پسین اوز و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر (۳)

معرفی گروه B

تیم های این گروه عبارتند از: ۱- ایران ۲- انگلیس ۳- ولز ۴- آمریکا

۱-ایران: یک تیم آسیائی که سابقه ۶ بار حضور در جام جهانی را دارد. سه بار قهرمان جام ملت های آسیا شده و به یوزهای ایرانی معروفند. مربی این تیم کارلوس کی روش با دستمزد سالانه ۹۱۹ هزار یورو است. نخستین بازی ایران در جام جهانی قطر در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۳۰ آبان با تیم ملی انگلیس خواهد بود. ایران در رده ۲۰ فیفا قرار دارد.

۲- انگلیس: سابقه ۱۵ بار حضور در جام جهانی دارد که در سال ۱۹۶۶ به مقام قهرمانی رسید. مربی این تیم اروپائی گرت ساوت گیت با دستمزد سالانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو است. لقب این تیم (سه شیرها) است. هم اکنون در رده ۵ فیفا قرار دارد.

۳- ولز: تیم فوتبال ولز از قاره اروپاست. مربی این تیم راب پیچ با دستمزد سالانه ۳۸۰ هزار یورو است. تیم ولز به اژدهایان معروفند. تا کنون ۲ بار در جام جهانی حضور داشته است. در سال ۱۹۵۸ به یک چهارم نهائی رسید. این تیم با پیروزی یک بر صفر بر اکراین در بازی پلی اف به جام جهانی راه یافت. تیم ولز در رده ۱۹ فیفا قرار دارد. نخستین بازی تیم ولز در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دوشنبه ۳۰ آبان با آمریکا خواهد بود.

۴- آمریکا: تیم فوتبال آمریکا که به یواس آی معروف و لقب آنان یانکی هاست. این تیم در رده ۱۶ فیفا قرار دارد و تا کنون ۱۰ بار در جام جهانی حضور داشته و در سال ۱۹۹۴ میزبان و در سال ۱۹۳۰ به مقام سوم رسیده است. مربی این تیم گرگ برهالتر با دستمزد سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار یورو است. نخستین بازی آمریکا با تیم ولز در روز دوشنبه ۳۰ آبان است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد