تاسیس شبکه بهداشت و درمان و اورژانس پیگیری می شود

دکتر محمد حسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان به اتفاق معاونان و مدیران این دانشکده از مراکز درمانی، بهداشتی و دانشکده بهداشت اوز بازدید کرد. وی ابتدا از مراکز جامع سلامت شماره های یک و دو (خیریه یزدانی، خلوتی و دانشپور) بازدید و سپس پایگاه بهداشتی حضرت امام علی (ع) واقع در کوی مسکن مهر مورد بازدید قرار داد. در این مراکز بهداشتی و درمانی فریناز علوی و دکتر نظافت به طور مختصر فعالیت ها و کمبودها را اعلام کردند. بازدید بعدی دانشکده بهداشت بود که پس از بازدید از قسمت های مختلف آن در یک نشست ابتدا دکتر محمدرضا عرفانی فعالیت های دانشکده را تشریح و سپس با اعلام برنامه های آینده گفت: ما سعی می کنیم به این برنامه ها نائل شویم.

۱-برترین دانشکده در جنوب فارس ۲-بالاترین درصد قبولی ۳-تاسیس تحصیلات تکمیلی ۴-کسب برترین رتبه اخلاقی و فرهنگی. دکتر زارع معاون پژوهشی و طیبه نامی معاون توسعه و مدیر فرهنگی دانشجویی نیز گزارشاتی از کارهای انجام شده را اعلام کردند. دانشکده بهداشت اوز که در سال ۱۳۹۵ با سه هزار متر مربع زمین، ۹ کلاس درس و ۸ آزمایشگاه دارای رشته های تحصیلی کارشناسی بهداشت عمومی و حرفه ای و کاردانی بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری ها بوده که مقدمات تاسیس ۲ رشته تغذیه و بهداشت و بهداشت محیط نیز فراهم شده است.

در حال حاضر دارای ۱۵۰ دانشجو بوده که تاکنون ۳۸ دانشجو نیز فارغ التحصیل شده اند. دکتر زارع معاون پژوهشی اعلام کرد از نظر علمی نیز این دانشکده پیشرو است و در سال ۹۶ تعداد ۳۲ مقاله علمی تایید کرده ارسال شده است. حجت الاسلام عدالتی نیز بطور مختصر فعالیت های مذهبی دانشکده را توضیح داد و گفت: اقامه نماز، اجرای مسابقات قرآنی و فرهنگی ورزشی و مراسم اعیاد و مذهبی بویژه امر به معروف و نهی از منکر در این دانشکده انجام می شود.

دکتر کریمی با چگونگی ساخت بیمارستان جدید خیریه یوسف راهپیما آشنا شد، و مقرر گردید مهندس کراماتی شهردار مدارک لازم را جهت تاییدیه موافقت اصولی به دانشکده علوم پزشکی لارستان ارسال نماید. آخرین بازدید بیمارستان امیدوار بود که با حضور جمعی از هیات امنا و کارکنان صورت پذیرفت. بخش های مختلف بیمارستان بازدید شد و دکتر عنایت عاقل رئیس بیمارستان در تالار اداری بیمارستان آمار اجمالی از اقدامات بیمارستان ارائه کرد و افزود: تعمیرات و بهسازی در بیمارستان شروع شده است و بیمارستان امیدوار آموزشی نیز می باشد. وحید علمدار مدیر بیمارستان و مسئول آزمایشگاه: نیازمندی های بیمارستان را تعمیرات داخلی، صدور مجور (آی سی یو)، نصب دستگاه (سی تی اسکن)، امکانات برای دانشجویان آموزشی رشته پرستاری، گازکشی پانسیون پزشکان اعلام کرد.

در پایان دکتر محمدحسین کریمی اظهار داشت: ما با تمام توان برای رفع نقایص آماده هستیم. دانشکده بهداشت اوز در رتبه عالی قرار دارد و حتی از دانشکده لار هم زیباتر، مجهزتر است. اما بیمارستان امیدوار دارای نقایص زیاد است. ساختمان این بیمارستان از ابتدا استاندار نبوده است دارای راهروهای پیچ در پیچ است که مشکل ساز می باشد.

وی از مردم، خیران و هیات امنا درخواست کرد با همکاری رئیس بیمارستان نسبت به برطرف کردن نقایص اقدام شود و این مهم اولاتر از تاسیس شبکه بهداشت و درمان در اوز است. بطور مثال بخش زایمان شما اطاق (ال دی آر) ندارد و این جای بسی تاسف است.

دکتر عاقل رئیس بیمارستان اظهار داشت: در محوطه پارکینگ قرار است ساختمان ۲ طبقه اورژانس ودرمانگاه ساخته شود که مورد استقبال قرار گرفت. فریناز علوی مدیر مراکز جامع سلامت بخش اوز در جمع بازدید کنندگان گفت: در بخش اوز در مراکز جامع سلامت ۹ پزشک و ۹ مراقب سلامت داریم که اکثر آنان کارآمد و در استان مطرح هستند.

 وی افزود مجتمع پزشکی بهداشتی فاطمه بنار دارای مجوز شبانه روزی است اما متاسفانه به دلیل کمبود نیرو طبق مجوز عمل نمی شود و آزمایشگاه آن نیز نیروی کافی ندارد. علوی با بیان این که پایگاه بهداشتی حضرت امام علی (ع) دارای یک پزشک و سه نیرو می باشد گفت: این پایگاه از نظر ثبت اطلاعات بهداشتی در بین استانهای فارس، مازندران اول شده است و همچنین پایگاه بهداشتی خانم دکتر دانشی و پایگاه بهداشتی دکتر نظافت در استان جزء ۱۰ پایگاه های برتر الکترونیکی بهداشتی هستند. فریناز علوی در پایان اظهار داشت: مراکز جامع سلامت دانشپور با ۳۲ سال سابقه ساخت نیازمند تعمیرات و تجهیزات است که تقاضای مساعدت کرد و در تمام زمینه ها قول مساعد شنید.

احمد خضری نیز سابقه بهداشت و درمان را در بخش اوز توضیح داد و گفت: با این سابقه مردم انتظار دارند تا بیمارستان اوز به جایگاه اصلی خویش که زمانی با مدیریت قوی شهرستانهای پارسیان، بندرلنگه، بستک  و لامرد را زیر پوشش قرار داده بود برسد، و شبکه بهداشت و درمان نیز در اوز تاسیس شود.

مهندس کراماتی شهردار نیز تقاضای ساخت اورژانس در کنار ساختمان آتش نشانی کرد و در این مورد تفاهم نامه را نیز ارائه داد در پایان مقرر شد تفاهم نامه های اورژانس و تاسیس شبکه بهداشت و درمان به ریاست دانشکده ارائه تا اقدام شود. یونس امیدوار عضو هیات امنا، محمود محبی و مهران عسکری از اعضای شورا نیز تقاصای تاسیس شبکه بهداشت و درمان نمودند.


4 دیدگاه

  1. سلام متاسفانه رکن اصلی خبر و گزارش یعنی زمان بازدید قید نشده

  2. امیدوارم این بازدیدها اثر داشته باشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد