بیان واقعیات به سود همه است

در بهمن ماه به مناسبت بزرگداشت روز گراش علی اصغر حسنی نماینده اسبق شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و رئیس فعلی شورای اسلامی شهر گراش به عنوان یکی از چهره های ماندگار گراش درباره روند ارتقاء بخش گراش مطالبی ایراد کرد که به ارتقاء بخش اوز نیز اشاره شده بود. سخنان وی واکنش های مختلفی را در لار، اوز و گراش و اهالی اوز و گراش ساکن دبی را در پی داشت.

سخنان وی در پایگاههای خبری گراش و لار انعکاس وسیعی یافته و نوعی نگرانی در بین مردم بوجود آورد. آنچه حسنی گفته بود و پایگاه خبری گریشنا نیز منتشر کرد چنین است:«ارد بخش شده بود و قرار بود ارد و اوز با هم ترکیب شده و شهرستان شود. من در هلال احمر بودم و هر شب جلسه می گرفتیم و پیگیری می کردیم جلو ارتقاء را گرفتیم. زیرا اگر این اتفاق می افتاد گراش بدون سلاح می شد.» در این مورد این مطلب چند نکته لازم به توضیح است:

۱ -بلافاصله با دوستان و معتمدان گراش و آقای حسنی تماس گرفته شد و گلایه خود را از این که آنان محرمانه جلو ارتقاء اوز را گرفتند ابراز داشتیم که این موضوع بویژه توسط آقای حسنی به شدت تکذیب شد و اظهار داشت: « منظور من الحاق ارد به اوز بود  ما سعی کردیم ارد  را از اوز جدا سازیم چون گراش بدون بخش می شد. این مطلب شیطنت عده ای از افراد است». در صورتی که ایشان در صحبت هایش گفته بود: «ارد بخش شده بود» و همه ما می دانیم که بعد از شهرستان شدن گراش،  دهستان ارد به بخش تبدیل شد. اینجا مغایرت کاملا آشکار است. وانگهی بخش اوز خود دارای دهستان بوده است و احتیاجی به افزودن بخش یا دهستانی دیگر نبوده است؟!!

۲ – علاوه بر آن موضوع پیگیری شد و مشخص گردید چنین طرحی در بخشداری، فرمانداری، استانداری و وزارت کشور مطرح نبوده است که بخش های اوز و ارد با هم به شهرستان تبدیل شوند مگر به تعبیر شخص گوینده.

۳ – دفاعیه های حسنی نتوانست باعث قانع شدن ما و سایرین شود. چون نوعی ایجاد توهم و بدبینی بوجود آورد. بدیهی است که نگرانی نیز حاصل آن بود. بنابراین لازم بود که از سوی گوینده و یا سایت های خبری انتشار دهنده اصلاح شود.

۴ -در این رابطه با آقایان مسعود غفوری، محمد خواجه پور مدیران پایگاه خبری گریشنا و معتمدان گراش تماس گرفته و برای حل مشکل و ایجاد وحدت خواستار روشن شدن قضیه شدیم.

۵ -پایگاه خبری گریشنا به اصرار ما و سایرین مصاحبه ای با آقای حسنی در گراش ترتیب داد گرچه بخشی از موضوع چالش برانگیز صحبت هایش را در مورد ارد روشن ساخت ولی باز در موارد دیگر ابهامات جدیدی را به وجود آورد.

۶ -در این مصاحبه مطالبی غیر کارشناسانه مطرح شده که لازم به توضیح است. اولا همه اهالی بخش اوز و حتی لارستان مطلع بودند که صادق عابدین استاندار فارس که ابتدا در تهیه طرح توجیهی و غیره با رئیس جمهور وقت هماهنگ بود در نهایت از ارسال پرونده به وزارت کشور خودداری و امتناع ورزید و این مهم تا پایان سمت استانداری وی ادامه یافت. بنابراین طرحی در وزارت و دولت وجود نداشته که به تصویب برسد.

۷ -پس از انتصاب دکتر سیدمحمد احمدی به عنوان استاندار فارس پرونده اوز تکمیل شد و توسط دو تن از اهالی اوز به تهران برده شد.

۸ -احمدی نژاد رئیس جمهور در اوز اعلام کرد چنانچه در سرشماری سال ۹۰ جمعیت بخش اوز به ۳۰ هزار نفر برسد اوز شهرستان می شود، که طبق سرشماری رسمی سال ۹۰ جمعت ثابت بخش اوز ۴۵ هزار و ۷۵۲ نفر و جمعیت عشایر  سیار ۱۰۶۳ نفر و جمعا ۴۶ هزار و ۸۱۵ نفر، بنابراین این که حسنی گفته است جمعیت ۳۴ هزار و عشایر سیار ۶ هزار نفر است کاملا به دور از واقعیت است آمار رسمی در مرکز آمار ایران موجود است.

۹ -آقای حسنی شما در پایان دوره نمایندگی همکاری و فعالیت خوبی برای اوز داشته اید که از شما سپاسگزاری می شود ولی

می دانیم نه شما و نه ما و نه نهاد ریاست جمهوری نتوانست صادق عابدین را قانع تا پرونده را از استانداری به تهران ارسال نماید و قضیه ارتقاء اوز مسکوت مانده است.

۱۰ -همه اهالی اوز از کودک تا کهنسال برای ارتقاء اوز که حق آنان است علاقمند هستند بنابراین این سخن شما که عده ای آن را به تعویق انداخته و به بعد از انتخابات مجلس موکول کردند در صورتی که مدرک ارائه نشود نمی تواند قابل قبول باشد.

۱۱ -در پایان بهتر است برای حفظ وحدت و آرامش مسائلی را که برای هیچ کدام از ما سودی ندارد وارد نشویم.

۱۲ -مردم اوز، فهیم و غوغا سالار نیستند از کسانی که آنان را یاری کرده اند هم سپاسگزاری داشته و دارند و کسانی که پیدا و پنهان برایشان مشکل ایجاد کرده اند هم دعای خیر و هدایت می کنند.

خدایا: به بخشایش خویش یاریم ده       

    زغوغای خود رستگاریم ده

احمد خضری


4 دیدگاه

  1. به نظر من موضوع کارشکنی آقای حسنی در مورد جلوگیری از ارتقای اوز آنچه که تاکنون از زبان ایشان مطرح شده است میتوان گفت نوک کوه یخ میباشد ومیتوان یقین پیدا کرد که اقدامات ایشان بسیار بیشتر از این چیزی است که در پایگاه خبری گریشنا مطرح شده است و شاید نتوانسته خودش را کنترل کند و حتما ماجرا بیش از این حد میباشد و بیان کردن سایر مطالب شاید دیگر بصلاح ندانشته یا بروی خودشان نیاورده است که مطرح کند. بقولی باید گفت از کوزه همون برون تراود که دراوست

  2. سپاس از این مقاله خوب ، بسیار قوى به این مرد جواب داده شده است . باید بیشتر از این بنویسید

  3. چرا ، همه مارا دور مى زنند ونمى خواهند ما ارتقا سیاسى داشته باشیم ، ما خدا را داریم ، این نوشته هم خوب است بسیارى از واقعیت ها را روشن ساخته است ، تشکر مى شود

  4. آقاى خضرى شما که این اطلاعات را دارید چرا بیشتر براى مردم توضیح نمى دهید ؟ شنیدم که شما ازاول در جریان شهرستان هستى ومرتب دنبال کردید لطفا بیشتر ننویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد