تبریک اعیاد و هشدار پلیس اوز در ایام تعطیلات در خصوص پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان اوز ضمن تبریک اعیاد به همه مسلمانان جهان اسلام و همشهریان عزیز شهرستان اوز با ایمان این که باتوجه به شیوع بیماری کرونا و توجیه پرهیز از سفر که شمار شهرندانی که اقدام به ترک منزل خود می کنند کمتر از سال های قبل می باشد اما لازم است که شهروندان یکسری نکات را هنگام ترک منزل به جهت پیشگیری از سرقت مدنظر قرار داده و رعایت نمایند.

۱-به هنگام ترک منزل حتی برای چند ساعت تمامی پرده ها و قرقره اتاق ها را کاملا نپوشانید و طوری جلوه نکند که منزل خالی از سکنه هست و نیمه باز باشد و حتما در یکی از اتاق های تنظیم خودکار روشنایی و حتی در حیاط منزل نیز نصب که در مواقعی از شب روشن بماند بطوری که در شرایط عادی نیز از همان روشنایی استفاده می کنید.

۲-هنگام خروج از منزل علاوه بر قفل درب حیاط حتما قفل درب ورودی ساختمان، قفل درب راه پله را انجام دهید و علاوه بر قفل تیوپی از قفل آویز و کتابی مناسب استفاده نمایید که اکثر همشهریان فقط درب حیاط را قفل می کنند.

۳-با اصلاح درختان کنار دیوار از داخل حیاط و بیرون با فاصله گرفتن از دیوار اقدام و در صورت تیر برق با لوله گاز کنار دیوار حتما نرده کشی مناسب استفاده گردد.

۴-نصب دوربین های مدار بسته، و آیفون تصویری که متصل به گوشی همراه می باشد خیلی در پیشگیری از سرقت تاثیر دارد چرا که سارقین قبل از ورود چندین بار زنگ آیفون را زده که در صورت جواب ندادن اقدام به سرقت می نمایند.

۵-از نوشتن نام خود در روی زنگ منازل آپارتمانی خودداری کنید و از ورود افرادی که به عنوان مامور انتظامی، دارایی، شهرداری، سرشماری، کارگر ساختمان و مامور شرکت آب و گاز و غیره به منزل می آیند ضمن مشاهده کارت شناسایی و حصول اطمینان اجازه ورود دهید و درب منزل را به روی متکدیان که بعضا نقص عضو دارند، رمال ها و فالیگر باز نکنید.

۶-حتما طلا و جواهرات خود را حتی المکان به صندوق امانات سپرده و در صورت نگهداری در منزل مطمئن نگهداری کنید معمولا در اتاق خواب بیشترین مکان نگهداری است که بایستی به صورت چرخشی آن را تغییر دهید و فاکتور طلا و جواهر جدا نگهداری شود و از اشیاء قیمتی عکس تهیه نمایند.

۷-تردد افراد غریبه، خودروهای مشکوک، موتورسیکلت های غریبه را در کوچه بویژه در عصرها قبل از غروب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش دهید و در روزهای تعطیل بویژه روزهای آخر هفته هوشیاری بیشتر در رعایت موارد فوق لازم است.

سرهنگ محمدیان افزود: الحمداله در یکسال گذشته بیش از ۹۰ درصد سرقت ها با زحمات همکاران با همراهی مردم، همکاری با یگان های بسیج محلات، تدابیر میدانی اعضاء شورا تامین کشف شده است که همین جا از حسن توجه همه تقدیر و تشکر به عمل می آید و هدف پلیس تعامل بیشتر با پایگاه های بسیج و گشت محله محور، راه اندازی نگهبانان محله در سال جاری است که هر جا پایگاه فعال باشد در همه جرایم کاهش را شاهد هستیم و پیشگیری از جرائم به سطح عالی خواهد رساند.

در پایان از همکاری خوب و شایسته اصحاب رسانه در شهرستان اوز که در آگاهسازی مردم درخصوص مسائل انتظامی، پیشگیری از جرائم و قوانین راهنمایی و رانندگی همکاری با ف.ا شهرستان اوز داشته اند تقدیر و تشکر ویژه به عمل می آید. آرزوی توفیق و سلامتی را برای همه عزیزان در این ایام از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد