حلول ماه ربیع الاول مبارک

ماه مبارک ربیع الاول ماه شادی و نشاط و تولد پیامبر بزرگ اسلام(ص) مبارک باد. اتفاقات مهمی در ماه ربیع الاول به شرح زیر رخ داده است.

۱-«لیله المبیت» در اول ماه ربیع الاول در سال سیزدهم بعثت اتفاق افتاد. حضرت رسول(ص) از مکه به مدینه هجرت فرمود و در غار ثور به اتفاق ابوبکر صدیق پنهان شد. در مکه و در بستر پیامبر(ص) برای اغفال دشمنان حضرت علی(ع) شجاعانه قرار گرفت.

۲-شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الاول در سال ۲۶۶ هجری قمری روی داد.

۳-ازدواج حضرت رسول(ص) با حضرت خدیجه الکبری که در روز دهم ربیع الاول.

۴-میلاد با سعادت حضرت رسول(ص) به اعتقاد علمای اهل سنت و گروهی از علمای اهل تشیع مانند کلینی و مسعودی در روز ۱۲ ربیع الاول.

۵-روز انقراض دولت بنی مروان در سال ۱۳۲هجری قمری یعنی روزی که حضرت رسول(ص) به اتفاق ابوبکر صدیق پس از ۱۲ روز پیاده وارد مدینه شدند.

۶-روز ۱۴ ربیع الاول در سال ۶۴ هجری قمری در چنین روزی یزید بن معاویه پس از سه سال و ۹ ماه خلافت که واقعه کربلا و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یارانش در آن اتفاق افتاد در سن ۳۷ سالگی در منطقه حوران حوالی دمشق از دنیا رفت.

۱۷-۷ ربیع الاول طبق روایات اکثریت علمای شیعه روز ولادت حضرت رسول(ص) بوده و میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) نیز است.

۱۲-۸ ربیع الاول آغاز هفته وحدت و ۱۷ ربیع الاول پایان هفته وحدت است که در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.


2 دیدگاه

  1.  چه خوب شد که مراسم جشن ارتقای اوز در این ماه میمون و مبارک برگزار میشود امید است این ماه ربیع  الاول سر آغاز روند رشد و توسعه و اگاهی و خرد و بخود آمدن جوانان برای کار و تلاش و اشتغال و سازندگی توام با شادی و خوشی باشد بنابراین مراسم ارتقا در این‌ماه بفال نیک میگیریم و امیدوارم عقب ماندگیهای ناشی از چند دهه  دیر هنگام اعلام شدن  ارتقای اوز با سرعت بیشتری جبران گردد

  2. درخواست از مدیریت محترم سایت پسین اوز

    بارها شده است که در زمان کامنت نوشتن در کادر نظرات درصورتی که حجم نوشته زیاد باشد در انتها در زمان پر کردن نام کامنت گذار در معرص دید نمیباشد و باید دوباره کامنت حذف نمایم تا محل نام را ثبت نمایم این ایراد نیز خودتان از طریق گوشی امتحان نمایید و در صورت امکان در صدد رفع این ایراد فنی اقدام شود این گونه نواقص لازم است برطرف گردد. با مسول فنی سایت نیز در میان گذاشته شود و یک پیشنهاد هم دارم که در حال حاضر یک قسمت در صفحه اصلی سایت مخصوص کلیه نطرات برای درج خواسته ها و نیازهای مردم که راهگشای مسولان و خیران خواهد بود درج شود . این کادر در صفحه اول یا اصلی باشد تا در معرض دید همه باشد و دیگران و خوانندگان را تشویق نمایند که نظرات و پیشنهادات سازنده در آن درج نمایند هرگونه پیشنهاد ابتدائی کوچک تا بزرگ و موجب تشویق جوانان و مردم در طرح خواسته هایشان میگردد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد