برگزاری کارگاه تخصصی اختلالات یادگیری ویژه معلمان ابتدایی منطقه اوز

با حضور علی فرهادیان کارشناس آموزش ابتدایی، کارگاه آموزشی  اختلالات یادگیری خواندن، نوشتن و ریاضی  دوره ابتدایی اول، دوم و کودکستان های منطقه اوز در سالن پژوهشسرای بدری برگزار و در زمینه اختلالات یادگیری از نگاه علمی،  خدماتی و حمایتی برای شرکت کنندگان نکات لازم ارائه شد.

کارشناس گروه آموزشی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، افزایش اطلاعات تخصصی آموزگاران مقطع ابتدایی در خصوص شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری، به‌ منظور کاهش و رفع مشکل آنان و بهبود فرآیند یادگیری آنها است. وی اختلالات یادگیری را شامل اختلالات گفتاری و نوشتاری دانست که ممکن است در توانایی ناقص برای گوش دادن، تفکر، گفتار، خواندن، نوشتن، دیکته یا محاسبات ریاضی نشان داده شود و معلمان نخستین کسانی هستند که متوجه اختلالات یادگیری در کودکان می‌شوند.

برگزاری این کارگاه های تخصصی برای معلمان و معاونان پایه ابتدایی موجب می شود تا امکان بررسی مشکلات یادگیری دانش آموزان فراهم شود و معلمان دوره ابتدایی باشیوه های نوین تدریس و اختلالات یادگیری دانش آموزان و راهکار های مناسب رفع اختلالات یادگیری در دانش آموزان آشنایی پیدا کردند.

در پایان شرکت کنندگان با انواع اختلالات یادگیری و راه‌های پیشگیری و درمان آنها آشنا و سوالاتی مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد