بازدید مدیر کل  اوقاف فارس و هیئت همراه از حمام تاریخی حاج رئیس اوز

بازدید مدیر کل  اوقاف فارس و هیئت همراه از حمام تاریخی حاج رئیس اوز

دوشنبه ششم اسفند حجه الاسلام عباس موسوی مدیرکل اوقاف فارس به اتفاق هیئت همراه از حمام تاریخی سوداگر اوز بازدید کردند . در این دیدار محمد حسین آتش فراز بخشدار  ، مسعود کراماتی شهردار ، فخری رئیس اوقاف

و شریف بازرگانی مسئول موزه مردم شناسی اوز و تنی چند از همراهان آنان حضور داشتند . آنها ضمن بازدید از قسمت های مختلف حمام،  در مورد نحوه باز سازی قبل و چگونگی باز سازی حمام زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی به تبادل نظر پرداختند .

عملیات اجرایی در مورد استحکام بخشی قسمت های مختلف سقف و نیز  دیوار چینی محوطه پیرامونی حمام تاریخی سوداگر که توسط موزه مردم شناسی اوز صورت گرفته است تا مانع از تخریب بیشتر حمام نگردد مورد تأیید بازدید کنندگان قرار گرفت .

پس از این بازدید چند تن از مسئولین اوقاف فارس به همراه رئیس اوقاف اوز از قسمت های مختلف موزه مردم شناسی اوز بازدید نمودند .

نامه های قدیمی ملا عبدالرحیم ملقب به “ ملا عبدالرحیم کیپ تاونی “ که بیش از یک قرن قبل از اوز به کیپ تاون آفریقای جنوبی مهاجرت کرده و در آنجا موفق شده که افراد زیادی از مردم آن منطقه را مسلمان نماید و نیز قرآن های دست نویس قدیمی موجود در موزه و نوع لباس و پوشش مردم اوز مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت .

روابط عمومی

موزه مردم شناسی اوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد