استقبال ازپرندگان مهاجر و پاکسازی سرچشمه و محیط اطراف (تالاب هیرم)

با همکاری اداره محیط زیست لارستان و انجمن سبزاندیشان خور و بنیاد نیکوکاری بیدشهر، علاقمندان و طبیعت دوستان زیادی از شهرها و روستاهای خور، لطیفی، فیشور و بیدشهر جمعه ۴آبان ماه ۹۷ به استقبال ازپرندگان مهاجر و پاکسازی سرچشمه و محیط اطراف (تالاب هیرم)رفتند.

در این برنامه جمعی که با مشارکت مردم و اداره محیط زیست لارستان بود بیش از ۶۰ نفر از نونهالا، زنان و مردان حضور داشتند و برای پاکسازی تالاب از ساعت ۱۵ تا ۱۸ بعد از ظهر جمعه تلاش کردند. در این جمع انصاری مدیریت اداره محیط زیست لار ضمن تشکر از حضور مردم بر حفظ و نگهداری تالاب و کلا محیط زیست تاکید کردند. در پایان از تلاش های چندین ساله سعید خرد سبزاندیش و دوستدار محیط زیست بیدشهر تقدیر شد.

تالاب هیرم که در منطقه به دریاچه هیرم معروف است. دارای افزون بر ۴ کیلومتر مربع وسعت و سه متر عمق بوده که در حاشیه جاده اوز- جویم- بنارویه- جهرم و نزدیک روستای هیرم واقع شده است. آب این دریاچه شور است و در قسمت شمالی آن ]شمه های آبگرم که برای بیماری های پوستی مفید است نیز وجود دارد. همه ساله پرندگان زیادی بویژه درنای پاخاکستری برای گذران زمستان به این محل امن می آیند.


1 دیدگاه

  1. اقدام بسیار ارزنده و درستی صورت گرفته است و امید است اینکار تداوم داشته باشد تا پرندگان مهاجر از محل امنی برای زمستان گذرانی برخوردار شوند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد