آشپزخانه (گرمادو) موزه مردم شناسی اوز مرمت و بازسازی شد

به گزارش پسین اوز، آشپزخانه (گرمادو) موزه مردم شناسی اوز شنبه ۲۲ شهریور ۹۹ در خانه سوادگر با حضور مسئولین، خیرین و اصحاب رسانه افتتاح شد.

مهندس شریف بازرگانی موسس و مسئول موزه مردم شناسی اوز گفت: در ابتدا از احمد خضری در زمانی که مسئولیت انجمن میراث فرهنگی را به عهده داشتند با پیگیری های وی که قسمتی از سقف این خانه تخریب شده بود مرمت شد تشکر می شود.

مسئول موزه مردم شناسی ادامه داد جدیدترین کار ما مرمت و بازسازی آشپزخانه (گرمادو) موزه بود که با همت خیرین خصوصا آقایان عبدالله و محمود شمسی بازسازی گرمادو‌ به اتمام رسیده است. خیرین دیگری که در مرمت و تجهیز بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده، نمای آن، تعویض سیم‌کشی‌ها، ایمن‌سازی ، چیدمان گرمادو همکاری کرده اند: آقایان: عبداالله شمسی، محمود شمسی، عبدالرحیم حسینی، مهندس ابراهیم اسماعیلی، مهندس سعید شریفی، مهندس عبدالرئوف شریفی، فواد کاویانی، محمد واثقی، حسین حسین نیا، احمد کریما، امین ثریا، عبدالرحیم بلوکی، محمد ربیع خضری، مهدی صداقت و خانم ها فاطمه نجم دینی، بلقیس نجم  دینی و نیز مدیریت موزه مردم شناسی اوز و تلاش و پشتکار همکاران موزه مهندس محمد رفیع راوند و فوزیه براهیمی و همه یاران موزه این کار صورت گرفته است. البته آشپزخانه (گرمادو) هنوز هم هزینه های دیگری از جمله خرید تجهیزات دارد که منتظر حمایت خیرین هستیم. قسمت های دیگر موزه همچون شاه نشین احتیاج به مرمت دارد که امید است با حمایت عزیزان نیز این کار انجام گیرد. 

در این آیین مهندس محمدرسول رفعتی سرپرست نظام مهندسی، سینا آقایاری بخشدار مرکزی، فریبا صالحی عضو شورا، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد، فرزاد شریفی  مسئول دفتر نماینده مردم، طیبه نامی مشاور امور بانوان فرمانداری، شریفه رحمان نیا در خصوص این که موزه مردم شناسی اوز یک برنده فرهنگی، فرهنگ ما شامل زبان، آداب و رسوم، لباس و … که از گذشتگان به ما ارث رسیده است و ما باید حافظان خوبی برای پیشینیانمان باشیم که در گذشته زحمات زیادی کشیده اند صحبت کردند.

در پایان حضار از قسمت های مختلف آشپزخانه (گرمادو ) که با چیدمان وسایل قدیمی تزئین شده بود بازدید کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد