در نشست خبری نماینده مجلس در گراش چه گذشت؟

حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های اوز، جویم، خنج، گراش و لارستان در مجلس شورای اسلامی در شامگاه روز جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ با ۳۶ نفر از اصحاب رسانه ۵ شهرستان حوزه انتخابیه خود به گفتگو نشست.

این نشست که در تالار دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان گراش صورت گرفت مدیران دفاتر ۵ شهرستان نیز حضور داشتند. مصطفی کارگر مجری برنامه ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه هدف از برگزاری جلسه را یادآور شد. سپس فرزاد رجائیان مدیر روابط عمومی نماینده گفت: عملکرد نماینده در لوح فشرده آماده است و به صورت ۲ کتاب مجزاست که به وسیله مدیران دفاتر و حسین زاده و عبداله اعظمی پیشکسوت رسانه منطقه رونمائی شد. قبل از پرسش اصحاب رسانه حسین حسین زاده نماینده شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی خلاصه ای از اقدامات خویش را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- ارتقای جویم کهن ترین بخش کشور به جوان ترین شهرستان ایران ۲- توسعه دانشکده های علوم پزشکی لارستان و گراش ۳- اخذ اعتبارات برای تکمیل طرح آزادراه جهرم جویم لار بندرعباس  ۴- آبرسانی به بخش ارد پس از ۱۳ سال ۵- کلنگ زنی طرح ۱۴۰ میلیون یوروئی تقویت فشار میادین گازی در شهرستان خنج ۶- آغاز ساخت منطقه ویژه اقتصادی لارستان ۷- اخذ ۱۴۶ میلیارد تومان برای محرومیت زدائی ۵ شهرستان ۸- اینترنت ۵۰ روستای جنوب فارس پرسرعت شد. ۹- ۲۵ هزار تن قیر رایگان به شهرداری و دهیاری ها داده شد. ۱۰- اختصاص ۱۷ میلیارد تومان برای ۱۳ شهرداری ۱۱- تلاش برای ساخت ۴ بیمارستان که عبارتند از: الف بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی خنج ب- بیمارستان جویم ج- اخذ مجوز بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی راه پیما اوز د- ساخت بیمارستان عمادشهر و اقدامات دیگر. در پایان اظهار داشت خبرنگاران چشم و چراغ مردم هستند.

 سپس به ترتیب اصحاب رسانه شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم هرکدام دو پرسش مطرح کردند که خلاصه پاسخ نماینده به شرح زیر اعلام می شود:

۱- در دور بعدی با قدرت و انگیزه بیشتر نامزد انتخابات مجلس می‌شوم ۲- ارتقاء بخش بیرم در استان مطرح بوده و مسئولان با آن موافق هستند ولی برای ارتقاء مولفه های قانونی لازم است ۳- تاسیس اداره کل راهداری در خنج پیشنهاد وزارت بوده نه نماینده ۴- آب و راه نه تنها در ۵ شهرستان حوزه انتخابی بلکه در کل کشور دارای مشکل است. ۵- نگاه ما به توسعه صنعت در منطقه است بنابراین باید پیگیر آب و راه باشیم ۶- محور لار – کهورستان موافقت شده و اجرا می‌شود ۷- در حوزه راه کار بزرگی انجام شده است چون ۲ هزار میلیارد تومان راه در حال افتتاح داریم و ۲ هزار میلیارد تومان راه در حال مناقصه است بیش از ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است و ۲۰۰ کیلومتر راه خیر ساز داریم که در کشور بی‌سابقه است ۸- بودجه دانشکده علوم پزشکی لار ۳۷ میلیارد و بودجه دانشکده گراش ۱۰ میلیارد تومان است ۹- افق ۱۴۲۰ برای شهرستان خنج بسیار روشن و تابناک است و خنج به اوج ترقی می رسد۱۰- سی تی اسکن بیرم و اوز باید مراحل قانونی آن طی شود. مسئولان دنبال کنند من پیگیری می‌کنم ۱۱- تونل بالنگستان به دلیل هزینه افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در حال پیگیری است ۱۲- مرمت و بهسازی قل قله بیرم در مناقصه است ۱۳- ۷۰ درصد گاز کشور در جنوب تولید و بیشتر آن در شمال مصرف می شود ۱۴- برای راه دیگ اشکن خنج ۱۵ میلیارد تومان تزریق شده است ۱۵- قرار است ۲ نماینده به فارس اضافه شود که یک نفر به شیراز و یک نفر به مرودشت و پاسارگاد اختصاص می‌یابد. با تلاش و پیگیری سعی شده حوزه انتخابیه لار، گراش، اوز، خنج و جویم در نوبت افزایش نماینده قرار گیرد که در مجلس از آن دفاع خواهم کرد ۱۶- در تبلیغات انتخاباتی من وعده ندادم بلکه ظرفیت‌ها را یادآوری کردم ۱۷-افتخار می کنم که در ناآرامی‌های اخیر یک نفر گراشی به خیابان نیامد ۱۸- در عزل و نصب های مدیران دخالتی نداریم ولی مشاوره می‌دهم ۱۹- من فرد انقلابی، جهادی، مستقل و پای کار و پای نظام هستم. ۲۰- محدوده شهرستان لار و گراش در استانداری و وزارت کشور مطرح است و به امید خدا طبق قانون و مقررات حل می‌شود ۲۱- مجلس هم از گرانی و نزول ارزش پولی ملی نگران است بنابراین پیگیر و اقدامات لازم به عمل آمده و خواهد آمد ۲۲- جاده های مربط و اوز به بختیارویه در حوزه شهرستان اوز که با کمک خیرین ساخته می‌شود. مورد حمایت است و پس از اینکه زیرسازی جاده مربط انجام شد آسفالت آن شروع می شود ۲۳- حوزه انتخابیه گسترده است و نمی توان سه ماه یک بار به شهرستان ها بروم ولی به طور متوسط ماهانه سعی می کنم در ارتباط باشم و یا در آئین ها شرکت کنم ۲۴- برنامه حضور وزرا دنبال می‌شود و بیشتر به عهده استاندار است ۲۵- مخزن دولتی آب شهر اوز در مناقصه است ۲۶- ارتقاء روستای بیدشهر به شهر و ارتقاء دهستان فداغ به بخش در هیات دولت است و ارتقاء فیشور باید طبق قانون عمل شود ۲۷- ۲۶ میلیارد تومان برای ساخت و مرمت مدارس شهرستان اوز اختصاص یافته است ۲۸- خاموشی آزادراه گراش اوز چند علت دارد: الف) تیرهای برق باید وسط باشد ب) جابجایی آن احتیاج به اعتبارات دارد که پیگیری می‌شود ۲۹- مسکن ملی اوز در فاز ۱ و ۲ انجام می‌شود ولی فاز ۳ مشکل زمین وجود دارد ۳۰- جاده چک چک در طرح ملی قرار گرفته و ۲۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است.

 مشروح پرسش و پاسخ اصحاب رسانه شهرستان اوز متعاقباً ارسال می شود.

 ابراهیم احمدی، مسعود باقرزاده، شریف بازرگانی، احمد و عبدالعزیز خضری و عبدالرحمن صالح مدیران پیام اوز، اوز خبر، موزه خبر، پسین اوز و پیام دانش و اتحاد و توسعه در نشست خبری نماینده حضور داشتند.

 این نشست که از ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه آغاز شده بود در ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه پایان یافت.


5 دیدگاه

  1. حکایت نماینده مجلس و شهرستان اوز

    به نظر می‌رسد که دراین جلسه مطالبات مردم شهرستان اوز. در حاشیه قرار گرفته است وبیشتر نیازها ودرحواست های اوز. را با گفتن قول مساعد واینشالله واگر مسولان اوز. اقدام کنند. نماینده هم. از آن پشتیبانی میکند جواب. دادند کلا توجهی به اوز وجود ندارد وبیشتر پروژها وحتی تاسیس ادارات مورد نیاز مردم را موکول به مسولان خود. اوز میکنند و نماینده مجلس طرح و برنامه ای. برای اوز ندارد

  2. شهرستان. اوز. مظلوم واقع شده است

    در لابلای این خبرها وصحبت ها آدم احساس میکند که شهرستان. اوز. مظلوم واقع شده است ودر مورد پروژه‌های شهری و احتیاجات اوز چندان توجهی نمی شود نه نماینده مجلس ونه فرمانداری ونه شورای شهر فعال نیستند وتحولی. در اوز صورت نمی گیرد چرا رسانه ها ومسولین اوز باید ساکت وبی تفاوت باشند. باید نسبت به عملکرد مسولان. انتقاد. نماییم مانند شهرهای مجاور. ما که مرتب مطالبه گری میکنند

    • کجا کاری توی سایت خبری پیام دانش اومد نوشته ده مدیر عالی خانم!
      ده مدیر که دوتاش کتابخانه فیشور زیر نظر خودت دارند و فعالیت آنجا در روزمه کاری خود ثبت می کنند ( فوریه زارع و فروغ هاشمی)توانایی پرداخت بیمه و حقوق ماهانه مدیر یا مسوول کتابخانه فیشور که خانم حقیقت هست ندارند!!!!من نمیدانم به تیتر این خبر ده مدیر عالی باید خندید یا گریه کرد بعد مشکلات ریز و درشت شهرستان میندازن کردن نماینده مجلس خودشان مدیران عالی فرض کردن مسوولین…ایشان یکسال و دو سال سابقه کاری ندارند بیش از ۱۵ سال سابقه کاری دارند و با فروش زمین ارثی که از پدرش رسیده یک مجتمع فرهنگی اداره می کنند در ضمن خانم حقیقت یک دختر یتیم هست آیا حق یک فعال یا دختر یتیم که دلسوزانه به فکر اوز و فیشور هست خوردن داره؟

  3. نماینده مجلس. ومردم. اوز

    با کمال تأسف نابرابری وعدم عدالت در فعالیت برای شهرستانها بخصوص. اوز مشهود. است تا جایی که هیچکدام از درخواست های مردم اوز. مانند. مخزن آب دولتی. دستگاه سی تی اسکن. استقرار ادارات ثبت اسناد. ارتقای درجه شهرداری. اوز و…… انجام نمیشود وحتی قولی هم داده نمیشود به نظر می‌رسد. مسولان ارشد. در اوز.ورسانه ها هم. دراین مورد مقصرندزیرغ به صورت جدی مطالبه گر نستند

  4. چهار سال پیگیری قول بیمه و حقوق خانم حقیقت کتابدار فیشور داده و هیچ کار خاصی جز وعده و شعار نداده ایشان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد