دکتر هوشنگ فرزین هنرمند اوزی رخ در نقاب خاک کشید

به گزارش پسین اوز، هوشنگ فرزین فرزند محمدشا در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در اوز متولد و در ۶ بهمن ۱۳۹۷ در سن ۸۲ سالگی دار فانی را به دلیل عارضه سکته قلبی در تهران وداع گفت.

وی از یک خانواده محترم و سرشناس اوزی که سال ها در لار و شیراز به تجارت و مردمداری مشغول بودند به دنیا آمده و تربیت شد. به دلیل اشتغال پدرش در شهرهای لار و شیراز دوران کودکی وی در لار و سپس شیراز سپری شد. مادرش صدیقه هوشیار نیز یکی از بانوان فرهیخته و اهل مطالعه و کتاب بود. مادر وی خواهر مرحوم محمدشریف هوشیار اولین سازنده دبیرستان پسرانه در سال ۱۳۲۸ در اوز و موسس دبستان دخترانه در اوز بوده است. شادروان هوشنگ فرزین تحصیلات ابتدائی و متوسطه خود را در لار و شیراز به پایان برد و از آلمان موفق به اخذ مدرک دکترای کشاورزی گردید.

علاقمندی وی به شهرهای اوز، لار و شیراز در رفتار و گفتارش به خوبی موج می زد بطوری که یک هفته قبل از فوتش در اوز مهمان آقای محمد محمودی بوده است. دکتر فرزین در رشته های موسیقی و نقاشی تبحر خاص داشت. در مهمانی های مختلف ترانه محلی «دت گله بو» دختر چوپان را با گویش اوزی به خوبی می خواند بطوری که تحسین حضار را بر می انگیخت.

دکتر هوشنگ فرزین همراه و همگام با زمانه حرکت می کرد. حرکت در مرام و روش او بود. سعی می کرد با همه به گفتگو بنشیند و سخنان همگان را با جان و دل می شنید. عملکرد او به ما می آموزد که زمان همیشه با ماست و هیچگاه برای هیچ کاری در زندگی دیر نیست. همیشه می توان کتاب خواند، فیلم را تماشا کرد، در خیابان قدم زد و بویژه به دوستان و آشنایان هم سر زد. وی کارمند عالیرتبه وزارت کشاورزی بوده است. یادش گرامی باد.

پسین اوز، فقدان دکتر هوشنگ فرزین هنرمند ناشناخته اوز را تسلیت می گوید.


5 دیدگاه

  1. خدا رحمتش کند و باعث تاسف است که برای اولین بار نام مرحوم را شنیده ایم

  2. محمدى از شيراز

    خدا رحمتش کنه ولى تا کنون حرفى و اثرى از ایشان مطرح نبوده

  3. خدا رحمتش کنه ، براى اوز چکار کرده ؟

  4. اندر. حکایت. همشهریان. نا. شناخته

    گاهی. ادم. فکر. میکند. که. این. قبیل. همشهریان. تا. حالا. کجا. بوده. اند. وچرا. تا. زمان. حیات. انها. چیزی. از انها. منتشر. نمی. شده. است. وهیچ. اطلاعات. وارتباطی. با.اینگونههمشهریان. وجود. نداشته. است. به. هر. صورت. خداوند. ایشان. را. رحمت. کند.

  5. اوز در نروژ یا در سوئس واقع است. ما اوزی ها هم از لحاط فهم و دانش در سطح استادان دانشگاه هاروارد هستیم. اگر یکی برای ایران یا دموکراسی سختی کشید و مدتی آب خنک خورد فوری بپرسیم برای اوز چکار کرده است. دنبال اطلاعات درباره کسی هم لازم نکرده بگردیم. همه چیز را از همان اول بلدیم. کسی یا چیزی را نمی شناسیم، او وجود خارجی ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد