تشکیل هنگ امداد و نجات منابع طبیعی در شهرستان اوز

به گزارش پسین اوز، آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی با محوریت همیاران طبیعت دوشبنه ۱۸ اسفندماه ۹۹ به میزبانی اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان اوز در تالار اجتماعات فرمانداری با حضور مسئولین و سمن ها برگزار شد.

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز در این آیین ضمن  تبریک هفته منابع طبیعی بیان داشت: منابع طبیعی یک ثروت ملی است و آیات مختلفی به اهمیت حفظ و حفاظت منابع طبیعی اختصاص داده شده است. ما موظف هستیم در حفاظت آن  فرهنگی سازی و از نسل خردسال که آینده سازان جامعه هستند شروع کنیم.

وی گفت: محیط زیست حیات بشری است باید از  فعالیت ثمن ها و انجمن های مردم نهاد و همچنین خیرین عزیز نیز در این شهرستان همیشه همراه هستند استفاده کنیم.

علی پور ادامه داد: بحث زمین خواری نیز یکی از اولویت های ما است. همچنین تقویت پارک جنگلی جهت تفرجگاه، کنترل بیماری کرونا که یک خطر جدی است را  فرهنگ سازی شود، مردم به این موضوع بی توجه نباشند.

بهنام محمدپور سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیرداری اوز عنوان کرد: شعار امسال ما همه با هم جهاد در راستای محافظت از منابع طبیعی است. وی گفت: یکی از برنامه ها تشکیل هنگ امداد و نجات در شهرستان اوز می باشد که با همیاری بسیج تفاهم نامه ای نوشته که به صورت پنجاه، پنجاه انجام خواهد شد. همچنین اقداماتی در جذب دوستداران و همیاران طبیعت انجام گرفته است که تا به امروز ۱۲۰ نفر ثبت نام و برای ۴۰ نفر نیز کارت صادر و با ارگان های مربوطه در این رابطه مکاتباتی صورت گرفته است. هدف ما جذب نیرو و ساماندهی نذر طبیعت است.

در ادامه حسین وطن دوست سرپرست جهادکشاورزی، فرزاد شریفی مدیر دفتر نماینده، محمد فروغی و فریدون نامی از انجمن دوستداران بهداشت و محیط، پروین لطافت و سعید شریفی انجمن طیبعت گردی تاگاره، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاکر عبدی رئیس شورای فیشور، محمد دهقان سرپرست کمیته امداد امام خمینی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و کاشت نهال و بذر پاشی ها طول سال، مبارزه با هجوم ملخ ها، مهار آتش سوزی ها، زمین خواری، کنترل مردم در گردش های دشت و صحرا و…. صحبت کردند.


2 دیدگاه

  1. سلام و درود خدمت همه عزیرانی که از جان و دل همکاری میکن در امر حفظ منابع طبیعی،بزرگواران گرامی لطفاً در خصوص منابع طبیعی و اراضی ملی منطقه برزگو(بارزجان) که روز به روز در حال تصاحب افراد شیاد شناخته شده آن منطقه که دارای منابع گوناگون دستگاه‌های حفاری و سنگین اعم از بیل مکانیکی و لودر و کمپرسی ده تُن و…غیره،هستند،لذا از مسئولین امر تمنا دارم جلوی این افراد بی خرد با قاطعیت تمام بایستند و برخورد قانونی بشه باهاشون با اشد مجازات،و همینطور دست تمام دلال‌های چرب‌زبان هم گرفته بشه که کارچاق‌ کن هستند

    • اصلاحیه_دست تمام دلال‌های چرب زبان هم کوتاه بشه از این مسائل زمین خواری در منطقه برزگو(بارزجان)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد