دکتر رضایی هشدار داد : پیک پاییزی کرونا در اوز نگران کننده تر از قبل

🔺
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز گفت: با گذر زمان و افزایش سهل انگاری و عادی نگاری مردم قطعاً کرونا ویروس با سرعت بیشتری انتقال پیدا می کند.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز ؛ دکتر نازنین رضایی در مصاحبه ایی افزود : جهش ژنتیکی ویروس، تغییر آب و هوا و کم تفاوتی و عدم توجه مردم علی الخصوص اقشار جوان به پایبندی به اصول بهداشتی را مهمترین دلایل افزایش به این ویروس برشمرد.
وی خطاب به مردم شهرستان اوز گوشزد کرد: با توجه به تلاش های مستمر و ۸ ماهه کادر بهداشت و درمان، انتظار ما از مردم فهیم این است که به مصوبات تصویب شده ستاد مقابله با کرونا پایبند باشند و استفاده از ماسک را از خانه به خانه نیز مد نظر قرار دهند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز گفت : تمامی صنوف، ارگانها، سازمانها و صنعتگران، ادارت و دستگاه ها، همگی باید مقید به استفاده از ماسک باشند، زیرا با استفاده از ماسک ۹۰ الی ۹۵ درصد جلوی انتشار ویروس گرفته می شود و تنها زدن‌ماسک می تواند کاهش قابل توجهی در آمار ابتلا داشته باشد.
دکتر رضایی خاطرنشان کرد: در قدم اول زدن ماسک برای سلامت خود فرد حائز اهمیت بوده و جان افراد و خانواده را حفظ کرده و در درجه بعدی باری از روی دوش پرسنل خسته بهداشت و درمان برمیدارد و همچون سدی از انتقال ویروس از افراد ناقل و افراد بیمار به افراد سالم جلوگیری کند.
وی در ادامه رعایت سایر نکات بهداشتی از جمله شستشوی مرتب دست ها، رعایت فاصله ایمن و اجتماعی یک و نیم تا دو متر و عدم برگزاری مراسم ها و اجتماعات را از نکات مهم دیگر بر شمرد.
عضو ستاد کرونا شهرستان اوز با اشاره به اینکه در تجمعات امکان آلودگی و انتقال کرونا ویروس به افراد سالم بسیار زیاد می باشد، تصریح کرد: تمام تلاش و توصیه ما این است که از بروز تجمعات و مراسم ها پرهیز شود، با توجه به پیش رو بودن ماه ربیع الاول و مراسم های شادی و ازدواج توصیه اکید ستاد کرونا شهرستان این است که از برگزاری هرگونه مراسم های تجمعی جلوگیری شود و در صورت امکان این مراسم ها لغو گردیده و یا بسیار مختصر و تعدیل شده و با رعایت نکات بهداشتی و با گرفتن مجوز از مراجع ذی صلاح برگزار شود.
دکتر رضایی در پایان خطاب به مردم گوشزد کرد: مردم هوشیار همواره در ذهن داشته باشند، که افراد ناقل و بی علامت همچنان در سطح جامعه حضور داشته و با حضور در تجمعات و ابتلا و ناقل بودن یک شخص تمام افراد حاضر در آن جمع آلوده شده و علاوه بر به خطر انداختن سلامت و جان اشخاص، فشار کاری مضاعفی بر کادر درمان و بیمارستان ها وارد می شود.
عضو ستاد کرونا شهرستان اوز در خصوص سوال مطرح شده درباره علائم کرونا، بیان کرد: علائم کرونا ویروس بسیار پیچیده است و از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، اما در اکثر افراد در ابتدا به صورت سرفه های خشک و تنگی نفس و تب بالا و در ادامه بدن دردهای پیچیده و علایم گوارشی از جمله اسهال و استفراغ، سردردهای ممتد و اختلال در حواس چشایی و بویایی و بیماری های عروقی اضافه می شود.
دکتر رضایی در پایان متذکر شد که افراد با مشاهده علائم فوق حتما به پزشک مراجعه کنند.
🔻🔻🔻🔻🔻
🥏 کانال واتساپ شبکه بهداشت و درمان شهرستان اوز 👇

https://chat.whatsapp.com/I9j1kJVFeSX2jXyVIGCg3P


1 دیدگاه

  1. از کارکنان مرکز شماره 2 اوز

    با تشکر از خانم دکتر اخیرا مدیریت علوم پزشکی لارستات عوض شده اند اینشالله که شما بتوانید با همکاری دکتر اقتداری معاون توسعه دانشکده به شبکه سهرستان اوز سر وسامانی بدهید وبودجه وپرسنل بیشتری در اختیار بگیرید تا بتوانید خدمت نمایید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد