با اندیشه ای پاک و بدور از تمامی تعصبات از دختر شهرم حمایت می کنم …..

به نام اوست که پایدارست و بی همتاست و بی خطاست.
سر لوحه قلم را با نام او می نویسم تا حق قلم محفوظ ودر پیشگاه باری تعالی بر ناحق نوشتن قلم سرافکنده نباشم.

سلام بر اندیشه های پاک و بر قلم های ماندگار.
امروز در روز خجسته ای که با زاد روز تولد فرزندی از نواده پیامبرمان. حضرت محمد مصطفی (ص) و به نام روز پاسدار شروع شد. شاهد بیانه ای بودم که در گروهای مجازی دست به دست می شد. خواندن این بیانه نه اینکه غیرت همشهری بودنم را خدشه دار کند. بلکه با دیدن چنین اندیشه هایی آن هم از هم جنسان خود برایم قابل پذیرش نبود.
هدف این آماج و بیانه به دختر شهرم اوز نشانه رفته بود آن هم در لوای دین و به اسم اسلام.
گناه این دختر چی بود. اینکه در زاد روز تولدش دوی استقامت خود را تا شهرگراش دویده بود.
خواهران خوب ایمانی من در شهر گراش . با تمام احترامی که برای تک تک شما قائل هستم این بیانه را رد کرده و از دختر شهرم حمایت می کنم. اما این اندیشه را به ذهن خود راه ندهید که چون همشهری این دختر هستم دارم از ایشان حمایت می کنم خیر چنین نیست. اگر دختری از شهر شما بود هم وقتی چنان بیانیه ای بر ضد ارزش های اخلاقی او نگارش می شد ساکت نمی ماندم. چون من هم یک بانو هستم از سرزمین مردمان صبوری که در طول تاریخ با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند . چگونه بتواتم قبول کنم که با انگ زدن به دختر شهرم با عنوان هنجار شکنی سکوت کنم .
شادی یک دختر نوپای شهرم که با این حرکت ثابت کرد که می تواند غرور آفرین شهرش باشد. کجای دین ما چنین نوشته است که این حرکت باعث هنجارشکنی می باشد.
امروز به عنوان یک بانو در این منطقه با قلبی پردرد از این اندیشه هائی که در ذهن داشتیدآن را مردود می کنم .
همسایگانی که سالها با دوستی و اخوت و بدور از تعصبات مذهبی و در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی را داشتند، چگونه بانوانی با نام تشکل های مذهبی به خود این اجازه را دادند که این موهبت را خدشه دار کنند و دل دختری را که شیرینی زاد روز تولدش را به کامش تلخ کردند چنین بیانیه ای صادر کنند.
کاش قبل از زدن این بیانیه کمی تامل کرده بودید.
دین را در این امر دخالت ندهید که اگر چنین کنید مخالف دستور الهی عمل کردید. مگه نه اینکه دین به ما اجازه نداده قضاوت نکنیم و نه اینکه اجازه نداده عیبهای خواهر و برادر ایمانی خود را اشکار کنیم ، اگر در این حرکت اشتباهی هم رخ داده باشد که خدا راشکر رخ نداده می توانستید بطور پنهانی با مسولین شهرم در میان بگذارید چرا به سایت ها و گروههای مجازی کشاندید . چه چیزی را می خواستید ثابت کنید .
نمی توانید در لوای دین . دین مهربانی ها را نشانه بگیرد
دین من دین گذشتها ، زیبایها ، حرمتها و….. و ارزش گذاشتن هاست. دین را خراب نکنید خواهران خوبم. در چنین برهه ای از زمانه که کشور نیاز به وحدت و همدلی دارد چرا باید چنین اندیشه هایی نگارش شوند که موجب تفرقه بین دو شهر شود. مواظب نیت دشمنان دین و کشور باشیم. نگذارید از آب گل الود ماهی گرفته شود. برایم ارزشمند و قابل احترام هستید . صحبتهای من بعنوان یک بانو نه صرفا بانوی اوزی بلکه از هم جنس خود شما و بعنوان یک زن شاید بهتر بتوانیم حرفهای همدیگر را دانسته و براین اشتباهی که اگرصورت گرفته. یک راهکار منطقی پیدا کنیم.
در پایان هم برای خود و هم برای شما و تمامی بانوان سرزمینم دعای عاقبت بخیری می کنم . امید که بتوانید قلبهای جریحه دار کردن مردمان شهرم را به نوعی ترمیم کنید تا این کدورتها و ندانم کاریها باعث دلگیری و کینه های کهنه نشوند. دوست دارم همچون گذشته جدای از همسایه بودن این دوشهر همچون دو نقطه روشن در زمینه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در کل منطقه در کنار هم باشیم.

با تشکر /
فاطمه رضایی. فعال اجتماعی


4 دیدگاه

  1. درود برشما بانوی گرامی
    واپس‌گرایان‌همواره درتلاشند تا هر حرکت نوظهور و شادی بخشی را با انگ هنجار شکنی متوقف کنند گویی اینان از شادی مردم در هراسند. امید اینکه مخاطبان شما انسانهای صادقی باشند که ناآگاهانه دست به نشر چنین مطالبی زده باشند و ذهنشان آماده درک واقعیتها باشد و الا مارا با دگم اندیشانی که برنامه ریزی شده عمل میکنند کاری نیست.

  2. عالی بود

  3. سلام علیکم.
    با شادی کردن و ورزش مخالف نیستیم .
    اما حجاب باید رعایت شود .حجاب مورد اتفاق شیعه وسنی ودر قرآن کریم آمده است .حجاب امنیت و ارزش دادن به زنان است ببینید در انگلیس چقدر تجاوز به زنان میشود. نباید با حرکتی بنام تولد یا وززش حجاب را خدشه دار کرد .حمایت از حقوق زن این نیست که از امر غیر شرعی او حمایت کنید .رضایت و خشنودی خدا بالاتر از خشنودی بنده اوست.

  4. درود بر خانم رضایی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد