برگزاری مسابقات بازی‌های فکری، سرگرمی در قالب المپیاد رویش در اوز

به گزارش پسین اوز، مسابقات بازی‌های فکری، سرگرمی در قالب المپیاد رویش با حضور بیش از ۱۸۰۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان اوز به مدت سه روز  برگزار شد.

این مسابقات با حدود ۱۸۰۰ شرکت کننده و  بدلیل استقبال زیاد و پر شور دانش آموزان از همه مقاطع شهر و روستا در سه روز در سانس صبح و بعد از ظهر و  با ۴۰ داور از  فرهنگیان آموزش و پرورش انجام شد.

خوشحال مسئول سازمان دانش آموزی در گفت و گو  با پسین اوز: هدف از برگزاری این مسابقات را تقویت تفکر، افزایش قدرت تحلیل مسائل پیرامون، تقویت مهارت‌های حسی و حرکتی، تقویت حس همکاری و همفکری بین دانش آموزان و خودشناسی و کشف استعداد های درونی از بازخوردهای المپیاد رویش دانست.

وی گفت: بازی های فکری یا المپیاد رویش به مدت ۲ سال است که در شهرستان اوز در حال انجام و کار مشترک سازمان دانش آموزی و عنوان یکی از تشکل های دانش آموزی آموزش و پرورش و پژوهشسرای بدری انجام شده  است. شرکت کنندگان در ۷ رشته از بازی‌های فکری از جمله دومینو، جنگا، اتللو، کوریدور، پنتاگو،  لیوان چینی، بلاک‌آس و مکعب روبیک  با هم به رقابت پرداختند.

خوشحال در ادامه گفت: حدود ۳۰۰ نفر همکاران فرهنگی در رشته های دومینو، جنگا، اتللو، کوریدور، پنتاگو،  لیوان چینی، بلاک‌آس و مکعب روبیک آموزش دیده اند و در سطح مدارس به عنوان مربی مشغول به کار هستند. همچنین ۱۸۰۰ نفر دانش آموز در مدارس در این رشته ها آموزش دیده و  ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به مرحله شهرستان راه پیدا کرده  که از بین آنها نیز ۱۰۰ نفر به مرحله استانی و بعد از آن به مرحله کشوری نیز راه خواهند یافت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد