دعوت به همکاری و اهدای اشیاء قدیمی به موزه بازرگانان اوز

 یکی از افتخارات مردم جنوب ایران خصوصا مردم شهرستان اوز، خوشنامی در کسب و کار است. مردم منطقه به واسطه ی عدم وجود آب و زمین های حاصلخیز، از قدیم الایام حرفه ی تجارت و بازرگانی در پیش گرفته و به اقصی نقاط جهان مسافرت نموده و به تبادل کالا با سایر نقاط می پرداختند و بعدها در سایر شهرها، شعب دفاتر تجاری خود را مستقر می کردند.

ذکر این نکته لازم است که هدف اصلی از راه اندازی موزه ی بازرگانان اوز، یادآوری شکوه و جلال مردم منطقه و ترغیب جوانان کوشای این مرز و بوم برای کسب روزی حلال حتی در دور دست هاست.

پیرو صدور مجوز موزه ی بازرگانان اوز از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از تمامی  کسانی که تمایل به همکاری با این موزه ی تخصصی دارند دعوت می شود اسناد و اقلام و اشیای زیر را به موزه اهدا نمایند:

انواع اسناد تاریخی، نامه ها، مکاتبات تجار، کتب خطی و قدیمی، اسکناس و سکه و تمبرکشورهای مختلف، لوازم دفتری، وسایل توزین، شجره نامه، تصاویر بزرگان و تجار منطقه، دفاتر حسابداری، گذرنامه، شناسنامه های قدیمی و …

لازم به ذکر است که تمامی اقلام اهدایی با نام اهدا کننده در موزه نگهداری و در معرض دید عموم مردم جنوب ایران و سایر بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

با تشکر – روابط عمومی موزه های شهرستان اوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد