با حضور مدیرعامل کشور و پیام استاندار فارس: کانون پرورش کودکان و نوجوانان اوز افتتاح شد

اقدامات و کارکردن برای کودکان هزینه نیست. بلکه سرمایه گذاری برای آینده آنان، خودمان و جامعه است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در اوز افزود: این مجموعه که امروز در اوز افتتاح می شود؛ یکی از بهترین، زیباترین، پرانرژی ترین و بانشاط ترین مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور است که من به مردم شهر دوستدار کودک، شهر «ن والقلم» و شهر خلاق در ترویج کتابخوانی یعنی اوز تبریک و به خیرین بزرگوار که این مجموعه را ساخته اند سپاس می گویم.

مهدی علی اکبر زاده با بیان این که کانون هر کجا باشد یعنی کانون مهربانی و در این کانون ها استعدادهای بچه ها شکوفا می شود گفت: زندگی هنرمندان، ادیبان و نویسندگان را که مطالعه می کنید بی شک آنان عضو کانون بوده اند و از این کانون مهربانی آموزش دیده اند. بنابراین کودکانی که امروز در این کانون عضو و فعالیت می کنند، مطمئن باشید، فردا انسان هایی اهل ادب و هنر تربیت می شوند. بنابراین اراده نیکوکاران این شهر یعنی آقایان عبدالرحمن و محمد خضری و محمد فقیهی ستودنی و قابل تامل است.

مدیر عامل کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان کشور از مجموعه فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و بزرگان اوز و مدیرکل کانون در استان فارس که در ساخت و تاسیس این مجموعه زیبا همراهی کرده اند سپاسگزاری کرد و قول داد که به زودی سینما برای کودکان، کتابخانه سیار، تامین پرسنل و تجهیزات این مرکز اقدام کند.  وی با یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی سخنانش را با سپاس مجدد از شهر فرهنگی  به پایان برد. قبل از سخنان دکتر مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون کشور، فرماندار شهرستان اوز طی سخنانی گفت: وقتی می‌گوییم اوز شهری  فرهنگی است می بینیم که در نقطه به نقطه آن نماد و نمود فرهنگی را مشاهده می‌کنیم؛ ابتدای شهر اوز دانشگاه عظیم آزاد اسلامی و انتهای شهر دانشگاه بزرگ پیام نور و چندین مراکز فرهنگی و امروز هم شاهد یک مرکز بزرگ فرهنگی هستیم و این نشان‌دهنده حضور مردم در فرهنگ و ادب است.

 علی اصغر علی پور ضمن تمجید از خیرین گفت: انتخاب سه بار اوز به عنوان شهر خلاق در ترویج کتابخوانی و ارسال پیام محبت آمیز استاندار فارس همه گویای این است که شهر اوز فرهنگی است مضاف براین که در استان و کشور شهره است. وی از مدیرعامل درخواست کمک و همراهی برای هرچه بهتر و بیشتر مجهز شدن این مرکز کرد.

عبدالحمید خضری نماینده خیران سازنده این مرکز گفت: بیماری کرونا و تورم پیش‌بینی نشده اتمام این ساختمان را به تأخیر انداخت. ولی با کمک خیران و مسئولان توانستیم این مجموعه زیبا را به پایان رسانده و آن را برای استفاده کودکان تحویل دهیم.

خضری از مدیر عامل تقاضا کرد که: ۱- کتابخانه سیار برای روستاها و بخش‌های تابعه راه‌اندازی شود.۲- کانون زبان راه اندازی شود. ۳- تجهیزات مرکز به طور کامل نصب گردد. ۴- پرسنل مورد نیاز از نیروهای بومی تامین شود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری استان فارس سخنانش را با حدیثی از پیامبر( ص) در مورد نیکوکاری آغاز کرد وی  شهر اوز را پیشتاز در عرصه فرهنگ و ادب دانست و گفت: شهری مانند اوز همراه با مراکز استان ها سه بار به فینال انتخاب پایتخت‌کتاب رسیده است. شهری که در آن سال‌ها نشریه عصر اوز در ترویج کار فرهنگی پیشتاز بوده است. وی نیز با گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی، شهدای کربلای ۴ را ستود.

مجری برنامه فروغ هاشمی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز که پیام دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در مورد افتتاح کانون پرورش فکری و انتخاب مجدد اوز به عنوان شهر خلاق ترویج کتابخوانی را قرائت و از مردم شهرستان اوز سپاسگزاری کرد.

فرناز خضری مسئول مرکز کانون اوز نیز طی سخنان کوتاهی خطاب به کودکان و نوجوانان گفت: با عضویت در این مرکز آینده از آن خودتان خواهد بود.

 در ادامه برنامه از کتاب‌های رد پای گیلاس (مجموعه شعر) و قصه سیب (مجموعه داستان) که آثار ادبی مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس است که هر دو توسط سعیدرضا کامرانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تنظیم و با هزینه عبدالرحمان و محمد خضری و محمد فقیهی چاپ شده است رونمایی شدند.

 در پایان برنامه لوح تقدیر به بانیان ساخت این مجموعه عبدالرحمان، محمد و عبدالحمید خضری و محمد فقیهی اهدا شد. در این آیین اصحاب رسانه، روسای آموزش و پرورش شهرستانهای لار و اوز اعضای شوراهای شهر و شهرستان اوز و جانشین فرماندهان نظامی و انتظامی، امام جمعه فیشور، فرهنگیان و معتمدان شهرستان اوز و بخش‌های تابعه، مسئولان ادارات شهرستان اوز و مسئولان اطلاعات و فناوری و حراست کانون حضور داشتند.

در ابتدای ورود مسئولان مرکز به کودکان خردسال: رزا خدری، ماهان حسین نیا و رمیصا زمانی  با شعر به گویش اوزی به مهمانان خیر مقدم گفتند.


6 دیدگاه

  1. سپاس از خیران وانتظار از مسولین

    از خیران عزیز کمال تشکر داریم ما اوزیها هرچه داریم از همت این بزرگواران است. اما از مسولین در اوز این انتظار را داریم که هر چه زودتر اداره ثبت اسناد واملاک در اوز. مستقر شود تا مردم سرگردان لار نباشند

  2. یک انتظار بحق از جناب فرماندار

    از جناب فرماندار درخواست میکنیم که در خروج. ورودبه اوز. از نام دانشکده بهداشت که هم باکیفیت وهم دولتی. است نام برده شود تا باعث دلگرمی خیر بزرگوار این دانشکده شود

  3. جهت اطلاع. خیران کانون پرورش فکری

    دست خیران بزرگوار کانون پرورش فکری درد نکند آفرین به این همت والا. لطفا یک تابلو راهنما کانون پرورش فکری در وسط بلوار. ودر روبروی کانون بزنید جهت راهنمایی. باتشکر

  4. باسپاس فراوان از نیکوکاران عزیز که این نهاد مهم را در اوز مستقرنمودند کانون پرورش فکری در منطقه علاوه بر لار. گراش.خنج در بخشهای بیرم. پرتوی. گله دار و…..نیز سالهاست که دایر می باشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد