برگزاری اولین همایش مشاوره تحصیلی دانش آموزان

به گزارش پسین اوز، اولین همایش مشاوره تحصیلی، به همت انجمن نواندیشان اوز و با همکاری آموزش و پرورش جهت ارتقاء سطح کیفی آموزشی، فرهنگی و ورزشی مقاطع هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم مدارس دخترانه و پسرانه به همراه والدین آنها، اولین دوره مشاوره تحصیلی زیر نظر اساتید مجرب حسین کهن و میثم رضازاده مشاوران ارشد سمپاد، فرزانگان و تیزهوشان، تحصیلی و برنامه ریزی شیراز سه شنبه ۹ بهمن ۹۷ در سالن الزاهر(س)برگزار شد.

حسین کهن و میثم رضازاده: درباره زمان برگزاری آزمون درسال تحصیلی ۱۳۹۸، کاهش استرس پرسش ها و چالش هایی که در مسیر تحقق این امر وجود دارد، کارکردها، نقش ها و وظایف مشاوران مدارس، آموزش و برنامه ریزی های دقیق، مطالعات  ترکیبی و تطبیقی، چالش ها و فرصت ها، تعامل خانواده و مدرسه، رشد، هدایت، موفقیت تحصیلی و شغلی و فراهم کردن بستر مناسب  برای فرزندان خود و … موضوعاتی برای دانش آموزان و والدین حاضر در این همایش عنوان کردند.

در بازدید از این همایش محمدرضا رضایی رئیس آموزش و پرورش عنوان داشت: این برنامه به همت انجمن نواندیشان  و کسانی که با این  انجمن همکاری دارند انجام شده است و به خاطر اهمیت موضوع برنامه ریزی ها با توجه به امر تعلیم و تربیت و آموزش  باید انجام شود والدین زیادی در این برنامه دعوت شده اند و انتطار است که دفعات بعد والدین بیشتری شرکت داشته باشند. در این زمانه کسی می تواند موفق باشد که باسواد باشد. لازم می دانیم که برای ورود شما دانش آموزان به مقاطع بالاتر این دوره ها را برگزار کنیم و با تجربه ای که داریم حضور مشاورین بسیار تاثیرگذار است.  

 جعفر راستگو  عضو شورای استان  و انجمن نواندیشان نیز بیان داشت: ما گام جدیدی برداشته ایم که توسط خیرین و به واسطه انجمن نواندیشان اوز و با راهنمایی آموزش و پرورش که قصد برا این است در بحث آموزش و پرورش ورود پیدا کنیم. برای نتیجه گرفتن چنین برنامه های نیاز به برنامه های طولانی مدت است. در بحث سخت افزاری کمتر مشکل داشته ولی برای موفقیت بیشتر باید در بحث آموزش نیز برنامه ریزی هایی داشته باشیم.

مهندس سهیل کاریانی معاون هنرستان رافعی اوز نیز عنوان کرد: هدف اصلی ما بهبود سطح کیفی آموزش می باشد که در این زمینه تفاهمنامه ای نیز با اداره آموزش و پرورش بسته شده  است. در این راه از روش غربالگری دانش آموزان به این صورت که دانش آموزان را با معیارهای تلاش، تحصیل و انگیزه آنان از درس خواندن بین ۵ تا ۸ نفر از هر مدرسه در مقاطع هشتم ، نهم، یازدهم و دوازدهم با مشورت مدیران مدارس اوز انتخاب کرده و قصد داریم  این دوره های مشاوره ای را حداقل دو بار دیگر توسط مشاوران ارشد با تجربه برگزار کنیم. در این راستا برای دانش آموزان انتخاب شده نیز هر هفته از چهارشنبه عصر تا پنجشنبه شب  به صورت فشرده و با حضور معلمان برجسته  کلاس های تقویتی برگزار شود تا دانش آموزان بتوانند نهایت استفاده را ببرند. وی همچنین می گوید هدف اصلی من از اجرای چنین برنامه های تولید معلم است.

لازم به ذکر است که در آینده نیز انجمن نواندیشان طرح ساخت زمین چمن مصنوعی در مدارسی که موفقیت های کسب کرده باشند اجرا خواهند کرد.

گفتنی است دانش آموزان تحت پوشش این طرح از مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم هستند. هدف از اجرای این همایش ها ایجاد انگیزه در دانش آموزان و والدین آنان و کسب مهارت ها است.


4 دیدگاه

  1. ممنون از انجمن نواندیشان به عنوان یک مادر استفاده زیادی بردم امیدوارم فرزندم به واسطه چنین آموزش هایی گام های مفیدی در راه پیشرفت خودش بردارد. امیدوارم خداوند خیران و واسطه خیران را سالم و سلامت نگه بدارد.

  2. درود بر خیرین عزیز درود بر انجمن نواندیشان افتخار می کنم بعنوان یک دانش اموز در شهری درس می خوانم که اشخاصی هستند که به تحصیل ما بها می دهند ممنون باعث دلگرمی ما شدید

  3. سلام تشکر می کنم از کسانی که در این راه قدم برداشتند شاید در شهر ما کارهای زیادی انجام شده ولی با این کار انجمن نواندیشان کار زیربنایی در امر تحصیل انجام گرفت و از یکی از افراد انجمن که سوال کردم این کار ادامه دار خواهد بود و اول راه هستیم خداوند تمام این عزیزان را سالم نگه دارد

  4. اینشالله که ادامه داشته باشد وبه سرنوشت دو کمیته که قرار بودبرای مشکلات وافت کیفی اموزش وپرورش اوز تسکیل شود دچار نشود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد