آیین آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان اوز

به گزارش پسین اوز، آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دانش آموزان شهرستان اوز در هنرستان افسر این شهرستان برگزار شد.

محمدرضا رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان اوز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی گفت: فلسفه عاشورا یک آموزش عملی ظلم ستیزی و عدالت محوری است که تاکنون توانسته است فرا روی مسلمانان و عاشقان حقیقت گردد.

رضایی با اشاره به وضعیت کنونی بیماری کرونا اظهار داشت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور، فارس و شهرستان هستیم.

 بدیهی است در برخی از مدارس که جمعیت دانش آموزان کم است بانوبت بندی به صورت حضوری دانش آموزان به فراگیری علم و دانش می پردازند. مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اوز در پایان از حضور مسئولان در آیین بازگشایی مدارس سپاسگزاری کرد و گفت: تاکید وزارت آموزش و پرورش تمرکز زدائی است و تصمیمات به عهده شورای مدرسه و آموزش و پرورش محل است.

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز نیز ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و توصیف رشادت ها و ایثار گری های شهدا و رزمندگان، گفت: همزمانی بارگشایی مدراس با هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی نشان از معنویت و عدالت پروری و گسترش دانش ظلم ستیزی است.

علی پور با اشاره به وضعیت کنونی کشور و شهرستان اوز تاکید کرد که مدارس با شرایط خاص باید بازگشایی و آموزش به صورت حضوری برگزار شود. چون مدرسه مکان تعامل معلم و دانش آموز است و بسیاری از موارد باید در جمع آموزش داد.

فرماندار در پایان ضمن تشکر از برگزار کنندگان آیین بازگشایی مدارس اظهار داشت: زنگ مدرسه، زنگ بیداری و نشاط است.

 در ادامه زنگ مدرسه توسط علی پور فرماندار، روانشاد رئیس دادگستری و رضایی مدیر آموزش و پرورش به صدا درآمد و بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۲۶۰ کلاس توسط ۵۷۵ نفر نیروی آموزشی اداری و خدماتی به صورت حضوری و غیر حضوری سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را در شهرستان اوز آغاز کردند.

در این آیین فرماندار، روسای دادگستری، دانشگاه پیام نور، اتاق اصناف، شورای شهرستان , فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، راهور، شبکه بهداشت و درمان و پیشکسوتان آموزش و پرورش و رسانه پسین اوز حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد