برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه

به گزارش پسین اوز، طی مراسمی در سالن شهید امامی فرمانداری لارستان و همزمان با روز خبرنگار از اهالی رسانه این شهرستان از مدیر مسئول، سردبیر و خبرنگاران و عکاسان نشریات و سایت ها تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان، جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شورای اداری لارستان و بخش ها و خبرنگاران برگزار شد چند نفر از مدیر مسئولان نشریات به بیان نکاتی درباره حرفه خود پرداختند.

در این آئین جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و نیز با اشاره به جایگاه خبرنگار گفت: توقع ما از خبرنگاران این است که گزارشات تحقیقی را به جامعه عرضه کنند. خبرنگاران باید نسبت به نوشته ها و قلم مسئول و مسئولین نیز نسبت به عملکرد های خود باید پاسخگو باشند. خبرنگار باید همانند یک کارشناس دنبال واقعیت‌ها بگردد و تفسیر درستی از آنچه در جامعه است ارائه دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر نگاه حرفه‌ای به کار حاکم باشد همه گرایش هایی که در چارچوب قانون اساسی هستند محترم هستند و بنده خودم را موظف به حمایت کردن از اهالی رسانه می‌دانم.

در ادامه این آئین، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: اطلاع رسانی و در معنای عام کار رسانه ای حساس و خطیر است و رسانه ها را یکی از اهرم های بسیار قوی و تاثیرگذار در روند اجرایی مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه معرفی کرد. وی اظهار داشت: روز تکریم از خبرنگاران نباید محدود و معطوف به ۱۷ مرداد باشد. خبرنگار تعهد دارد که مشکلات جامعه را بازگوکند و سختی و کاستی ها رسانه ای شود.

جلیل حسنی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات و محدودیت‌های خبرنگاران را ما نمی‌توانیم برایشان برطرف کنیم مثل مشکلات مالی و مشکلاتی که نیاز دارند ما حمایت و همکاری کنیم و زمینه هایی را برایشان فراهم کنیم تا وظایفشان را بهتر انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه انتقاد در رسانه‌ها چه وارد باشد و چه نباشد در هر دو صورت مسئولین باید پاسخگو باشند. مسئولین در هر صورت می‌تواند عملکردشان را از طریق رسانه ها تشریح کنند. هفته دولت در پیش است و این ایام فرصت مناسبی است که فعالیت‌های خودمان را برای مردم بیان کنیم.

در پایان این مراسم احمد دلاور به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، علمدار به عنوان بخشدار صحرای باغ و ظریف به عنوان بخشدار جدید بنارویه معرفی شدند و همچنین از مدیر مسئولان نشریات، خبرنگاران و عکاسان به مناسبت روز خبرنگار  با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد