اینترنت مرکز مخابرات روستای هود به (۴G) ارتقاء یافت

به گرازش پسین اوز، سایت اینترنت (۲G) روستای هود بخش بیدشهر شهرستان اوز به (۳G) و(۴G) با استفاده از فن آوری جدید ارتقاء یافت.

نخستین نوع تجهیزات نوین مخابراتی در استان فارس در روستای هود اوز راه اندازی شده است. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در آیین بهره برداری از دستگاه جدید هود گفت: حوزه ارتباطات بسیار وسیع است و با شروع بیماری کرونا اهمیت اینترنت و ارتباطات بیشتر شده است و ما در تلاش هستیم تا کمبود و نواقص را از بین ببریم. نگاه ما فراتر از وظایف قانونی است و افتخار داریم که نخستین سایت باتکنولوژی جدید یعنی سیستم حبابی را در شهرستان اوز و روستای هود به اجرا در می آوریم.

مهرداد سهرابی با اشاره با این که زیرساخت ارتباطی در حوزه جنوب فارس ضعیف است، گفت: خط اوز- کوره به پایان رسیده و در حال تامین تجهیزات هستیم. وی هزینه طرح را افزون بر ۲ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: که در تکمیل توسعه ارتباطات امید است که بخش عقب افتادگی جنوب فارس را با حمایت نمایندگان، مسئولان و مردم برطرف سازیم. مدیرمخابرات استان فارس در آیین بهره برداری گفت: برای توسعه و تکمیل زیرساخت جنوب فارس چند طرح بزرگ در حال اجراست، که یکی از آنها طرح هود- کاریان است. مجموع این طرح ها به ۳۰۰ کیلومتر می رسد.

وی ضمن تایید سخنان فرماندار شهرستان اوز افزود: عقب ماندگی مخابرات و ارتباطی شهرستان اوز را به تدریج حل می کنیم و برای ایجاد تلفن ثابت در محله کنار سبز اوز برنامه ریزی شده و کار را شروع کرده ایم. البته سایر محلات نیزمدنظر است. ابزار به کار رفته در اینترنت روستای هود بسیار پیشرفته و اولین در استان فارس است.

 فرشید ایزدی در بخشی از سخنانش گفت: فیبرنوری بستری است که ارتباط را متحول می سازد ولی نیاز به ابزار و تجهیزات دارد، که شرکت های داخلی تعهد تامین کرده اند ولی به زمان نیاز دارد.

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز ابتدا به خاطر تاخیر جلسه عذرخواهی کرد و به گویش محلی از مردم، خیران، مهندس سهرابی، مهندس ایزدی، علی پور فرماندار، منشی بخشدار، امام جمعه روستای هود، رئیس شورای شهر و شهرستان و مدیرپسین اوز و شورای روستا تشکر کرد و اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در بحث کمک به روستا افزون بر ۳۰۰ میلیون تومان بنیاد مسکن کشور و ۲۰۰ میلیون تومان بنیاد مسکن شهرستان کمک کرده اند و من هم در خدمت مردم هستم.

در ابتدای آیین صفدر منشی معاون فرماندار و سرپرست بخشداری بیدشهر، حضور اصحاب رسانه، دهیاران و اعضاء شوراهای اسلامی، روسای دفاتر نماینده مجلس، روسای پست و دفاتر خدماتی و مردم را گرامی داشت و گفت: خوشحالیم که قطار توسعه شهرستان های جنوب فارس به حرکت درآمده است.

حاج سیدمسعود وخشوری امام جمعه روستای هود از سوی اهالی روستا از مسئولان سپاسگزاری کرد و از این که اینترنت در روستای هود به (۴G) با ابزار نوین ارتقاء می یابد تشکر کرد. وی به تاریخچه مخابرات و ارتباطات و خاطره ای در این مورد اشاره کرد و انفجار ارتباطات را نتیجه تلاش بشر دانست.

مهندس علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز اظهار داشت: تحریم های ظالمانه نتوانسته است حرکت و تلاش مسئولان را دچار وقفه سازد. لزوم توسعه اینترنتی در کشور وجود دارد و فیبرنوری اوز- هیرم با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است. فرماندار شهرستان اوز مشکلات و نیازمندی های شهرستان شامل: بخش های بیدشهر، مرکزی و مرکز شهرستان را به خوبی تشریح کرد و خواستار برطرف شدن مشکلات شد.

 فرماندار، عقب ماندگی شهرستان را در بخش تلفن ثابت بسیار مهم دانسته و خواستار اقدام عاجل شد. وی همچنین تامین نیروی انسانی برای مخابرات اوز را خواستار شد، و از این که روستای هود به اینترنت پیشرفته و پرسرعت مجهز می شود از مسئولان تشکر کرد.

مهندس غلامرضا فروزش مدیر مخابرات لارستان نیز در این آیین حضور داشت و اظهار داشت: برای برطرف شدن مشکل تلفن ثابت اوز ابتدا در محله کنارسبز اقدام خواهد شد و سیستم اینترنت حبابی که برای نخستین بار در استان فارس اجرا می شود در هود راه اندازی می گردد.

در پایان با قطع نوار اینترنت پرسرعت هود ارتقاء یافت.


1 دیدگاه

  1. عدم استقلال مخابرات اوز

    اداره مخابرات شهرستان اوز هم چنان تابع لار می باشد چرا این اداره مستقل وتابع استان نمیشود تا بودجه واعتبار کافی داشته باشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد