تجلیل از معلمان و فرهنگیان منطقه اوز  

به گزارش پسین اوز طی آئین ویژه ای و به همت اداره آموزش و پرورش منطقه اوز فرهنگیان و معلمان منطقه اوز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این آئین ۸ معلم شاغل در اوز که مقام معلم نمونه منطقه و یک نفر که مقام معلم نمونه استان را کسب کرده بود به صورت ویژه تقدیر شدند.

فاطمه نجاتی مجری برنامه جلسه را با شعری زیبا در ساعت ۹ صبح آغاز کرد. و راشد بدری معلم آزاده و بازنشسته آیاتی چند از کلام اله مجید را تلاوت نمود، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و بیانات مقام معظم رهبری درباره مقام معلم به جلسه حالت روحانی بخشید. رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه اوز ضمن تبریک روزهای معلم، شورا و کارگر اظهار داشت خداوند سه گروه را در قرآن به نیکی یاد کرده است: ۱- مجاهدین فی سبیل الله ۲- تقواپیشگان ۳- گروه عالمان و خردورزان، محمدرضا رضائی فلسفه بعثت پیامبر را معلمی دانست.

دکتر جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: از اینکه بین فرهنگیان منطقه اوز قرار دارد بسیار خرسند هستم. وی افزود: چالش های گریبانگیر جوانان جهان و ایران بسیار زیاد است و برای عبور از این چالش ها و نگرانی ها باید به آموزش و پرورش روی آورد و در آموزش و پرورش هم معلم می تواند تاثیر مهم داشته باشد. دکتر جعفرپور مقام معلم را ستود و اظهار داشت پیگیر نوسازی هنرستان بهروزیان و افزایش سقف بیمه تالار سوخته دانشگاه پیام نور اوز هستیم.

جلیل حسنی حقیقی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با مقایسه کشورهای موفق آسیای شرقی با سایر کشورها گفت: در کشورهای آسیای شرقی منابع معدنی و زیرزمینی وجود ندارد ولی آنان به آموزش و پرورش و معلم اهمیت داده اند و امروز موفق هستند وی موفقیت ها را مرهون علم، دانائی و آگاهی دانست.

در ادامه برنامه دانش آموزان دبیرستان دوره اول متوسطه احمدیان، مجتمع فرهنگی، آموزشی آفرینش به اجرای سرود معلم پرداخته و دانش آموزان سها احمدی پور و مبینا حق شناس از دبستان حق شناس گلستان خوانی کرده و از حمزه خوشرو، احمد جلیلی، مراد حاصل شبانی، رضا حق شناس، سجاد یوسفی، راضیه صمیمی فر، مژگان روائی، ایراندخت صدیقی و عارفه پیشدست به عنوان معلمان نمونه قدردانی و به آنان لوح تقدیر داده شد.

گفتنی است که احمد جلیلی به عنوان معلم نمونه استان انتخاب شده است.

 در پایان جلسه به طور قرعه به ۳ نفر اعضا صندوق قرض الحسنه اداره هدیه ۳۰۰ هزار تومانی به ۵ نفر هدیه ۲۰۰ هزار تومانی و به ۱۱ نفر هدیه ۱۰۰ هزار تومانی اهدا گردید.


3 دیدگاه

  1. شهروند منتقد به مراسم و حامی روحانیت بومی اوز

     چرا در اینگونه مراسمها از روحانیون بومی اوز که از اکثریت مررم اوز میباشند دعوت بعمل نمیآید  تا در این روز مقدس در مراسم حضور داشته باشند و به مردم اوز و روحانیت اوز ارج و احترام گداشته شود مقام مسول فرمانداری ویژه از دانش و اگاهی  در سخنانش در کشورهای جنوب شرق آسیا صحبت میکنند اما  به مسئله مهم که روحانیت منطقه  دری قرون و اعضار نقش اگاهی دهنده برای مردم  از قدیم و الایام  داشته و دارد جایش خالی است و بی توجه میباشد و به این مسئله توجه ندارد و به مقامات تذکر نمیدهد اینگونه مراسمها بدون حضور روحانیت بومی نوعی بی احترامی به روحانیت بومی و مردم اوز میباشد. لازم لست مسولان و معتمدان به این مسئله و افراد ذیربط تذکر دهند  تا موجب وحدت بیشتر مردم شوند . اما این افراد  بخصوص رئیس اداره آموزش و پرورش اوز متاسفانه از خیرین بومی میخواهند که معلم سرای و خانه های مجانی برای معلمان غیر بومی  بسازند تا مشکل اقامت نداشته باشند اما برای مراسمهای رسمی  روحامیت رسمی و بومی  اوز انها را فراموش و به حساب نمی اورند

    • با سلام در مورد عدم حضور روحانیت محترم بومی ما نمی دانیم که آیا آنان را دعوت کرده اند یا خیر؟ بهتر است ابتدا سوالتان از دعوت کننده به عمل آید سپس در معرض افکار عمومی قرار دهید. قضاوت از قبل نمی تواند جایگاه مناسب داشته باشد.

      • شهروند منتقد به مراسم و حامی روحانیت

        این سوالات و مطالب را مینویسیم که اولا مسولان مطالعه کنند که مردم اوز به اینگونه مسائل حساس هستند تا دیگر مرتکب اشتباه نشوند و ثانیا دیگران و سایر همشهریان هم همکاری و یاری نمایند و منفعل نباشند و این موضوع را پیگیری نمایند. در بسیاری از رسانه های و پایگاههای خبری ایران از جمله بعنوان نمونه سایت خبری تابناک اینگونه سوالات و مشکلات از سازمان ها و ارگانها مطرح میشود تا ارگان یا سازمان یا افراد مسوال به سوالات خوانتدگان پاسخ دهند و بهتر است این روش در پایگاههای اوز نیز مطرح و جابیفتد تا مسولان هم مسولانه پاسخگوی نظرات و خواسته های باشند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد