بدلیل عدم اجرای دستورات ستاد مقابله با کرونا؛پلمپ ۸ واحد صنفی متخلف در شهرستان اوز

به دلیل عدم اجرای دستورات ستاد مقابله با کرونا و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی دو بیرون بر و یک لبنیات محلی و ۵ فروشگاه مواد غذایی متخلف درشهر اوز، فیشور و محلچه  پلمپ شدند و تعدادی هم تذکر کتبی گرفتند.

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز؛ دکتر نازنین رضائی گفت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در این منطقه و اعمال محدودیت ها، بازرسی کارشناسان این شبکه با همکاری اعضای ستاد مدیریت کرونا شهرستان از اصناف مختلف با شدت انجام می شود.

وی با بیان اینکه بازرسی ها همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: هر صنفی که بخواهد سلامت شهروندان را به خطر بندازد طبق قانون با آن برخورد می شود و از شهروندان هم درخواست داریم با این شبکه همکاری کنند و مراتب را به سامانه گویای( تلفن)  ۱۹۰ اطلاع دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز افزود: این ۸ واحد صنفی  به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی  و عدم تمکین از قانون و ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک با حضور اداره اصناف ؛ نیروی انتظامی پلمپ شدند.

بر اساس مصوبه‌ ستاد ملی مقابله با کرونا هر روز گشت‌های تلفیقی در شیفت‌های صبح و عصر به بازرسی از واحد‌های صنفی و مشاغل اقدام و واحدهای متخلف را پلمپ می کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش اصناف درحفظ سلامت مردم جامعه درراستای جلوگیری از بیماری کرونا تصریح کرد: تیم‌های پایش و نظارت این شبکه در گشت های مشترک بازرسی بمنظور تاکید و نظارت مستمر بر اجرای رعایت دقیق مسائل بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا در واحد های صنفی حضور دارند.

دکتر رضائی تاکید کرد: با توجه به وضعیت بحران بیماری کرونا درمنطقه کلیه واحدهای صنفی و خدماتی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدایی مخصوص دست و سطوح، استفاده ازدستکش ؛ ماسک بهداشتی و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد