اطلاعیه رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف

به دنبال ورود سویه جدید اومیکرون کرونا به کشور و سرایت‌پذیری بسیار بالای آن، هرگونه کوتاهی در رعایت موازین بهداشتی، سلامت جامعه را بیشتر به مخاطره می‌اندازد، لذا طبعاً مسئولیت‌پذیری مضاعف و همت بالاتر و جدی‌تری در اجرای پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد.

 ضمن تقدیر از تلاش‌ها، همکاری‌ها و اقدامات مؤثر جامعه اصناف به پاس پیگیری‌های مجدانه در اجرای صحیح ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا طی ماه های اخیر، انتظار می رود تا با مسئولیت‌پذیری اجتماعی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش آن به سطح بیش از ۹۰ درصد، موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس در جامعه گردد.

با توجه به هشدارهای مقامات بهداشتی برای جلوگیری از شکل‌گیری موج جدید شیوع کرونا و به ‌منظور حفظ سلامت آحاد مردم و خانواده محترم اصناف و جلوگیری از خسارات جانی و مالی، ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک ممنوع بوده و همچنین الصاق پرینت کارت واکسیناسیون متصدی واحد و افراد فعال در واحد صنفی در محل کسب الزامی می باشد. بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف شهرستان و گروه های گشت مشترک ستاد مبارزه با کرونا به همراه بازرسان اتحادیه های مربوطه و همچنین سایر دستگاه‌ها نسبت به برخورد قانونی و عاجل با متخلفان اقدام خواهند کرد. ضمنا طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا شهرستان، درمرحله اول واحدهای متخلف مشمول جریمه های نقدی گردیده و در مراحل بعد منجر به پلمپ واحد صنفی متخلف خواهد شد.

لذا از تمامی واحدهای صنفی انتظار می‌رود تا با دقت و توجه بیشتری به استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، حفظ فاصله اجتماعی، ارائه خدمات به افراد دارای ماسک و استفاده از تجهیزات مناسب تهویه هوا بپردازند و در این راستا مروج اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مشتریان و مراجعان به واحد صنفی خود نیز باشند.

شایان ذکر است دریافت دوز سوم واکسن کرونا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی قطعاً زمینه ساز کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا و عدم تعطیلی واحدهای صنفی را فراهم خواهد آورد.

روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد