فارغ‌التحصیل هستم اما اصلاً نمی‌توانم با توجه به رشته تحصیلی خود شغل مناسبی پیدا کنم، بعد از این همه درس خواندن در دانشگاه با هزینه‌های بالا هم دلم راضی نمی‌شود در هر شغلی مشغول به کار شوم! از سوی دیگر جوانانی که وقت خود را در دانشگاه‌ها صرف درس خواندن کرده‌اند حرفه دیگری بلد نیستند که اگر هم بخواهند در آن‌ها مشغول شوند!
*دختر جوان جویای کار: مدت‌هاست دنبال پیدا شدن یک شغل مناسب است. متأسفانه نه در بخش دولتی برای ما کار هست نه در بخش خصوصی اگر در بخش خصوصی هم فرصت شغلی پیدا کنیم پرداخت حقوق و مزایا مطابق قانون ادامه کار نیست!
*یکی از بانوان گفت: ۲دختر تحصیل کرده در دارم که برای هیچ کدام بازار کاردرشهر وجود ندارد. بعضی وقت ها هم وعده کار بهت میدن ولی اونقدر سنگ جلو پایت می زارن که خودت پشیمان می شوی.
*یکی از مغازه داران که به تازگی به سمت بازارآمده است می گوید: مدرک لیسانس دارم و با توجه به این که چند سالی است بیکار هستم و نتوانسته ام کاری پیدا کنم بالاجبار در بازار سرمایه گذاری کرده ام و امیدوارم که رکود بازار ضرر زیادی به کار ما وارد نکند.
*یکی دیگر از بازاریان که مدرک فوق لیسانس دارد می گوید: باتوجه به اینکه هرساله برتعداد تحصیل کرده های ما افزوده می شود و متاسفانه برای خروجی های دانشگاهها برنامه ای ندارند. من  توان ایجاد شغل در بازار را داشتم و لذا بعد از اینکه از کار دولتی ناامید شدم به سراغ بازار آمدم و از کارم تاحدودی راضی هستم.


*کارگرانی که هر روز صبح به نیت درآوردن پولی برای مخارج خانواده شان از خانه بیرون می زنند و در یکی از میدان های شهر جمع می شوند و منتظر کارفرمایی که آنان را برای یک روز هم شده بر سر کاری ببرد و ظهر ناامید از کار و با دست خالی به خانه برمی گردند.
این مسئله‌ای اگر کمی مورد غفلت و بی‌توجهی مسئولان قرار بگیرد زمینه‌ساز آسیب‌های جدی اجتماعی در جامعه خواهد شد.
یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری افزایش سرمایه‌گذاری در شهرک های صنعتی است. علت آنکه جوانان نمی‌توانند در دست‌یابی به کسب‌وکار موفق عمل کنند نداشتن مهارت مناسب، عدم تطبیق رشته‌های تحصیلی با بازار کار یکی از عواملی است که جوانان نمی‌توانند در دست‌یابی به کسب‌و کار موفق شوند.
پیامدهای بیکاری: علاوه بر پیامدهای مادی و معنوی (باعث پیدایش فقر، اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج افزایش طلاق، کاهش نشاط اجتماعی، افسردگی جوانان و…) می شود.
 داشتن امنیت شغلی حقی است برای هر جوانی، باید به فکر طرحهایی بهتر برای اشتغالزایی این جوانان بیکار بود نمی دانم کلید قفل بیکاری در دستهای خودمان است یا در دستهای دیگری؟
از مسئولین و سرمایه داران تقاضامندیم با ایجاد اشتغال زایی های پایدار و فرصت های شغلی  این مشکل را برطرف کرده و جوانان این شهر را در اولویت کار قرار دهند.
حمیرا نامدار


2 دیدگاه

  1.  سلام

    با تشکر از نظرات و پیشنهاد های خوب شما در مورد بعضی از موارد باید توجه داشته باشید که این تنظیمات به دلایلی خاص صورت گرفته است که بحث و گفت و گو در مورد آن در بخش دیدگاه امکان پذیر نمی باشد.

    اما به اختصار به بعضی از انتقادات شما می پردازیم:

    ۱٫ گوشی موبایل امکان  بزرگ نمودن  مطالب برای مطالعه وجود ندارد …

    به دلیل جلو گیری و خارج شدن از فرم اصلی سایت، تنظیماتی صورت گرفته که آن را در دو نسخه دسکتاپ و تلفن همراه به صورت خودکار قالب بندی می نماید که البته تنظیمات مطالب با فونت مناسب و استاندارد قابل مشاهده می باشد.

    جهت رفع مشکل :شما می توانید از منوی تنظیمات مربوط به مرورگر خود و فعال کردن گزینه

    Request Desktop site

    مشکل خود را برطرف نمایید.

    ۲٫ در زمان ذخیره سازی فایل بجای اینکه در قسمت save as  عنوان خبر ظاهر شود متن طولانی خبر ظاهر میشود.

    این مورد بررسی و توضیحات لازم برای نویسندگان ارسال شد.

    در پایان لازم به ذکر است بخش دیدگاه مربوط به دیدگاه های مرتبط با مطالب می باشد و از ارسال مطالب این چنینی در این بخش خودداری فرمایید در صورت نیاز به پیشنهاد و یا انتقاد در مورد طراحی سایت و مطالب غیر مرتبط با مطلب اصلی آن را به ایمیل مندرج در پایین صفحه سایت ارسال نمایید.

     

     

  2. متاسفانه همین خبر بعلت نقص فنی در تیتر نمیتوان بصورت پی دی اف ذخیره نمود. مسول فنی سایت کنترل نماید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد