برگزاری مانور ایمنی زلزله شهرستان اوز در مجتمع آفرینش

بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی با همت ستاد مدیریت بحران شهرستان اوز متشکل از فرمانداری، هلال احمر، آموزش و پرورش، شهرداری، آتش نشانی، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی در بامداد روز دوشنبه ۸ آذر همزمان با سراسر کشور در مجتمع آموزشی و فرهنگی شهرستان اوز برگزار شد.

به گزارش پسین اوز، بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی به صورت حضوری در ساعت ۹ بامداد روز دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ با حضور دانش آموزان، فرهنگیان و گروهی از مسئولان در محوطه مجتمع آموزشی و فرهنگی اوز برگزار گردید.

در این مانور خودروهای پلیس، آتش نشانی، آمبولانس، هلال احمر و… شرکت داشتند. محمدرضا رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان اوز گفت: این مانور همه ساله به عنوان بزرگ ترین فعالیت آموزش همگانی در حیطه یکی از مدارس شهرستان برگزار که امسال مدیریت بحران شهرستان اوز، مجتمع آفرینش را انتخاب کرده است که این مانور با مدیریت پروین دادستان مدیر مجتمع و هماهنگی جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش و مدیران ستاد بحران شهرستان به خوبی انجام شد.

رضائی افزود: در دنیا ۴۳ بلای طبیعی وجود دارد که کشورمان با ۳۳ بلا درگیر است و زلزله شایع ترین آنهاست. وی از همکاری امدادگران هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و آتش نشانی تشکر کرد.

گفتنی است که به دلیل شیوع بیماری کرونا تاکنون این مانور به صورت مجازی برگزار که امسال برای نخستین بار به صورت حضوری در مجتمع آفرینش برگزار شده است.

حمیدرضا رشیدی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اوز نیز اظهار داشت: در این مانور تلاش شده است تا با محوریت ایمنی در برابر زلزله در مدرسه اطلاعات علمی جامعی به دانش آموزان ارائه شود که بتوانند در مقابل زلزله احتمالی از آمادگی لازم برخوردار شوند. در آیین مانور زلزله آقایاری معاون فرماندار، مسعود کراماتی شهردار، نازنین رضائی مدیرشبکه بهداشت و درمان، مکرمی رئیس آتش نشانی، فضوی رئیس اداره گاز، لشکری رئیس اداره برق،عطوفت رئیس آبفا و معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش و امدادگران هلال احمر و آتش نشانی و شهرداری حضور داشتند.

دانش آموزان مجتمع آفرینش در این مانور ایمنی زلزله با مصدومیت مصنوعی و حمل توسط برانکارد و تحویل به آمبولانس برای درمان و برپایی چادر به صورت عینی با آمادگی برای حوادث طبیعی بویژه زلزله آمادگی لازم را به نمایش گذاشتند.


3 دیدگاه

  1. تشکر از مدرسه آفرینش که همیشه پیشتاز است از هلال احمر هم تشکر می شود

  2. والدین بچه ها

    دعا کنید که زلزله نیاید وگرنه این مانورهای ۳۰ ساله در ایران انجام میشود اما تاکنون به درد جایی نخورده است

  3. از والدین دانش آموزان

    از مجتمع آفرینش ، هلال احمر ، آتش نشانی ونیروی انتظامی تشکر می شود چه بهتر که والدین هم حضور داشتند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد