ادامه تقاضای تاسیس، ثبت اسناد و پلیس ۱۰+  از دوران بخش تا شهرستانی

*احمد خضری: افزون بر ۲ سال از ارتقاء بخش اوز به شهرستان می گذرد. مردم هنوز در حلاوت این ارتقاء به سر برده و با مسئولان نهایت همکاری را در تاسیس ادارات و سازمان های مختلف داشته و دارند.

فرهنگ ویژه این دیار حکم می کند که مطالبات خویش را آرام، قانونمند و بدون غوغا سالاری ابراز کنند. به گفته فرماندار شهرستان اوز تاکنون ۳۰ اداره تاسیس و ۷ اداره ارتقاء یافته اند که آخرین نهاد و سازمانی که بسیار مورد نیاز مردم بوده و خلق الله برای کارهای خویش مجبور بودند به شهر همجوار رفته و علاوه بر تلف شدن وقت و زمان دچار خسارت مالی گشته و خطر جانی در رفت و آمدها نیز گریبانگیر آنان بود. تاسیس دادگاه در ۴ ماه پیش بوده است.

به یاد دارم در اولین روز ملاقات با نخستین فرماندار، شهرستان از وی درخواست داشتیم که در حال حاضر نیاز مردم بیشتر روی ادارات: ۱-ثبت اسناد و املاک ۲-دادگاه ۳-دفتر خدمات پلیس ۱۰+ بوده و مشکل دارند و می طلبد که برای تاسیس این ادارات بیشتر توجه شده و در راس ادارات مورد تقاضا قرار گیرد.

از بین سه سازمان و اداره درخواست شده اخیرا تاسیس دادگاه را شاهد بودیم که مردم بسیار شاکر هستند. اما به نظر می رسد. برخی از مشکل مردم با سپری شدن افزون بر ۲ سال از ارتقاء همچنان باقی است و همه روزه برای امور ثبتی املاک و یا آنچه مربوط به اسناد است باید به مرکز شهرستان  لارستان بروند.

علاوه بر آن مردم بخش بیدشهر این شهرستان برای انجام امور ثبتی نیز مجبور به رفتن به بخش جویم در شهرستان لارستان هستند و این با خصلت و اهداف و چشم انداز ارتقاء اوز اصلا همخوانی ندارد. نیکوکاران با هماهنگی فرماندار و سایر مسئولان استان در شهرستان اوز امکانات لازم برای تاسیس اداره ثبت اسناد و املاک مهیا کرده اند اما معلوم نیست چرا این اداره تاسیس نمی شود؟؟؟

یکی از اهداف ارتقاء در کشور، خدمات رسانی به مردم شهر و روستاست و مردم این شهرستان هنوز هم از بعضی از خدمات رسانی آسان در شهر و دیار خویش محروم هستند و باید ساعت ها به شهرستان دیگر بروند. علاوه بر آن تاسیس پلیس ۱۰+ که یکی از دفاتر خدماتی است و ظاهرا به بخش خصوصی تعلق دارد و تاسیس آن باید آسان تر باشد هنوز اندرخم یک کوچه است و مردم برای کوچک ترین کار روزمره باید مسافت ها طی کنند تا بتوانند به کار خویش برسند. مضاف بر اینکه از دوران بخشداری مردم تقاضای تاسیس آن را داشته اند.

خلاصه این که ادارات و سازمان های مختلفی هنوز در این شهرستان نوپا تاسیس نشده است که در حال حاضر تاسیس پلیس ۱۰+ و اداره ثبت اسناد و املاک در راس آنان قرار گرفته و مردم انتظار دارند که مسئولان زودتر به درخواست آنان پاسخ دهند وگرنه سازمان انتقال خون، اداره محیط زیست، سازمان آب، تامین اجتماعی و… از دیگر ادارات مورد درخواست است.

* مدیر مسئول


6 دیدگاه

  1. قابل توجه. فرمانداری. وشورای شهر اوز

    باسپاس از جناب خضری که به مطالبات بحق مردم توجه کرده اید رسانه ها و مطبوعات هرچه قدر در مورد استقرار اداره ثبت اسناد وپلیس +۱۰ مطلب بنویسند بازهم کم است زیرا این دو اداره مورد نیاز. روزانه مردم. است وانصافا نبود آنها در مرکز یک شهرستان مشکل آفرین شده است از فرمانداری ودیگر مسولین رسیدگی وپیگیری خیلی بیشتر انتظار میرود

  2. مطالبه جدی مردم

    با سپاس از شما حرف دل همه مردم اوزرا زدید انتظار داریم تا دهه فجر امسال این ادارات در اوز تاسیس شوند

  3. سلام براقای خضری نزدیک به دوسال است که از شهرستان شدن اوز می گذرد مثل اینکه مسعولین شهر ما یا صدای شما ومارا نمی شنوند یا نمی خواهند کاری بکننداما موقع رای دادنوجودخارجی دارنهفتادسال صبر کردیم تا شهرستان شدهفتاد سال دیگر هم باید صبر کنیم که دارای ادارجاتاداره جات شویم خودتات را خسته نکنید هنوز لار اجازه نداده است

  4. درخواست برای اداره ثبت

    به نظر می‌رسد مردم با جمع آوری وارسال طومار وتقاضا از مسولین ارشد استان وسازمان ثبت اسناد کشور صدایشان را برای استقرار اداره ثبت. در شهرستان صبور اوز اعلام نمایند

  5. حکایت اداره ثبت. در اوز

    واقعا جالبه که این دو اداره ثبت اسناد ودفتر پلیس۱۰+ علاوه بر شهرستان های اطراف. در بخشهای. جویم. بیرم وگله دار و…. هم دایر هستند وبه مردم خدمت‌رسانی میکنند اما مردم اوز. از آنها محروم هستند

  6. نمیدانم چرا نوشته های خیلی ها را چاپ نمی کنیدعلت چیست هرکسی نظری دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد