امحاء ۱۵۰ درخت آلوده نخل در اوز و لارستان

آفت سوسک سرخرطومی حنائی خرما تهدیدی برای نخلستان های فارس محسوب و تا کنون ۳ هزار و ۲۸۰ اصله درخت خرما در استان فارس به این آفت مبتلا شده اند.

به گزارش پسین اوز و به نقل از سرپرست بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس سوسک سرخرطومی حنائی خطرناکترین آفت درختان نخل است. این سوسک برای زندگی و لانه سازی و پرورش لارو از تنه درخت خرما استفاده می کند.

حمید دبیری افزود: شناسائی سوسک سرخرطومی خرما در نخلستان ها زمان بر است و معمولاً  کشاورز زمانی متوجه این آفت می شود که تنه نخل پوسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ در شهرستان اوز این سوسک مشاهده شد گفت: این آفت در فارس وجود دارد و به جان نخلستان های جنوب فارس افتاده است که ۶ شهرستان درگیر این سوسک هستند و ۳ هزار و ۲۸۰ اصله درخت خرما دچار آفت شده اند.

دبیری از امحا ۳۴۲ اصله درخت نخل و تیمار ۲ هزار و ۹۳۸ اصله درخت آلوده در فارس خبرداد و افزود: ۱۵۰ اصله درخت آلوده در شهرستان های اوز و لارستان و ۶۳ اصله درخت در شهرستان خنج، ۵۷ اصله در شهرستان جهرم، ۴۴ اصله در شهرستان گراش، ۲۳ اصله در شهرستان قیروکارزین و ۵ اصله در شهرستان لامرد دچار این آفت خطرناک شده که امحاء شده اند.

 

 


2 دیدگاه

  1. سلام از کجا باید بدانیم که درخت ما دچار چنین افتی شده است از لطف شماممنونم چگونه متوجه شویم

  2. سلام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد