افتتاح نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

به گزارش پسین اوز، نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اوز طی آیین ویژه ای افتتاح شد.

با حضور مصیب امیری مدیرکل و عبدالرضا نصیری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نمایندگی اوز با قطع روبان افتتاح و مدیرکل و همراهان از قسمت های مختلف اداره بازدید و بر روند توسعه و پیشرفت شهرستان برپایه شناخت هویت اصیل منطقه تاکید کرد.

این آیین در ظهر روز سه شنبه ۱۹ اسفند ۹۹ با حضور فرهاد پیرزاد نماینده مدیرکل در اوز، احمد خضری دبیر انجمن میراث فرهنگی، لیلا عزیزیان دبیر انجمن گردشگری، قدریه غیاثی دبیر انجمن صنایع دستی، شریف بازرگانی دبیرانجمن سرمایه گذاری و برنامه ریزی و فوزیه براهیمی دبیر انجمن موزه های مردم شناسی و فروغ هاشمی مدیراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

ابتدا فرهاد پیرزاد مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اوز ضمن خیرمقدم و تشکر از مدیرکل نیازمندی های اداره را برشمرد و خواستار برطرف شدن مشکلات و نواقص شد. وی از خیرین، نیکوکاران و فرماندار و نماینده مجلس در راه اندازی این اداره سپاسگزاری و چگونگی تاسیس اداره را تشریح نمود.

احمد خضری دبیر انجمن میراث فرهنگی اوز ضمن معرفی حضار و فعالیت آنان اظهار داشت: این شهرستان دارای توانمندی و پتانسیل فراوان است و تاکنون توانسته ایم ۲۲ اثر فیزیکی را در فهرست آثار ملی ایران به ثبت برسانیم و به همین تعداد نیز در شرف شناسائی و ثبت است. وی تاکید کرد که در این شهرستان آثار غیرملموس فراوان که قابلیت ثبت ملی را دارد فراوان است و باید بر روی آن برنامه ریزی شود.

لیلا عزیزیان نیز توانمندی های گردشگری شهرستان را نام برد و گفت: امیدواریم پس از کرونا بتوانیم فعالیت خویش را آغاز کنیم.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بیمه هنرمندان بحث کرد و از مدیرکل به خاطر افتتاح اداره سپاسگزاری نمود.

شریف بازرگانی نیز مشکلات موجود را تشریح و بویژه در مورد اداره اوقاف و مکان های تاریخی و فرهنگی مسائلی را مطرح ساخت و خواستار توجه به ساختمان موزه مردم شناسی گردید.

فرهاد پیرزاد در مورد اهدائی موقت یک منزل مسکونی برای انجام امور کارهای هنری و صنایع دستی نیز صحبت کرد.

در پایان دکتر مصیب امیری مدیرکل ضمن ابراز خرسندی از حضور در این شهرستان گفت: الحق که اوز مستحق داشتن اداره بود و ما هر نوع همکاری لازم باشد انجام می دهیم و تشکیل این انجمن ها و کمیته ها بسیار عالی است. وی به هنرمندان توصیه کرد که از بیمه هنرمندان بهره مند شوند و در مورد منزل اهدائی اظهار داشت: ضمن تشکر از نیکوکار باید تفاهم نامه تنظیم شود و به زودی طرح میراث خوان افتخاری برای جایگزینی یگان حفاظت اجرائی می شود.


2 دیدگاه

  1. اوزی از شیراز

    از دوستان وهمشهریان عزیز تشکر میکنیم لطف بفرمایید ادرس این اداره را اعلام نمایید با تشکر

  2. امیدواریم اداره میراث اوز نسبت به آثار روستاها هم توجه کند وافتتاح اداره تبریک می گوئیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد