جلسه رسمی شورای استان فارس با حضور دکتر پارسایی نماینده شیراز و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

جلسه رسمی شورای استان فارس با حضور دکتر پارسایی نماینده شیراز و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، امیری فرماندار شیراز و اعضای شورای استان در سالن اجتماعات فرمانداری شیراز برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مهندس خرمی رئیس شورای استان فارس طی سخنانی گفت نظام و حکومت نیاز به حضور مردم دارد ، و تشکر کرد از  دکتر پارسایی در ورود به مسائل مختلف، از جمله ایران خودرو و اعتبارات شوراهای فرادست  و ادامه داد شورای استان نیاز به ساختمان مناسب و در حد نام و فعالیت این شورا دارد.

امیری فرماندار شیراز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه شورای استان گفت برگزاری این جلسه در فرمانداری شیراز باعث افتخار و جای تقدیر و تشکر دارد.

 مهندس اسماعیلی نایب رئیس شورای استان در ارتباط با مشکلات شهرداریها و شوراها صحبت کرد و مهندس شریفی رئیس کمیسیون عمران شورای استان، مشکل ساختمان شورای استان و بحث طرح انحلال شوراها در مجلس را مطرح و گفت در قرآن اشاره به شورا شده و در اصول قانون اساسی هم به صراحت ذکر شده است.

سپس دکتر پارسایی تشکر کرد از دعوت شورای استان و محکوم کرد عملیات تروریستی اخیر را و در اهمیت رای ملت و سازمانهای مردم نهاد و نقش مردم گفت، و ادامه داد اعتقاد بنده در تقویت و جلوگیری از تضعیف شوراهاست و تقویت جایگاه شوراها برابر توسعه شهر هاست. تقویت شورا را تقویت مجلس میدانم و آن را رقیب نمی دانم . و سپس در ارتباط با مسائلی همچنون مدیران ، fatf ، نگرانی از مسئله آب ،  وضعیت پتروشیمی در استان و در رفع مشکلات شوراها و شهرداریها صحبت کرد و ابراز خوشحالی نمود از انتخاب شایسته استاندار جدید و همچنین اعلام کرد به زودی گزارشی از عملکرد خود را خواهم داشت و گفت مسولیت مجمع نمایندگان استان به بنده واگذار شده و سعی به دعوت از آقای ریس جمهور و وزرای اثر گذار خواهیم داشت .

پس از آن دکتر موسوی نایب رئیس شورای عالی استانها مطالبی را در ارتباط با شوراها بیان نمود و دکتر پارسایی در پاسخ گفت هر چند دکتر موسوی توان و جایگاه جلسه با نهادهای مختلف را دارد، ما هم در جلسه با فراکسیون مدیریت شهری مجلس و معاونین ریاست جمهوری کمک خواهیم بود.

و در آخر طرح آموزش شوراها  که طرح اولیه آن توسط راستگو نماینده لارستان تهیه شده بود توسط کمیسیون فرهنگی مطرح و پس از بحث و بررسی از ۴ بند پیشنهادی، ۳ بند آن به تصویب رسید.


1 دیدگاه

  1. همشهری از بندر

    اقای راستگو از کارهایی که درشیراز برای اوز انجام میدهید بیشتر بنویسید از مراجعه وپیگیری ادارات مورد نیاز اوز هم بنویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد