با ایمن سازی جاده اوز – دشته از حوادث بیشتر جلوگیری کنیم

متاسفانه جمعه دیگر و حادثه ای مرگبار در منطقه دشته شهر اوز باعث اندوه و ناراحتی شهروندان و حتی شهر مجاور گردید. تاکنون شاهد رخدادهای ناگوار در این منطقه بوده ایم و اگر اندیشمندانه به این حوادث ننگریم، خدای ناخواسته باز هم ممکن است شاهد چنین رویدادهای ناخوشایند باشیم.

جاده قدیمی اوز خنج که بخشی از آن در منطقه معروف به دشته گپ (دشت بزرگ) واقع شده است. در روزهای تعطیل به ویژه آخر هفته و جمعه یکی از پرترددترین و در عین حال حادثه خیزترین مسیرهای شهرستان اوز است. این جاده دوطرفه به دلیل کم عرض بودن و بعضاً ناهموار و از طرفی نبود شانه راه همه ساله شاهد تصادفات رخ به رخ و حادثه آفرین تلخ زیادی است که جمعه گذشته یک همسایه از شهرستان گراش به دیار باقی شتافت و چند تن از شهروندان نیز راهی بیمارستان.

لازم نیست که آمار و ارقام حوادث گذشته را تکرار و مایه تکدر خاطرات مخاطبان شویم ولی جاده اوز خنج از مقابل دانشکده بهداشت به بعد به صورت جاده دو طرفه و جاده ای باریک، کم عرض و پیچ دار و بعضاً بدون شانه پیوسته آماده حادثه آفرینی است و می طلبد که به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار بعدی چاره ای اندیشه شود.

در روزهای تعطیل به ویژه جمعه مردم شهر اوز طبق یک سنت دیرینه به دلیل شرایط آب و هوائی خاص و مخصوصاً پس از اقامه نماز جمعه به دشت و دمن و کوه و صحرا رفته و این موضوع ترافیک سنگینی در این جاده به وجود می آورد.

بنابراین در مرحله اول ایمن سازی خود و همنوعان به دست خودمان است. افزودن فرهنگ صحیح رانندگی به رفتار و عادات خودمان به عنوان راننده خودرو در حال حاضر بهترین روش و طریقه برای سالم رسیدن به مقصد است. احتیاط و رعایت اصول و قوانین رانندگی می تواند ما را ایمن نگه دارد. عامل بعدی پلیس راهور است که نقش بسیار مهم در برطرف کردن ترافیک و ایمن سازی دارد. لذا جا دارد پلیس همت کند و در روزهای تعطیل کنترل جاده را به عهده گیرد و در نهایت نیز می طلبد اداره راه و شهرسازی فعلاً در محور اوز خنج از مقابل دانشکده بهداشت تا ابتدای جاده جدید پرگانیه را دو بانده کند.

ما شهرستان شدیم که اعتبارات جدید اخذ و در محرومیت زدائی کوشا باشیم. داشتن جاده دو بانده در این مسیر حق مردم است.

 


2 دیدگاه

  1. انتظارات به حق مردم. اوز

    با سپاس از جناب خضری که مسایل مهم اوز. را مطرح می‌کنند آری مردم اوز پس از شهرستان شدن انتظار دارند که کمبودهای جاده ای وعمران وابادی را جبران نمایند این انتظار به حق. وقانونی مردم منطقه است

  2. کاملا درست است باید بودجه بیشتری اختصاص بدهند تا عقب مانگی ها جبران بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد