ره آورد، کجاوه راز و دهکده شیرینی فروش‌ها رونمایی شدند

 به گزارش پسین اوز، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه پایتخت کتاب و موزه مردم شناسی از کتابهای جدید احمد خضری، سیلوانا سلمانپور و مارال جباری طی آیین ویژه‌ای رونمایی شد.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز گفت: احمد خضری نویسنده، محقق و پژوهشگر و روزنامه‌نگار شهرستان اوز که سال ها در زمینه نویسندگی و اداره رسانه‌ها در شهرستان بدون ادعا و به طور صادقانه فعالیت می‌کند؛ دومین اثر خویش را منتشر و سومین کتاب را در حال تالیف دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وی آرزوی موفقیت بیشتر کرد و آرزو نموده تا تعداد نویسندگان و محققان در این شهر افزایش یابد.

 فروغ هاشمی، مارال جباری را یکی از نویسندگان کودک و نوجوان معرفی کرد و گفت: وی نویسنده و تصویرگر کتاب «دهکده شیرینی فروش هاست» که طراحی و نقاشی و غیره توسط خودش انجام گرفته است و ما آن را چاپ کردیم.

 هاشمی با قرائت شعر «شهر هزاره ها» به معرفی سیلوانا سلمانپور پرداخت و گفت: او یکی از شاعران مطرح استان فارس است که امشب دو کتاب ارزنده وی به نام های «کجاوه راز»  و چاپ سوم کتاب «سرود دشت زلاوز» رونمایی می‌شوند؛ و از تمام نویسندگان شهر فرهنگی اوز سپاسگزاری کرد.

 هاشمی در پایان اظهار داشت: از نمایشگاه عکس «نیاکان سه» در نگارخانه شریف دیدن کنید و از زحمات اعضای دبیرخانه پایتخت‌کتاب که شبانه روزی فعالیت می‌کنند تشکر کرد.

انسیه گلابی بخشدار مرکزی به هنگام رونمایی از کتاب «ره آورد» تالیف احمد خضری از شهروندان با فرهنگ و دارای ادب سپاسگزاری کرد و گفت: برای این شهرستان آرزوی موفقیت بیشتر داریم چون در فرهنگ و آثار فرهنگی پیشرو هستند. وی با صلوات از کتاب «ره آورد» رونمایی کرد و با باز کردن کتاب در صفحات ۱۲۷ و ۱۲۹ ورود اسلام به گرجستان و وحدت مسلمانان قرائت که با توجه به همزمانی با هفته وحدت آن را به فال نیک گرفت و سفر نامه‌ها را تحسین کرد.

 مسعود کراماتی شهردار طی سخنان کوتاهی گفت: امشب، شب بزرگداشت فرهنگ و هنر است و نام اوز در همه جا به عنوان شهر فرهنگ مشهور است. حتی وزیر بهداشت هم در شورای اداری گفت: شهر اوز یک شهر فرهنگی است. وی نویسندگان کتاب که رونمایی می‌شوند تشکر و تحسین نمود.

شریف بازرگانی مدیر موزه مردم‌شناسی گفت: اشاعه فرهنگ و ادب موجب نشاط و پویایی است. وی در مورد جشنوارع عکاسی میراث نیاکان سه اظهار داشت: ۱۱۹۰ عکس به دبیرخانه واصل شد که بسیار مورد توجه است و داوران مسابقه عکاسی را تحسین نمود.  سینا سیفائی، امین بحرانی، اردشیر شفائی، بیژن پیرزاد، ساسان پیرزاد، جعفر راستگو(تهران) و هادی صدیقی که داوری را به نحو احسنت انجام دادند. بازرگانی افزود: ۷۰ نویسنده اوزی شناسایی که آثار آنان در موزه نگهداری می شود.  

 ساسان پیرزاد عضو دبیرخانه پایتخت کتاب نیز درباره فعالیت دبیرخانه صحبت کرد.

 گروه موسیقی رستاق متشکل از احمد و یوسف هرمی  و غلامحسین پرنگ به اجرای برنامه پرداخته و به برندگان و داوران عکاسی نیاکان سه لوح تقدیر اهداء شد.

پس از پایان رونمایی از کتاب ها از نمایشگاه عکس بازدید گردید. مجری مراسم فاطمه نجاتی بود و موحدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد لارستان نیز صحبت کرد. از شهرستان های لارستان گراش و خنج  و فرهنگ دوستان در این آیین شرکت داشتند.


3 دیدگاه

  1. با سلام مطمئنا چاپ هر کتابی از هر نویسنده و شاعر آوری قابل توجه و تامل است الخصوص که آن کتاب پربار باشد . تا آنجا که معلوم گردیده این مراسم به همت خانم هاشمی از اداره ارشاد و آقای بازرگانی از موزه و دبیرخانه کتاب تدارک دیده شده بوده تا از چهار کتاب رو نمایی گردد . فکر نمی کنید جای این رونمایی باید در خانه فرهنگ بود نه موزه و فکر نمی کنید اولویت حضور با انجمن ادبی و نویسندگان و شاعران آن بود . دعوت ها فکر نمی کنید سلیقه ای عمل شده است . چرا ؟

  2. اوزی از شیراز

    نظر آقای ابراهیم پور مورد تایید بسیاری از افراد فرهنگی. و فرهیخته اوز می باشد متاسفانه بسیاری از فعالیت های فرهنگی اوز سلیقه ای وخود پسندانه وبا حضور دوستان انجام میشود. وبه افکار عمومی شهر توجه نمی شود واین به زبان نویسندگان واهل کتاب. تمام میشود باید دیدگاه ودریچه فکری خود. را بازتر کنیم

  3. آقای ابراهیم پور اینطور که از مطالب شما پیداست شما تنها فعالیت هایی را قبول دارید که خود شما یا اطرافیان وابسته شما حضور داشته باشند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد