آخرین دور افتخار پدر اوز جوان

عبدالرحمن صابری: اگر از علاقمندان به ورزش در شهر و بخش اوز سوال شود که پرطرفدارترین تیم فوتبال بخش اوز چه تیمی است؟ جواب اکثریت آنان تیم فوتبال اوز جوان می باشد. تیمی که نماد آن مرحوم عبداله هاشم پور بوده و خواهد بود. وقتی در سال ۱۳۵۸ جوانی معلول اقدام به تشکیل تیمی نمود که پس از ۴۰ سال هنوز پابرجاست کمتر کسی فکر می کرد روزگاری این تیم به عنوان پرافتخارترین و مردمی ترین تیم اوز دست یابد.
زنده یاد عبداله هاشم پور بنیان گذار و پدر تیم اوز جوان در سال ۱۳۲۶ دیده به جهان گشود و در سن ۱۸ سالگی بر اثر حادثه ای دچار معلولیت گردید که تا آخر عمر پربار خود این بار سنگین بر دوش داشت. با این وجود تیم او خیلی زود پا گرفت و در لارستان بزرگ آوازه آن پیچید. در اوایل دهه ۶۰ علاوه بر تیم فوتبال اقدام به تشکیل تیم دوچرخه سواری، بسکتبال، والیبال خواهران، اسب سواری، دومیدانی و … کرد. در حقیقت اوز جوان در آن دوران به عنوان یک باشگاه ورزشی فعالیت می کرد. 


افکار این مرد پرآوازه همواره در فکر ورزش و فوتبال بود.
تلاش های خستگی ناپذیر او منجر به این شد که از سوی شهرداری قطعه زمینی جهت ساخت ورزشگاه و زمین فوتبال به تیم اوز جوان واگذار گردد و او توانست با یاری از خیران و دوستداران تیم اوز جوان ورزشگاهی آبرومند احداث نماید که امیدواریم همواره نام او و تیمش بر این ورزشگاه باقی بماند! در سال ۱۳۷۴ اوز جوان به عنوان اولین تیم بخش اوز توانست وارد لیگ استان فارس شود و همچنین در مسابقات فوتبال جام رمضان که تا کنون ۲۷ دوره آن برگزار گردیده است هنوز هیچ تیمی نتوانسته به رکود تیم اوز جوان دست یابد. این تیم تا کنون در این مسابقات موفق به کسب ۸ مقام قهرمانی گردیده است.
در این اواخر که شدت بیماری او را زمین گیر کرده بود به همت برادر ورزشکارش صالح هاشم پور اقدام به تشکیل مدرسه فوتبال اوز جوان نمود که نزدیک به ۱۵۰ نفر از نونهالان و نوجوانان اوز و روستاهای تابعه برای اولین بار با روش علمی و زیرنظر مربیان کارآزموده علم فوتبال را فرا گرفتند. و سرانجام این مرد بزرگ در روز ۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ چشم از جهان فرو بست و در روز خاکسپاریش بر روی دست دوستداران و هواداران و علاقمندان خود آخرین دور افتخار را در استادیوم ورزشی شهدا اوز و استادیوم اوز جوان زد و میراث گرانبهای خودر ا به ما سپرد. آیا ما میراث دار خوبی برای او­­­­ خواهیم بود!!


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد