تولید آلومنیوم در مجتمع آلومنیوم لامرد

مدیر عامل آلومنیوم جنوب(سالکو) مستقر در شهرستان لامرد از راه اندازی چهار دیگ احیاء تولید شمش آلومنیوم خبر داد.

به گزارش پسین اوز، و به نقل از ایرنا، شهریار طاهرپور گفت: فاز نخست این مجتمع صنعتی با فعال کردن چهار دیگ از مجموع ۲۵۸ دیگ این واحد صنعتی آغاز شده و امید است تا قبل از پایان سال ۹۸ تعداد دیگ های فعال این مجتمع به ۴۰ دیگ برسد.

طاهرپور افزود: این واحد صنعتی در سه فاز طراحی شده که ظرفیت تولید سالانه نخست آن افزون بر ۳۰۰ هزار تن شمش آلومنیوم است که از این میزان ۱۵۰ هزار تن برای مصرف داخل کشور و مابقی به کشورهای دیگر صادر می شود. مدیرعامل مجتمع آلومنیوم جنوب لامرد با بیان این که با حمایت های صورت گرفته این مجتمع توانسته است ۳۰ هزار تن پودر آلومینا مورد نیاز را از خارج خریداری کنند گفت: به همین میزان نیز پودر داخل کشور تامین شده و براساس برآوردهای لازم این پودرها تا خرداد سال ۹۹ کفایت می کند.

وی اضافه کرد برای راه اندازی فاز نخست به ۵۲۰ مگاوات برق نیاز است که هم اکنون ۲۰۰ مگاوات آن از طریق نیروگاه پارس جنوبی تامین شده است و مقدمات راه اندازی یک نیروگاه برق ۹۰۰مگاواتی فراهم شده است، ولی به دلیل تحریم ها کارها به کندی پیش می شود. طاپور با اشاره به آغاز ساخت عملیات این مجتمع در دی ماه ۱۳۹۴ اظهار داشت: با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیون دلار قرار بود سه فاز این مجتمع در مدت ۴۱ ماه یعنی اسفندماه ۱۳۹۸ به بهره برداری کامل برسد، که به دلیل اعمال تحریم ها و تنگناهای مالی بهره برداری از فاز نخست این واحد تولیدی با ۸ ماه تاخیر انجام می شود.

وی ادامه داد: که برای حفظ محیط زیست زمین های اطراف این مجتمع به مساحت ۳۰ هکتار به کشت نخل اختصاص یافته است و ۷۰ درصد نیروی کار این مجتمع به بومی ها اختصاص یافته است. طاهرپور در این رابطه گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی بومی با مدرک دیپلم و فوق دیپلم در این مجتمع جذب خواهند شد و ۷۰ درصد نیروهای کارشناس نیز از بین افراد بومی با مدرک لیسانس به بالا جذب خواهند شد.

گفتنی است که مجتمع آلومنیوم جنوب (سالکو) بزرگ ترین کارخانه آلومنیوم جنوب کشور است که در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد قرار دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد